Millanen homma ois vaihtaa xenon valo aa kutoseen. (2002) Pitäs saaha pikasesti vaihettua. Onko hankala?Onnistuuko itellä vaihtaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Xenon valonvaihto A6 2002?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Ite vaihoin kiinanpojan xenonit -2000 vuosimallin A6 ja meni jotakuinki 3 tuntia. Suurin ongelma oli löytää paikka Ballastiikoille. Itse en ole mikään "mekaanikonpoika" ja silti onnistui. Etu lyhdyt jouduin ottamaan kokonaan irti, mutta enempiä purkuja ei tarttenu tehä.
Huomaa, että virallisten lakipykälien mukaan autossahan pitää sen jälkeen olla ajovalopesimet ja ajovalojen automaattinen korkeussäätö.
Teho oli silminnähden huomattavissa ja olen itse ollut erittäin tyytyväinen.
-
Siis nyt ois kyse pelekän polttimon vaihosta?Onko samallainen homma vaihtaa ku normaali polttimo?
Comment
-
Onnistuu ilman umpion irroitusta.
Polttimon päästä kanta irti pyörittämällä ja sitten polttimon ympäriltä lukitus rengas pyörittämällä irti.
Kuskin puolelle tulee hyvin tilaa kun poistaa ohjaustehostimen säiliön päältä sen mustan muovi suojan.
Vänkärin puoli on vähän ahtaampi, mutta onnistuu myös sekin umpion ollessa paikoillaan.
Comment
-
Nonii, itsellä sitten paukahti kuskin puolelta xenon pimeäksi.
Moisiin polttimoihin, kun en ole koskaan sen kummemmin tutustunut sen kummemmin, niin millaisen polttimon hommaan tuohon omaan vm.-04 A6:seen?
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...D1S%204300K%22
Vai
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...S%20Germany%22
Onko näistä jompikumpi oikea?
Kuinka tuo ohjaustehostimen päällä oleva musta muovi suoja lähtee irti?
Entä onko jotain mitä kannattaa ensikertalaisen ottaa huomioon polttimoa vaihtaessa?
Comment
-
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=BtTpDq_Wy_c"]http://www.youtube.com/watch?v=BtTpDq_Wy_c[/ame]
Aika rasittavan hidastempoinen pätkä mutta kato toi ensin. Pari juttua tein ite eri lailla mutta pärjää tollakin ohjeella. Pitkä 1/4" jatko tai pitkä torx-väännin on minimivaatimus että saa alimman pultin irti jos umpioita lähdet irrottamaan. Ja siinä alimmassa on sit mutteri takana, ei luonnollisesti kannata pudottaa, umpion sivusta/takaa mahtuu ainakin tällaisen ruipelon käsi pitämään mususta kiinni.
Comment
-
Niin joo, tuo video nyt ei ihan koko totuutta edes kerro. Tuossa irrotetaan halogen-umpio ja lämätään joku aftermarket xenonkitti kiinni. Erona irrotuksessa on alkuperäinen ballasti joka on umpion pohjassa kiinni ja aiheuttaa ylimääräistä ahtautta vähän joka vaiheessa.
Tuolta parempi ohje
Comment
-
Apukuskin puolelle vaihtuu myös umpiota irrottamatta täysmoottorillisessakin.
Ilmaröörit joutuu ottamaan vekka edestä, että pääsee käsiksi.
Umpion takakansi mahtuu tulemaan välistä pois ja polttimonkin saa kopeloitua ihan hyvin vekka ja takasin paikoilleen.
Kuskin puolelle en ole vilkaissutkaan...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiNo niin. Jotain etua vajaamoottoristakin :)
Comment
-
Oletteko vaihtaneet kaikki4 poltinta xenoneiksi vai vaan nuo pitkät? Itse joutunut tuunailemaan myös valoja ja olen rempan jälkeen jättänyt ne alaruuvit A6 C5 mallissa hanskalokeroon.
Omassani en ole havainnut ongelmaa umpion kiinnittämisessä vain kahdella yläruuvilla. Onko teillä myös alaruuvit rempan jälkeen paikoillaan?
Comment
-
Eipä niistä alaruuveista isoa vaivaa ole ainakaan tällaiselle narukädelle. Yleensä ylimääräiset ruuvit jää kiinnittämättä siinä vaiheessa kun putoavat pohjapanssarin päälle eli mustaan aukkoon. Parin irroitus/kiinnityskerran jälkeen tuo homma käy kaikesta hypetyksestä huolimatta parissa minuutissa.
Comment
Comment