Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4-korimallin etuvalojen kiinnitys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4-korimallin etuvalojen kiinnitys

    Eli mitenkähän suunnittelija on ajatellut että noiden C4-korimallin etuumpioiden kanssa toimitaan kun niitä irroitellaan ja asennetaan paikalleen?

    Eli lähinnä mietityttää ne alapuolella olevat tuet, jotka ovat ruuvilla kiinni korissa ja umpiossa niissä urissa (ja jonkinlainen "hammastuskin niissä on eli säätö).

    Olen aina ottanut umpion niin pois että ruuvaan ne tuet irti korista, mutta aika veemäinen on otella ne ruuvit irti. Yritin myös niin että liu'utan niistä urista mutta aika nihkeesti liikkuvat eikä kehtaisi särkeä niitä.

    #2
    Ite otin sen listan umpion alta irti ja ruuvit vain irti sitten.
    Ei pitäisi vaatia mitään temppuja.
    Alemmat ruuvit on kyllä veemäiset laittaa takaisinkin.

    Comment


    • #3
      Juuri noin siis tietenkin itsekin eli se alla oleva lista pois ja niin edespäin. Ei siinä sen kummempaa ole, mutta on varsinaisen vittumaista varsinkin laitella niitä ruuveja takaisin vaikka on pitkä magneettinen ristipäämeisseli. Sopivasti kun lipsahtaa niin ruuvit sitten kaivellaan sieltä jostain...

      (Muistaakseni A4:ssa (b5)...tai jossain edellisistä autoista...on sillä tavalla fiksusti että nuo alakiinnikkeet on kiinteästi korissa kiinni ja ne itsessään toimivat säätökappaleina, umpio vaan tökätään siihen.)

      Comment


      • #4
        eikai nuo c4 valot mitenkään v-mäisiä ole.
        omasta joutunu ottamaan jo kymmenkunta kertaa irti ku laitellu xenoneita ja millon minkäki remontin takia.

        Comment


        • #5
          Ei ne ole jos ei paremmasta tiedä : )

          Kyllä se vähän meinaa nostaa verenpainetta kun se ruuvi tipahtaa sinne jonnekin. Sen kun olisi voinut toteuttaa toisinkin.

          Comment


          • #6
            mitäpä sen on väliä tavisautoilijaa ajatellen, ei se niitä kynttilöitä nosta sieltä pois.
            helppohan se vielä tommoseen c4:n on se umpio ottaa kouraan, uudemissa kun joutuu purkamaan puskurin rungot ja kaek pois tieltä.

            Comment


              #7
              Joo on toi C4:sen lamput varmaan yhet helpoimmista ottaa irti...

              Comment


                #8
                Luulenpa että siinä on ajateltu niiden alakiinnikkeiden osalta niin, että kun ne ruuvit löysää niin metallilipare painuu alaspäin ja lampun voi irrottaa vetämällä. Noissa tarvikeumpioissa on vaan se metallilipare sen verran pehmeää tavaraa, ettei se käytännössä onnistu kun umpiota irrottaa. Mutta kiinni voi laittaa siten että ruuvaa alakiinnikkeet ensin kevyesti paikalleen, sitten työntää lampun uriinsa ja lopuksi kiristää.

                Comment


                • #9
                  onhan se ruuvi aika v mäinen kaivella sieltä pohjamuovien päältä jos se sinne tippuu, mutta onneks on magneetti taipusassa varressa. :D

                  Comment


                  • #10
                    joo itsellekkin tuli kokemusta eilen kun omaan satkuun vaihdoin s4 umpiot. helpoin tapa saada se pudonnut ruuvi oli lyödä pohjapanssaria niin se ruuvi lensi aina kivasti pois sieltä :) muuten pitääkö s4 valoissa kun laittaa pitkät päälle niin palaa lyhyet ja pitkät samaan aikaan ??

                    Comment


                    • #11
                      joo pitää niiden palaa.

                      Comment


                      • #12
                        En kyllä ihan heti keksi mistä on nopeampi ja helpompi irroittaa valot kuin C4-koppasesta. Viisi ruuvia on kun tarjottimella ja liittimet irti nipsnaps.

                        Joku evottaa nyt. ;)

                        Comment


                          #13
                          Evotus: A2:n umpiot on kiinni kahdella hyvin esillä olevalla torxilla. Piuhoja en nyt muista mutta ei ne mitenkään hankalasti ole.

                          Comment


                            #14
                            Joo'o, oikeankokoisella kärjellä nuo ruuvit eivät ole mikään ongelma, ikinä en ole onnistunut niitä kärjestä pudottamaan pohjamuoville/panssarille.

                            Viimeisin kiinnitystapa mitä itse käytin on 10mm kannalla olevat koripultit :D

                            Comment


                            • #15
                              Tästähän tuli elämää isompi asia :)

                              Oikeanlaisella kärjellä ruuvit on tietenkin laitettava, mutta joskus silti olen onnistunut ainakin yhden ruuvin pudottamaan ja se että umpiota on samalla pidettävä hollilla ei helpota asiaa yhtään.

                              Nyt minullakin on nykyään siellä korimutterit joissa kiinni pultit joihin umpion vain "tökkään" paikalleen. Jatkomuttereilla kiristän sitten paikalleen.

                              Comment

                              Working...
                              X