Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 Avant quattro, takatolpan irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 Avant quattro, takatolpan irroitus

    Takatolppa lienee niillä kolmella näkyvällä mutterilla kiinni, mutta pitääkös niitä irroitettaessa ottaa jousesta jännitys jo pois?
    Vai onko rakenne samanlainen kuin etupäässä, mistä voi kiskaista koko tolpan irti?

    #2
    Voi kiskaista kokonaisena irti.

    Comment


      #3
      On muuten yks helpoimpia takajousitusrakanteita mitä ikinä on tullut räpellettyä. Sais moni muukin merkki ottaa mallia tosta tosta systeemistä.

      Comment


        #4
        Ainoa ongelma noissa on kasatessa (jos ei ole tehtaan sportalusta/takavaakaajalla varustettu malli) koska tuossa ei ole laakerointia. Pitää siis kasata se siten että yläpää kiinnitys ja alapää ön oikeassa asennossa toisiinsa nähden.
        Jos olisi "perinteisesti" yhdellä mutterilla kiinni iskarin yläpäästä tuolla jousilautasen asennolla ei olisi mitään merkitystä.....

        Comment


          #5
          sportti alustalla on ihan sama juttu, kun ainoa ero on iskarin varren paksuus.

          Ekan tolpan jälkeen ei ole itsellä ollut ongelmia sovittaa silmillä oikein tuo.

          Comment


            #6
            Ja kyllä niitä pystyy viellä kasauksen jälkeen passaileen jos jousen ala lautanen suostuu pyörimään tolpassa.

            Comment


              #7
              Onhan Etkan mukaan kaikki jousen päälle tulevan kumin yläpuolella olevaa erilaista jos sportalusta tai vakaajatanko, mutta ilmeisesti siis ei kuitenkaan ole laakeroitu niin että yläkiinnike pääsisi kääntymään ilman että jousi liikkuu?
              Yksi näistä "ylimääräisistä" osista oli merkattu nimellä laakeri , mutta ilmeisesti on sitten vain pusla holkilla...

              Oheisessa kuvassa keskimmäinen tolppa sportalustan, vasen vakio ja oikea nivomat...
              Attached Files

              Comment


                #8
                En kyllä itse muista noiden kanssa olleen koskaan mitään ongelmaa kohdistuksen kanssa. Useampaan kertaan jumpannu sekä etu- että takatolppienkin kanssa. http://www.netikka.net/anninajathoma...lustasarja.htm

                Comment


                  #9
                  Benkku, Audi tykkää nimittää puslia laakereiksi :)

                  Comment


                  • #10
                    Ja katsastussedät myöskin toisinaan ;)

                    Rakenne on kieltämättä helppo ja mutteritkin irtosivat suosiolla huolimatta muutaman millin kurakerroksesta.

                    Comment


                    • #11
                      Tuohon peruspakettiin pitäisi vaihtaa sportti mallin iskarit. Mitä kaikkia osia pitää vaihtaa? Tuo kumi nyt ainakin 22 -> 20. Muuten ei sovi avain mutterin päälle. Mitäs muuta?

                      Comment


                        #12
                        Jos hyvän haluaa, niin kannatanee vaihtaa kaikki yläpään osat. Sport-mallissa iskarin yläpään kierre on M12x1.5 ja perusmallissa M10x1. Lisäksi kierreosan pituuksissa on eroa. Kun itselleni iskareita taakse vaihdoin, jouduin yläpään muuttamaan sportista tavalliseen koska Konin sportteja ei ainakaan jälleenmyyjän mukaan saanut M12 kierteellä. Kokeilin kyllä kasata M10 Koneja M12 yläpään osilla, mutta Koneissa kierteen pituus ei aivan riittänyt. Menivät kyllä nätisti paikalleen perusmallin yläpään osilla.

                        Semmoinen muistikuva jäi rempasta koskien nuita 20 ja 22 osia, että osa 20 olisi kooltaan jonkin verran suurempi (halkaisija ja korkeus) kuin 22. Tuolloinhan koriin kiinnitettävää peltiä ei saa kunnolla paikalleen. Tarvittaessa voin kyllä osan 20 kriittisiä mittoja mittaillakin, ovat kätevästi tallin pöydällä :). Lisäksi sport-mallin iskarin kierreosan pituus on hienoinen kysymysmerkki, jos jää liian pitkäksi ottaa koriin kiinni.

                        Comment

                        Working...
                        X