Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Iskareiden varaosanumeroista...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Iskareiden varaosanumeroista...

    Osaisiko joku foorumin ihan oikea guru kertoa mitä nuo Audi/VAG varaosanumerot oikein kertovat.

    Mulla on TT:n orkkis off-road iskarit numeroilla:
    etu: 8N0 413 031 M
    taka: 8N0 512 011 AG

    Ja TT:n S-line iskarit numeroilla:
    etu: 8N0 413 031 K
    taka: 8N0 512 011 AA

    Eli ainoa erottava tekijä on noi kirjaimet perässä...
    Kysymys kuuluu: onko noissa mitään eroa, eli onko toi koko S-line mystiikka vaan sitä, että on samat iskarit kuin off-roadissa ja sitten jotkut Quattro Gmbh:n H&R:llä tai Eibachilla teettämät jouset kaverina?

    "Hauskana" yksityiskohtana voin kertoa, että kun erehdyin kysymään asiaa Hertsikan autohajoittamon varaosa-gurulta, niin sain vastaukseksi, että S-line iskarini ovat mallia "sport running gear", eli hänen mukaansa autossa on "urheiluvaihteisto"!
    Sen nyt vielä ymmärtää, että jokainen varaosareiska ei ehkä saanut kiitettäviä arvosanoja englanninkielessä koulussa, mutta luulisi ettei kauhean paljon tarttis olla autoalalta kokemusta kun tietäis että on aika epätodennäköistä että vaihteistolla ja iskareilla olisi jotakin syvempää syy-seuraus suhdetta...

    Tässä meinaa itku tulla kun näin ihan tumpelona, maailman epäteknisimpänä tumpelona, tuntee aina olevansa asiantuntija näitten autoalan "ammattilaisten" kanssa...

    Minkäköhänlainen kansalaisadressi meidän pitäisi tehdä, että saataisiin LMS muuttamaan vaikka vaan Mietoisten ja Helsingin puoleen väliin... ;)

    #2
    Kyllä ne on eri osat, jos kirjaimet perässä vaihtuu.

    Käytännön ero voisi olla ulosjouston rajoitus ei lyhyemmät iskarit ettei lyhyemmät jouset jää väljäksi auto ylös tunkattuna. Kastastusmieshän ei juuri arvosta sellaista.

    Comment


    • #3
      vaihteistolla ja iskareilla on syy-yhteys. sport running gear merkattussa iskarissa jouston vaimennukset (paluuvaimennus) erilainen. lyhyempi välitys--> parempi kiihtyvyys--> auto keinahtaa kiihdytyksessä enemmän--> tarvitaan vaimennusta ihan eri lailla. itse asiassa todella fiksua auton valmistajalta huomioida tällainenkin (ehkä) pieni sivuseikka. tarkoitus lienee hakea mukavuutta ajamiseen, ja kun AUDISTA on kyse niin eikös tämä ole selviö.

      Comment


      • #4
        En ole kyllä mikään autoinsinööri, mutta näin maallikkona tohtisin olla jossain määrin myös hiukan eri mieltä kake1969q:n kanssa...

        Mun ymmärtääkseni tässä tapauksessa "sport running gear" viittaa vain urheilualustaan, ei siis ollenkaan vaihteistoon. Siitä olen samaa mieltä, että "sport running gear" merkatussa iskarissa on erilaiset jousto-ominaisuudet kuin vakioiskarissa. Mulla vaan noi molemmat iskarityypit on Stockan tiedostossa sporttiversioita, vaikka toinen on off-road ja toinen S-line...

        Toisekseen, mun käsittääkseni tietyn mallisen Audin vaihteistossa on ihan samat välitykset riippumatta siitä mikä alusta siinä on. Eli tuo "gear" tarkoittaa englanniksi paljon muutakin kuin vaihteisto.. mm. kamat, varusteet, jne...

        Voin toki olla väärässäkin, mutta olen kyllä todella yllättynyt jos on niin, että S-line Audeissa on eri välitykset kuin "tavallisissa". Varsinaiset S:t ja RS:t on sitten asia erikseen, mutta nehän ovatkin sitten kokonaan eri autoja kuin "tavalliset"...

        Comment


          #5
          Ilkvapa:

          Onko se sun TT myös matalampi niilla S-Line iskareilla, ja jos on niin kuinka paljon? Ja mikä mahtaa olla rengaskoko? Ihan muuten vaan...

          Comment

          Working...
          X