Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vettä akun alla!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vettä akun alla!

    Oletteko huommanneet tarkkailla ja putsata vedenpoisto aukon akun alta (A6 -03). Joudun vaihtamaan akun omaani ja samalla homasin että "akkukaukalossa" oli vettä lähes 10 cm; yöllä oli reilu sadekuuro. Akun telineen alla oleva poistoaukko oli täyttynyt roskista ja ihan tukossa. Oneksi vesi ei ollut ihan moottorinohjausyksikköön asti noussut.
    Ei tuollaistakaa tule helpolla tarkastettua ja ilman akun poistoa ei tahdo saada imuroituakaan vedenpoistoaukon aluetta.

    #2
    Ei mitenkää uutta. Monella on tulvinu tuon takia sisälle vesi.

    Comment


      #3
      Useasti sitä kumituttia on myös avarrettu, jotta poistuma olisi parempi (niissä, joissa sellainen on)...

      Comment


      • #4
        Onko tuollainen ongelma myös Avanteissa? Takana kai akku on sekä sedanissa että avantissa...

        No joo, olisi näemmä pitänyt lukea eka viesti tarkemmin. Avantista juuri kysymys....
        Viimeksi muokannut vihijtap; 2.8.2010, 08:51. Perustelu: Tyhmä kirjoittaja....

        Comment


          #5
          Onkohan -98 B5:ssä siinä jarrutehostimen alla olevassa reiässä kumitutti vai onko se suora reikä pihalle? Aattelin josko ois saanu sen tutin pökittyä kokonaan pois.

          Comment


            #6
            Tuttu juttu...
            Eilen kuivasin, kun tuli värkkäiltyä.
            Pitää ottaa akku irti ja putsata vielä ne reijät.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
              Onkohan -98 B5:ssä siinä jarrutehostimen alla olevassa reiässä kumitutti vai onko se suora reikä pihalle? Aattelin josko ois saanu sen tutin pökittyä kokonaan pois.
              On tutti, tosin siinä menee myös muutakin läpi. Itse taituroin saksilla sen kumin aavistuksen avarammaksi.

              Comment


                #8
                Saikko sen käteen vai kuinka onnistuit?

                Comment


                  #9
                  Tämä akkukotelo-ongelma koskee montaakin VAGinetta. Tuttavan -02 Pasuuna mm. tulvi sisätiloihin juurikin tuon vuoksi.

                  Eipä ole yhtään pöllömpi idea tarkastaa ne vedenpoistoröörit ennen syyssateiden alkua ja erityisesti sen jälkeen, kun röörit tukkivat lehdet on lähteneet puista.

                  Comment


                    #10
                    Ottakaa ne kumit pois kokonaan, ei mene enää tukkoon. Aivan turhat koko kumit.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                      Saikko sen käteen vai kuinka onnistuit?
                      Sitä tulppaa vähän ylös ja saksilla näpersin paikallaan. Ahdashan se oli ja vähän sokkona sai työskennellä..

                      Comment


                        #12
                        Itse rykäisin koko kumitutin pois sieltä kun pesun yhteydessä huomasin sen ettei vesi menekkään pois...

                        Comment


                          #13
                          Prefaceliftiin voin kyllä suositella niitä faceliftin muoveja siihen kaukalon päälle.

                          Täälä asiasta.

                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...lilasin+muovit

                          Comment


                            #14
                            Eilen tein siivouksen kaukaloon ja näköjään todella hyvin on suojannu nuo muovit. Eipä sielä juuri mitään ollu. Akun alta on näemmä joskus jo otettu kumi pois. Tehostimen alla oli vielä kumi mut otin sen kokonaan pois. Mikä putki muuten siitä tehostimen alta menee auton alle? Se meinas vähä tehdä tinkiä.

                            Comment


                              #15
                              Ja sitten kun jarrutehostin lilluu vähän aikaa vedessä, seuraa tällaista.

                              Comment


                              • #16
                                Tartteeko autosta (A4 1.8T, B5) ohjelmoida/koodata jotain uusiks akun irrotuksen jälkeen?

                                Comment


                                • #17
                                  Pelkkä ajo riittää. Ainut ohjelmointi varmasti on radio ja sähköikkunat (nappi pohjassa alas ja ylös).

                                  Comment


                                    #18
                                    Aika kasa lehtiä löytyi akkutelineen alta, vaikka facelift B5 muoveineen kyseessä. On se tosin saanut niitä kymmenen vuotta ilmeisesti kerätäkin (oli alkuperäinen akku).

                                    Comment


                                      #19
                                      Toivottavasti pullautit ne kumit pois paikaltaan :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ite joudun omassa B5 -96 kaliproimaan kaasuläppäkotelon aina akun irrotuksen/kiinni laiton jälkeen. Hävittää kaliprointi asennon jostain syystä. Voi kyllä olla ohjelma kohtanen juttukin.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X