Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6-00 keula "hyllyy"?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6-00 keula "hyllyy"?

    Mikähän tuota nyt taas vaivaa(a6 avant).. Oodin alusta (etenkin etupää) tutisee SIVUSUUNNASSA ihmeellisesti epätasaisuuksissa. Vaiva ilmenee myös ajokin seistessä paikallaan, etu/taika päästä SIVUSUUNNASSA tuupittaessa. Hytinän saa aluille myös, jos etu pyörää tuuppii jalalla eteen/taakse päin! Etutukivarsia on vaihdettu aina tarvittaessa yksittäin. Käytin just leimalla; alustasta ei löytynyt huomautettavaa, vaikka kerroinkin olevan levoton ajaa. Myöskin iskarit+jouset hyvät.

  • #2
    Ajonaikaiset oireet sopisi kyllä viallisiin iskareihin. Mistä teidät että ovat hyvät? Katsastusaseman testit on ihan puutaheinää. Omassa Roverissa inssi kehui että hyvät on iskarit. 2 kk myöhemmin ei uskaltanut enää satasta ajaa tiellä, jossa on poikkisaumoja asfaltissa, perä hyppäsi hurjan tuntuisesti sivusuunnassa. Iskarit _aivan_loppu_.

    Miksi sitten paikallaan heiluu sivusuunnassa? Jos missään ei ole väljiä, niin renkaistahan se liike täytyy tulla.

    Comment


    • #3
      Audin kori ei heijaa pystysuunnassa, eli luulisin iskarien olevan OK! Mutta jokin etutolppien tuennassa antaa myöten. Onko kellään tietämystä voisiko tarvike(motonet) etutukivarsien mitoissa olla heittoa orginelliin? Myös jäi varsia vaihdettuani askarruttamaan, tuleeko T.V. korin helat kiristää kori ylhäällä, vai auton massa päällä?

      Comment


      • #4
        No joo, mulla alkaa samantyylinen heijaaminen aina keväisin vaihdettuani kesäkumit alle.
        Mitään vikaa ei alustasta ole löytynyt katsastusten yhteydessä, (eikä omissa tarkastuksissa) paitsi kerran yksi etujousi oli poikki.

        Talvirenkailla tätä lötkömäistä heijaamista mielestäni ei tapahdu juri lainkaan verrattuna noihin nokian jo montavuotta ajettuihin vanhoihin renkaisiin . (ihan normi 195x15-65).

        Tulee niin vähän kuitenkin ajeltua vuodessa, että vaikka pintaa on ihan hitosti, niin väsyiskö tuollanen n. 6 vuotta vanha nokialainen jo vanhuuttaan.?

        (säilytän renkaat kesät talvet portaitten alla ulkona, jos sillä jotain merkitystä olis)

        Comment


        • #5
          tuleeko T.V. korin helat kiristää kori ylhäällä, vai auton massa päällä?
          Kyllä sen auton täytyy olla vapaasti pyörillään kun tukivarsien helat kiritään vasta paikalleen. Muutenhan siinä on vaarana että helan tyyny kiertyy rikki kun auto lasketaan pyörilleen ja etenkin ajossa joustaessaan, kun niitä ei ole tarkoitettu jousiksi vaan lähinnä äänieristeiksi...

          Comment


          • #6
            Tuo on ilm. syynä levottomuuteen alustassa; Alatukivarsien helat olen asentanut auto ylhäällä ja kylläkin kiristänyt ne laskettuani keulan- Tässä on mahd. helan kumipusla päässyt pyörähtämään/vääntöön. Ilmeisesti melko tarkkoja kapistuksia, ko taaimmaiset öljy vaimenteiset. Onko tietämystä missä asennossa alatukivarsien puslat tulee olla kiristettäessä? Entäpä haitanneeko puslan kumissa oleva hiusmurtuma,jos muutoin timmi osa? Miten ylätukivarsien pusla kulmat? Sillä niitähän ei mahdu säätämään massa päällä!

            Comment


            • #7
              Sanotaan nyt vielä selvennykseksi, KAIKKI korin puoleiset päät näyttiin kirittävän pyörillään ollessa, en itse ole pidellyt mutta vierestä katsellut. Auto oli siinä vaiheessa jo nelipyöräsuuntausnosturilla ja leuka vasten lokasuojaa näyttiin kirittävän ylävarsienkin helat, eli kyllä sinne kädet yltää normaalihepulta...

              Sen kirimisen jälkeen vasta alkoi se kulmien säätö ja kun homma oli kondiksessa kulki kuin juna eikä hyllynyt tai hytkynyt...

              Comment

              Working...
              X