Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä alustasarja B4 audiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mikä alustasarja B4 audiin?

    Eli semmonen kyssäri ois, että mikä alustasarja olis hyvä B4 2.0E audiin?
    Vaihtoehtojahan näyttäs olevan vaikka kuinka, mutta jos jollain ois kokemuksia B4 alustasarjoista, niin vinkkejä kuunnellaan mielellään :)
    Eri valmistajien sarjoissa on kuitenki niin paljo eroja, että ei kehtais mennä paskaa ostamaan...

    #2
    Eibach oli aikoinaan alla (-30 mm) ja minusta se tuntui toimivan oikein hyvin, asfalttibaanalla ja kiharalla keski-Suomalais soralla. Iskareillakin on tietysti osuutensa ajoominaisuuksiin ja minulla oli parjatut Monroen Sensatracit, jotka jenkkilullaantuivat pakkaskelillä edessä?!

    Autona tosiaan B4 ja 2.0 E

    Comment


      #3
      Niin mulla on tarkotus ostaa koko alustasarja. Eli madallusjouset n. -40mm ja ns. sportti-iskarit. Jos jollain on kokemusta FK automotiven sarjoista niin kommenttia saa laittaa :)
      Nehän ne ei ois kalliita...

      Comment


        #4
        Suotittelen Variante II:sta. Kaveri ajanu 100tkm nyt ja vaihtoi autoa, johon se heitti sen uusiks. Ei mitään ongelmaa. Noista FKistä ei oo mitään muuta ku harmia.

        Comment


          #5
          Henri onko sulla normi alusta vai ns. tehtaan sportti?

          Nimittäin itsekkin olen alustasarjan ostoa B4 audiini miettinyt. Jos sinulla on normaali alusta niin kehtaisitko mitata pyörän napojen etäisyyttä lokarin kaarista. Itselläni pitäisi olla ns. tehtaan sport-alusta (mutta en ole varma koska renkaiden ja kaarien väliin jää aika paljon tyhjää) ja olen suunnitellu KW:n 60/40 sarjaa, mutta hieman arveluttaa mahtuvatko 225/40 zr18 renkaat pyörimään ko.sarjan kanssa.

          Autossani renkaiden napojen ja kaarien väliset etäisyydet ovat edessä 370mm ja takana 360mm navan keskeltä mitattuna. Vertailu vakioalustaisen B4 kasikymppisen vastaaviin mittoihin helpottaisi huomattavasti alustasarjan valintaa.

          Comment


          • #6
            Minulla alla H&R -40 jouset ja Koni Sport iskarit. Mielestäni todella laadukas sarja. Hiukan ehkä laski ainakin keulasta liikaa. Edessä kaaren ja keskiön väli 320mm.
            On todella hyvä ajaa hyväpäällysteisellä mutkatiellä, mutta epätasaisemmilla pätkillä kyllä "rytkyttää" jonkin verran (mikä tietysti ymmärrettävää tuolla madalluksella). Renkaat eivät kuitenkaan ota kiinni missään tilanteessa 215/45R17 ja 235/40R17 Toyo Proxes, mutta roiskeläpät sen sijaan raapivat maata todella herkästi. Talvirenkailla 195/55R15 roiskeläpät osuvat maahan lähes yhtenään. Olenkin miettinyt josko hommaisi talveksi korkeampiprofiiliset kumit.

            Sarjan hommasin saksasta yhteishintaan 887,00 ? (Kuljetus kotiovelle)
            Tuossa vielä kuvat ennen ja jälkeen.

            http://www3.stadia.fi/~0201113/kuvat/IMG_0613.jpg
            http://www3.stadia.fi/~0201113/audi/.../80%20005b.JPG

            EDIT: Markku mullakin taisi olla edessä ennen madallusta tuo 370mm.

            Comment


              #7
              Mikko tuo alustasarjahan käy autoosi mielestäni tosi hyvin ja kuvan perusteella näyttää keulasta maavarankin puitteissa sopivalta toisin kuin tuo oma kasikymppi, mitä ei saa matalaks kirveelläkään ;) (johtunee yli suuresta rengastuksesta).

              Eilen selvisi tuon nykyisen alusta kohtalo, joka osoittautui vakioalustaksi tai ainakaan tehtaalta auto ei ole lähtenyt sport-alustalla (lisävarustelistasta puuttui koodi 1BE). Näin ollen 60/40 madaltava alusta puottaa autoa hieman liikaa, joten täytyy ruveta suunnittelemaan 40/40 alustasarjaa.

              Tuo Koni + H&R menee ehkä yli budjetin, mutta vois tietysti käydä kysymässä ko. setin päivän arvoa. Voipi olla, että alustan valinta kallistuu tuonne KW:n puolelle, kun se on hintansa puolesta aika sopiva ja Prostreetin kovasti kehuma (mutta kukapa ei myymiään tuotteita kehuisi).

              Comment


                #8
                Jos tuohon kW:n settiin päädyt niin suosittelen harkitsemaan jotakin muuta ostopaikkaa kuin Prostreet. Heillä kun on jo varsin pitkä historia erityisen pitkistä toimitusajoista.

                Comment


                  #9
                  Joo mittasin noi renkaiden napojen ja kaarien etäisyydet ja näyttäs olevan takana n. 365mm ja edessä 370mm. Ja mulla on siis normialusta.

                  mpp paljon toi KW:n alustasarja maksaa? Itsekkään en ole osannu vielä päättää, minkä sarjan ostan, mutta kohta se on pakko ostaa, sillä auto vinkuu madallusta. Mulla on renkaat 215/45R17 profiililla niin ei kehtaa edes mitään 60/60 madallusta kokeilla.

                  Oiskohan tuosta Weitecin Ultra GT sarjasta mihkään, kun ei ois kyllä kallis..?
                  Korkeussäädettävä alusta ois tietysti parasta herkkua, mutta taitas mennä yli mun budjetin...

                  Comment


                  • #10
                    Jos tuohon kW:n settiin päädyt niin suosittelen harkitsemaan jotakin muuta ostopaikkaa kuin Prostreet. Heillä kun on jo varsin pitkä historia erityisen pitkistä toimitusajoista.
                    Mikä olis sitten paras paikka ostella tuo KW tolppa setti S2 Avanttiin, että ei tartte kuukaus tolkulla pitää autoo pukeilla??
                    Hintaa esim. KW2 tolpille?

                    Comment


                      #11
                      Kiitokset Henrille mitoista.

                      KW:n 60/40 sarjan hintaa kun kysyin JP-autotuningilta, niin sieltä sen sais 542 eurolla ja Prostreetiltä saman sarjan saa 509 eurolla + postikulut. 40/40 sarjan uskoisin olevan saman hintainen. Huomio, että ko. alustasarjat ovat tarkoitettu 5 ja 6 sylinterisiin kasikymppisiin, tosin ainakin Prostreetin hinnastossa 4 sylinterisiin sarjat ovat saman hintaisia.

                      Weitecin alustoista minulla ei ole kokemusta, mutta tällä foorumilla on muistaakseni Weitecistä keskusteltu, joten searchilla saattaisi löytyä.

                      Comment


                        #12
                        Oma ratkaisuni KW coil over -settiin olisi haalia jostain irtotolpat jotka lähettäisin sinne ja näin voisi auto olla ajossa. Nyt on kuulunut monesta suunnasta lähes puolen vuoden toimitusajoista, joten ei kannata kuvitella lähettävänsä tolppia auton alta ja odottaa niitä pian takaisin!

                        Comment


                        • #13
                          Mulla on H&R -40mm ja Koni Sportti.. erittäin tyytyväinen oon ollu, mutta rengastus onkin vielä mallia edellinen omistaja. Saa nähä kuin käy sitte joskus kun vaihtuu 18" rengastus.

                          Napojen ja kaarien välejä en oo mitannu, pitääki mitata ku pääsee ens kerran lomille (asepalvelus), mutta hyvin oon tullu toimeen nykyisen madalluksen kanssa, hankalissa paikoissa 2,5" putki ei meinaa mahtua pohjan ja maan väliin, mutta muuten maltillisesti ajettuna sopiva maavara ;).

                          Mites muuten onko kellään kokemusta/tietoa tolppien päistä 10-15mm madallusta antavista kiinnike palikoista? Entä millä rengastuksella 18" vanteet kannattaa laittaa ja muuttuuko vierintäkehä kuinka paljon?

                          Comment


                          • #14
                            Mitkähän jouset olis hyvät kun haluaa että se madaltaa sen 30mm niinkun luvataan, ettei ainakaa hirveästi enempää?

                            Comment


                            • #15
                              Ei kellään ois kuvaa B4:sta jossa ois tuo 60/40 madallus? Meneekö edestä sitten liian matalaks? Ku mulla on nyt vakioalusta kiinni ja edestä se on kyllä melkonen maasturi...

                              Comment


                              • #16
                                Tenu: Eibach taitaa olla paras vaihtoehto jos maltillista madallusta haluaa. Ainoa iso haittapuoli ettei se valmista autoosi sopivia jousia. Itsekkin aikoinaan Eibachia himoitsin, ja päädyin H&R:ään. Ei älyttömästi hyviä vaihtoehtoja ole tuohon 80 quattroon.

                                Comment


                                • #17
                                  Tarvetta olis siis miedosti madaltavalle (n 30mm) alustasarjalle B4 sedan quattroon.

                                  Budjetti ei kestä tuhansia maksavia korkeussäädettäviä. H&R pelkät jouset näyttäisi maksavan 338e:http://www.jmtech.fi/kauppa/index.ph...oducts_id=2563. Mitkäs iskarit noiden kaveriksi sopisi?

                                  Löytyykö 500-700e yhteishintaan ylipäätään mitään alkuperäistä alustaa parempaa vaihtoehtoa tuohon autoon?

                                  Comment


                                    #18
                                    Saakohan näihin madaltavia jousilautasia, jos kerran vieterit on harvassa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllä ainakin Supersportin tekemiä madaltavia jousilautasia olen nähnyt kaupattavan.

                                      Comment


                                        #20
                                        Hildebad,

                                        Tuollaista olen omaan 80q B4 katsellut kun iskarit tuntuu olevan aika loppu http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=2531 . Madallusjouset/iskarit saa myos erikseen mutta pakettina tottakai edullisin.

                                        Faijalla oli 100 C4 vastaava sarja. Siina iskari soveltui asennettavaksi myos vakiojousen kanssa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Multa saa H&R:n jouset selkeesti alle 300 eurolla. Iskareiksi laittaisin Bilsteinin Sprintit mutta pakettihinta nousee yli kahdeksan sadan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            kwalden,

                                            Tuo linkittämäsi alustasarja on kyllä huokuttavan hintainen.

                                            Mutta kaksi asiaa siinä mietitytti: 1. Siinä ei puhuta mitään takaiskareista ("Huomautus: Alustasarja sisältää jousisarjan ja etuiskunvaimentimet!") ja 2. Mitä nämä ovat? ("Suosittelemme iskunvaimentimien suojaamista vahvistetuilla pohjaanlyöntikumeilla.")

                                            Teppo,

                                            Kiitos tarjouksesta. Uskon, että toi olis hyvä yhdistelmä, mutta ei mahdollista toteuttaa. Paljos pelkät iskarit maksais?

                                            Comment


                                              #23
                                              Pelkät iskarit 550 nurkilla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Niin, osaisiko joku vielä vastata, että kun mulla on nyt alla 60/40 alustasarja, mutta haluaisin vaihtaa jouset toisen merkkisiin. Onko mahdollista laittaa esim. 40/40 sarjaa alle?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kuka myisi jotain järkihintaista sarjaa 80q b4 avanttiin kutos koneella... Tuntuu olevan kiven alla...

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tuolta löytyi ainakin edullisia sarjoja, tiedä sitten minkälaisia ovat: http://www.stg-gmbh.com/tuning -> Fahrwerke & Co -> Sportfahrwerke. Haulla lisätietoa ko. firmasta (minulla ei kokemuksia). Iskareita olen itse etsimässä.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      GTS:llä ei ole takaiskareita B4 quattroon. Tuli testattua tämäkin tilauksen yhteydessä (oli tulossa epähuomiossa etuvetoisen sarja ja kaikki näytti olevan ok). Otin GTS Sport etuiskarit ja vahv. vakiojouset taakse kun en muuta nyt tarvi. Tosiaankin takaiskareiden tarjonta B4 quattroon on vähäinen pl. Bilstein&Koni.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Käyttöaudissa (b4 tdi avant) on fk:n 40mm madaltava alusta ja koko omistuksen ajan (30tkm) on alusta pompottanut ja muutenkin ollut ärsyttävän pintakova. Nyt sitten tuhoutui molemmat pelkääjän puolen iskarit (kiitos v*tun blå vägen!).
                                                        Mitkä 'edulliset' sport-iskarit tuohon voisi laittaa? Bilsteinit menee yli budjetin, koko sarja saisi olla max.300€. Mitään halpis säädettäviä alustoja en halua.

                                                        E.Pikaisella googletuksella edullisimmat iskarit olisivat fk:t.

                                                        E2. Tilasin Completokselta fk:n sportti-iskarit joka nurkkaan kun olivat tarjouksessa. Katsotaan paraneeko ominaisuudet uusilla pötköillä.
                                                        Viimeksi muokannut vV8m5; 2.2.2014, 20:02.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          FK:ta eivät näköjään pystyneet toimittamaan koko sarjaa (näin sanoi puhelimessa), tilalle tuli koko satsi TA-technixin iskareita. Ymmärsin näin, että TimoTA:t on kaikki kaasuiskareita, kun FK:ssa olisi vain takapää ollut kaasut. Vain himpun kalliimmalla olisi jo saanut TA:n korkeussäädettävän, mutta kaipa nuo TA:t toimii FK:n jousien kanssakin ja toivottavasti laatu on parempi (tai ei ainakaan huonompi).

                                                          E. Täytyy tehdä tunnukset e-bay:in ja jatkossa tilata kaikki tarpeellinen ja tarpeeton sieltä. Tällä kertaa sponssasin kotimaista.
                                                          Viimeksi muokannut vV8m5; 11.2.2014, 18:32.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Onko kukaan 60/60 alustaa laittanut b4:seen? Kw:n 60/40 sarja kiinni tällähetkellä. Meinasin, jos tilaisi 60 jouset taakse.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X