Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Säädettävää tukivartta b7 audiin(camber kit), mistä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Säädettävää tukivartta b7 audiin(camber kit), mistä?

    Morjeksii.

    Saakos suomenmaalta mistään profiilin mukaiseen autoon noita säädettäviä tukivarsia eteen? kuuklauksella ei oikein omaan (sokeako?) silmään osunu.

    Autooni asennettiin kw1 alusta jolloin auto kävi pyörien suuntauksissa.

    Suuntaukset asentaja sai kohdilleen, mutta kulmat eli camberit jäi liikaa miinukselle (vasen -1,18, oikea -2,09) Ongelma siis etupäässä. Vai saakos noita auton omia tukivarsia säädettyä sen verran, että renkaiden kuluminen ei olisin niin kovaa?(vähän kokemusta ko asiasta.) 6000km ja sisäreunat edessä jo melkein kankaalla.

    Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia neliveto audin etupyörien kulmien kanssa sen jälkeen kun on laittanut autoa lähemmäksi maata alustasarjan myötä? En vain löytänyt foorumilta mitään haulla..

    #2
    Itseänikin kiinnostaisi nuo säädettävät tukivarret. Noita alkuperäisiä ei pysty mielestäni säätämään mitenkään. Tuon puolieron pystyy tasaamaan "kelkkaa" siirtämällä. Itselläni jäi molemmat puolet n. -1,3.

    Itse kyselin tuolla toisessa ketjussa näistä cambereista ja sivusin myös muistaakseni tuota tukivarsi asiaa, niin ei yhtään vastausta tullut. Kaipa sitä porukka ajelee tyytyväisenä renkaat aina sisäreunoista kankaille ja ostaa uusia =)

    Löysin muistaakseni jenkkifoorumilta säädettävistä tukivarsista asiaa ja ainakin yhden valmistajan. Hinta oli mielestäni aika suolainen, 600$ ja siihen sitten rahdit ja tullit vielä päälle.

    Comment


    • #3
      Niin tosiaan jos raha ei ole ongelma niin 034motorsportilta noita löytyy -> http://www.034motorsport.com/chassis...t-p-20218.html. Ja suoraan kotiovellehan nuo toimittaa mm. jsahlman

      Comment


        #4
        Tuommoinen 1 setti tulee tässä kohtapuolin niin nähdään millainen se on.

        Comment


          #5
          Mihinkä hintaan Sahlmanin kautta tuollaista järjestyisi? (Laita vaikka privaa jos ehdit) Tuo käynee myös B7:aan vaikka tekstissä mainitaan vain B5:nen...

          Sternin tukivarret oli tuon 600$ mitä tuossa edellisessä viestissä mainitsin.

          Comment


            #6
            Saa sen hintaluokan euroissa laittaa ihan näkyville myös ;)

            034 setissä hinta oli vissiin per pyöräntuenta, eikä koko etupään sarja ?

            Tuollainen kiinnostaisi myös, taas meinaan sai vaihtaa renkaat sisäpuolen kulumisen takia..

            Comment


              #7
              Kyllä ne on koko sarja aina. Jos enemmän saadaan tilaajia niin hinta saadan alemmas.
              Erikseen otettuna jos ei mitään muuta tule toimituksena Suomeen menee hinta jonnekkin 620? kantturoille.

              Enemmän otettuna saadaan rahtikulut suhteessa alemmas tiettyyn rajaan saakka ( paino ) ja hiukan alennusta sarjoistakin.

              Comment


                #8
                Ok, tämä vaan pisti silmään.

                price for one kit for one front suspension

                Comment


                • #9
                  aikasta on hyvän hintaista tavaraa.. On kumma kun ei euroopan maalta tuollaisia löydy. Onhan kuitenkin nuo cambeerit ollu ongelmana iät ja ajat. Löysin myös tälläisen :http://www.tunex.fi/puslat/index.htm Näyttäis olevan enemmänkin opelisti firma, mutta lupaavat kaikkiin autoihin noita. Onko kellään hajua tuosta firmasta? Ilmeisesti pelkät puslat, joten hieman halvemmat ymmärtääkseni. Mitenkähän toi toimii? sanokaa viisaammat. Laitoin s-postia ko. firmalle, joten katsotaan mitä ne vastaa..

                  Comment


                    #10
                    Mitäs se vaikuttaa vaikka Euroopan mailta löytyisikin noita? Varsinkin jos hinnat on siellä samoilla kulmilla. Pitäisikö nuo säädettävät tukivarret paremmilla osilla varustettuna saada edukkaammin kuin normaalit tukivarret eteen?

                    Comment


                      #11
                      Itse olen sitä mieltä, että ei tarvitse saada edukkaammin kuin alkuperäisiä. Mutta jos koko tukivarsisarjan (alatukivarret, ylätukivarret, raidetangon ulommaiset ja sisimmäiset päät sekä kallistuksenvakaajan linkit) saa luokkaa 400€ (Slamit), niin siihen suhteutettuna mielestäni on aika arvokkaat nuo säädettävät tukivarret. Niinhän se vaan on että tuninki maksaa :)

                      Comment


                        #12
                        Ja erikseen ostettuna varaosaliikkeestä pelkät ylätukivarret reilu 200?.

                        Comment


                        • #13
                          Onko tosiaan näin, että B7:ssa ei saa camber-kulmaa säädettyä edes etupäästä...?Sen tarkemmin ei ole tuon kulkineen alustarakenteeseen vielä tullut perehdyttyä kuin renkaan vaihdon yhteydessä pikaiseen vilkuillut, mutta muistutti etupäästään ainakin erehdyttävästi 3b Passatin alustaratkaisua...

                          Omassani ongelmana on vänkärin puolen takarenkaan kuluminen epätasaisesti (sisäpuolelta) ja ajatuksena olisikin viedä ko. kapistus nelipyöräsuuntaukseen, mutta saako tuota edes säädettyä parempaan suuntaan...?Edellisen omistajan jäljiltä autoa on käytetty vuosi sitten suuntauksessa ja silloin kaikki olivat lappujen mukaan OK, mutta renkaan syöminen ei ole helpottanut...Pidemmällä juoksullahan tuossa ei riitä enää renkaiden uusiminenkaan, vaan onhan siinä pyörän laakerikin koetuksella...Mitään keinoa saada siis takaa säädettyä camberia kohilleen...?Autossa on vakio s-linen alusta...

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä takapää pitäis saada säätöihin. Rengashan sitten kuluu loppuun asti sillai kun on lähtenyt kulumaan. Eli jos huomattu, että syö sisältä ja tehty kulmien säätö, niin huomaat sen vasta seuraavassa rengassetissä jos tuli paras.

                            Comment


                            • #15
                              Joo hullulta kyllä kuulostaa, että varsinkin nelikossa ei takaa pystyisi kulmia säätämään...Onkos tuossa takana sitten jokin epäkeskolla toimiva säätö, vai...?Auto lähtee lähiaikoina säädätykseen, ennen sitä ei viitti uusia renkaita alle laittaa...

                              Comment


                              • #16
                                Onko jollain kokemusta noista sternin säädettävistä tukivarsista,eli millainen saatavuus ja kuinka pitkää elinikää niille voisi odottaa ? Ja toisaalta onko joku rohjennut säätää B7:n etupään camberia yläpään pulttireikiä soikeaksi tekemällä ?

                                Comment


                                  #17
                                  B5:ssä tiedän ainakin noin tehdyn ja itsekin oli tarkoitus tehdä samalla kun vaihdoin iskarit, mutta se vähän unohtui. Joku toinen kerta sitten

                                  Comment

                                  Working...
                                  X