Jarrupalojen kulumista herjaa ajotietokone. Ei kai jarrupalojen vaihto A6 C4:een voi olla kohtuuton urakka eli tarvitaanko mitään erityistyökaluja...meinaan ajattelin tehdä työn aikani kuluksi kun lomalla oon?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jarrupalojen vaihto
Collapse
X
-
Helppo homma ja onnistuu perustyökaluilla. Kulumisanturithan ovat vain edessä, mutta jos takapaloja vaihdat niin tarvitset lisäksi työkalun tai luovuutta, jolla saat männät pyöritettyä takaisin satulaan.
Haulla olisi tosin tähänkin aiheeseen varmasti löytynyt vastaus.
-
Etujarrut: riippuu mallista. Ainakin Allroadissa on S6:sen etupalat (niin ainakin näytti kun vaihdoin ne). Takapalat: Säästä itsesi kauhealta noitumiselta ja v***tukselta ja käy hakeen se Motonetin 13.50 e maksava työkalu. Justiinsa ite säädin ensin kolme varttia rälläkän avaimella ensin ja hain sen työkalun ja vot, 3 min.
Comment
-
Biltemasta hain työkaluksi tuollaisen http://www.biltema.fi/osteri/osteri....m&tuote=191255 ja jätin sen pikkuveljelle kiitokseksi tallin lainasta. Työkalulle tulee varmasti käyttöä myöhemminkin erimerkkisten autojen parissa eikä tarvitse enää neljänkympin vehkeen takia ajaa eestaas naapurikylään yömyöhällä lainaamaan kaverilta kuten edellisellä kerralla (pikkujuttu mutta ottaahan se päähän).
Comment
-
Motonetin työkalu on ihan näppärä, jos vain männät liikkuu :)
Melko jumissa oli omassa koska jouduin melko isokokosilla pihdeillä mäntää herkistelemään aluksi. Ja ei ole kauaa kun viimeksi herkistelin niitä. Silloin meni vain nuo suojakumit rikki ja eipä se kauaa kestänyt kun alko jumitteleen. Jäi vaan ilmaa johonkin rakoon, kun jäi niin pehmee poljin ja etupainoset jarrut.
Nastat ei sovi männän hahloihin ilman muokkaamista.
Takana on liukutapit 13mm kiintoavaimella avattavissa ja avuksi voi tarvita 15mm avaimen, jotta saa tapeista otteen (tai kapeet pihdit)
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sammy80 Näytä viestiOlisi edessä kaikkien jarrupalojen vaihto ja kysynkin, että tarvinko aiemmin ketjussa linkitettyä työkalua? Autona profiilissani lukeva menopeli.
Comment
-
Vittuunnuin kolinaan ja tehottomuuteen. Vaihdoin eteen zimmermanin reikä laikat ja remsan palat. Kolinat loppu mutta ujellus alko. Lämmettyään alkavat pitämään, wou wou wou ääntä aina kun jarrua ei paina. Ääni häviää 60-70km/h nopeudessa. Jarrutuksessa ei ylimääräisiä ääniä.
Olenko tehnyt jotain nyt väärin kun molemmilla kerroilla on homma mennyt perseelleen. Olen avannut satulan pultit x2, satulat käteen, palat irti. puristanut männät sisään, uudet palat satuloihin. Liukutapit eivät olleet jumissa mutta kuparitahnaa vedin väliin. laikka irti ja uus tilalle lopuksi pultit kiinni ja toiselle puolelle samat kuviot. Onko jotain jäänyt tekemättä.
Paloissa oli nuolet, mihin suuntaan kuuluu näyttää? Brakecliinerillä isoimmat paskat pois ja ajoa. Näihin ei vissiin mitään kitinän vaimennus levyjä kuulu.
Comment
-
Kuparitahnaa ei kannata laittaa liukutappeihin. Kuparitahan kuuluu palan liukupintoihin satulassa. Liukutapeissa kannattaa käyttää kuumaa kestävää vaseliinia.
Comment
-
Kukin tietysti tyylillään, mutta itse olen saanut puhdistaa riittävän monet liukutapit kuivuneesta ja kovettuneesta kuparitahnasta, että käytän tässä kohtaa ihan muita rasvoja. Toki jos jaksaa huoltaa kuten jsahlman mainitsi niin mikäs siinä. Itsellä ei tähän aika tai kiinnostus riitä :)
Comment
-
Jarruvaseliinia sinne kuuluu laittaa, mutta on se kuparitahnakin parempi kuin ei mitään. Ihan ok kamaa, mutta menee tosiaan mössöksi.
Wurthilla on sellaista jotain +900 kestävää harmaata sprayvaseliinia. Sitä olen suihkinut satulan ja palan liukupintoihin. Oikein hyvää kamaa.
Comment
Comment