Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

pikanen kysymys jarrunesteen virtauksesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    pikanen kysymys jarrunesteen virtauksesta

    Tuos toverin kalipran etujarruja eilen herkistelin ja kiinnitti sellanen huomiota ettei nestettä valu tipan tippaa ku letku on irti satulasta ja poljin ylhäällä. Eikö tämä viittaisi letkun tukkoisuuteen ku en ainakaa ite oo koskaa törmänny moiseen? ABSit autos on mutta ei luulisi sen vaikuttavan. Ja ku aika pahoin vielä samainen pyörä laahaa.

    #2
    Olikos korkki auki nestesäiliöstä?

    Comment


      #3
      Korkissa pitäis olla pieni reikä? Toimiikohan letku nyt takaiskuventtiilin tavoin ja on niin tukossa, ettei neste virtaa ilman painetta ja myös jarru laahaa. Tuttu ilmiö Fiatin Puntoista ja Mareoista.

      Comment


        #4
        Ei ollu auki mutta näkyy kyllä pieni reikä josta saa siis "korvausilmaa". Letkua epäilen itekki. Toivottavasti vaihto auttaa ku käskin toverin hakia uuden.

        Comment


          #5
          Korkki jos on auki niin pitäisi ihan kunnolla "valua". Mikäli näin ei käy, niin epäilen kyllä letkua / linjaa. Kannattaa tuon remontin yhteydessä vaihdella nesteet samalla, kerran niitä nyt joutuu räpeltelemään. ;)

          Comment


          • #6
            Eipä olisi ensimmäinen jarruletku joka on turvonnut sisältä umpeen. Neste tulee kyllä aina ulos kun polkee painetta mutta eipäs palaudukaan ja jarru jää laahaamaan. Aikoinaan tuotakin ihmettelin, kaikki osat oli läpikäyty mutta mäntä ei palautunut kun letku oli turvonnut umpeen.

            Comment


              #7
              Jep, neste rupes virtaamaan ku letku vaihdettiin mutta laahaa. Ihmettelen miks varaosaliike myi liian suuren tiivisterenkaan sinne sylinterin sisälle. Mäntä on 52 millinen mutta tiiviste on sisämitalta 54 milliä mutta on kuulemma kirjojen mukaan oikee. Mittailin audin takajarrujen tiivistettä ni vähä vajaa 39 milliä on tiiviste ku mäntä on 38 milliä. Eikä se istu ollenkaa hyvin satulan sisällä ooppelis ku eroa on tuon vajaa 2 milliä. Mäntää sai melkolailla painaa että sai pohjaan. Tarvikeosat..

              Comment


              • #8
                Eikös vanhemmissa Audeissakin ole 36mm ja 38mm takasatuloiden mäntiä, muistaisin että typ44q:ssa vaihtosatuloissa oli eroa alkuperäisiin ja pitää olla tarkkana että tulee oikeat osat. Monissa autoissa voi olla esimerkiksi ATE:n ja Girlingin jarruja samoissa malleissa ja osat eivät käy ristiin.

                Comment


                  #9
                  Pitää tänään käydä kattoos toisesta varaosaliikkeestä. Melko varma oon että se ylisuuri tiiviste aiheuttaa tuon männän nahkeen liikkumisen. Mutta ei se tiiviste kyllä saisi olla yli milliä isompi halkaisijaltansa ku mitä mäntä on.

                  Comment


                    #10
                    Jos ottaa varaosan varaosaliikkeen luetteloiden mukaan, tulee 70% todennäköisyydellä väärä osa. Ne kun taitavat olla tukun luetteloita, eivät edes suoria osan valmistajan luetteloita.

                    Tämä vuosien kokemuksesta, kun viikonloppu menee puihin väärän osan vuoksi.

                    Comment


                      #11
                      Kannattaa opetalla tilaamaan molemmat. Palauttaa sitten sen mikä ei sinne sopinut. Välillä vaan joutuu ottamaan aika läjän tavaraa, kun saattaa olla 4-6 erilaista mahdollisuutta. Ja joissakin tapauksissa tarvitsee ottaa yksi ylimääräinen ihan noin vaan varalta jos vaikka menis rikki jotain.

                      Mutta aina tulee vastaan, että jotain muuta sitten puuttuu.

                      Comment

                      Working...
                      X