Löytäsköhän joku/ osaisko joku kertoa noiden "hattujen" osanumeroota ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 ongelma pyyhinten kanssa
Collapse
X
-
doddih tuli itelläkin hieman rempattua. Kiitoksia kaikille ohjeistajille kun lukemalla sai purun ja kasauksen tehtyä...
Ei siinä kuitenkaan kaikki. Oli nimittäin tuo jumittava kuskin puoleinen akseli senverta pajottamisessa että irti sai niin antoi sitten kiinni laitettaessa periksi ja meni poikki kierteen alapäästä (kun pyyhkijää siis kiinni ruuvasi).
Olisiko kellään nikkarilla tiedossa osanumeroa tms tuolle akselille (näkyy linkin päästä kuvassa):
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...43&postcount=8
...jos sitä nyt osana edes myydään, vai pitääkö ostaa koko vivusto paketissa?
Comment
-
Tuli alkuviikolla tehtyä purku, puhdistus, voitelu, kasaus operaatio. Vivuston saaminen kolostaan ulos oli ylivoimaisesti vaikein vaihe. Pienellä voimankäytöllä tuli viimein ulos. Laitetaan tehtaalla paikalleen ilmeisesti ennen jarrutehostinta ja "sähkökeskusta". -03 auto eikä akselissa ollut sokkien päällä mitään suojarenkaita. Kai ne taas muutaman vuoden menee jumittamatta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Toneri Näytä viestidoddih tuli itelläkin hieman rempattua. Kiitoksia kaikille ohjeistajille kun lukemalla sai purun ja kasauksen tehtyä...
Ei siinä kuitenkaan kaikki. Oli nimittäin tuo jumittava kuskin puoleinen akseli senverta pajottamisessa että irti sai niin antoi sitten kiinni laitettaessa periksi ja meni poikki kierteen alapäästä (kun pyyhkijää siis kiinni ruuvasi).
Olisiko kellään nikkarilla tiedossa osanumeroa tms tuolle akselille (näkyy linkin päästä kuvassa):
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...43&postcount=8
...jos sitä nyt osana edes myydään, vai pitääkö ostaa koko vivusto paketissa?
ps. Ja ei muuten mene enään vettä tuonne koskapa ingenjör möttönen vag konsernista on huomannut lisätä ne akselin päistä puuttuneet muovihatut tuohon uuteen osaan (ei olis ollu kovin iso homma tehtaalta kaikessa hiljaisuudessa lisäillä niitä noihin vanhoihin normi huolloissa)...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja toimeve Näytä viestiNo joo...jumi ittelläki ja lopuksi heitti toimimasta kokonhan. Foorumin kautta sain uuen (käytetyn) moottorin ja vivuston, kun eppäilin että moottori on sökönä. Ei ollu, vaan vivuston toinen akseli oli juminu totaalisesti...ei ees vasaralla takomalla loppupeleissä irronnu vaikka kuinka yritti.
No, vaihoin vain vivuston tuohon olemassa olevhan moottorhin, kun oli perskeles liitin erilainen tuossa joka tuli. Ja hommahan alko toimimhan, paitti että
nyt lähtee vinkkarit pyörimhän kun laittaa virrat päälle. Tihkukytkin ei toimi vaan pyörittää ns. normivauhtia sillä modella. Nopea ja normi toimivat ok, paitti että kun sitten laitat viiksen asenthon "pois päältä" niin pyörittää vielä 10-30 sekuntia ja pysäyttää mihin sattuu...n. joka neljäs kerta kun suostuu pysähtymhän niin pysähtyy ees suurinpiirthein ala-asenthon.
- moottori ei ota komentoja oikein vasthan eli on siis paskana?
- viiksi vituralhan eli ei toimi?
- joku prosessori pitäis ohjelmoida, kuten joku tuossa yllä kerto?
- tuli vinkki että relestä kannattais ehkä etsiä vikaa...missä on vinkkareitte rele jos semmosta on?
Johtuisiko siitä kun irrotin sen moottorissa kiinni olevan varren joka pyörittää vivustoa ja se olisi nyt väärässä kohdassa?
Edit: Sain korjattua: Moottorista avasin kannen ja putsasin/väänsin tiukemmaksi sen "asentotunnistinkiekon" niin alkoi wörkkimään.Viimeksi muokannut Dieselman; 7.8.2009, 21:01.
Comment
-
2 vuotta edellisestä voitelusta, ilmeni B5:ssa uudestaan jumitusta sekä samaan pyyhkijät eivät enää palautuneet loppuun saakka, vaan jäivät n. 15 alareunan yläpuolelle. Käyvät kyllä alakohdassa kun pyyhkivät jatkuvasti.
En purkanut vivustoja, vaan tyydyin suihkuttelemaan vaseliinia ja pyörittämään moottoria. Nyt pyyhkii normaalisti, mutta ei palauta oikein! Voisiko vika olla releessä vai nk. asentotunnistimessa? Kellään vastaavia kokemuksia? Ei viitsisi turhaan purkaa koko kompleksia..
Comment
-
'03 A4 B6:ssa pyyhkimet olivat kuin hidastetussa filmissä maanantaiaamuna sateessa töihin lähtiessä. Myöhemmin sippasivat kokonaan... CRC auttoi jonkun verran, muttei tarpeeksi. Omat eväät/aika eivät riitä kovin teknisiin suorituksiin, joten ei kun luuri käteen.
Helsingissä Leppäsuolla hinta-arvio 260€ ja 2 viikon päästä olisi ollut aikaa.
Espoon Audi Centerissä hinta-arvio 270€, sama 2 viikon jono, mutta huoltoneuvoja yllätti erittäin positiivisesti ja sanoi, että tuohan on turvallisuuden kannalta vähän huonompi juttu... millainen on herran aikataulu? Onnistuuko huomenna? ...tehdään jossain välissä... no totta hemmetissä onnistui. Homma hoidettu heti aamupäivästä ja kuvetta sai kaivaa 279,22€ edestä. Vivuston hinta 145 + työt ja pikkusälä.
Pisteet AC:lle :)
Comment
-
vivuston toinen akseli oli juminu totaalisesti...ei ees vasaralla takomalla loppupeleissä irronnu vaikka kuinka yritti.jumittava kuskin puoleinen akseli senverta pajottamisessa että irti sai niin antoi sitten kiinni laitettaessa periksi ja meni poikki kierteen alapäästä
Kädessä pitäen ei kuskinpuoleista karaa saanut vasaralla irti (ei lähtenyt liitin irti suosiolla, joten operoin vivustoa konehuoneessa), toppasi tykkänään noin 10 mm jälkeen. Kierteen suojana ollut mutteri alkoi mennä liian lintaksi, joten alta pallolinkki irti, lukkopihdit vipuvarteen ja edestakaista kiertoliikettä reilu kymmenen minuuttia. Kuumeni taas kitkasta niin että sormia poltti koettaessa, mutta niin vain tuli ulos. Ihme että moottori oli jaksanyt vääntää... Josko tuo nyt pari vuotta kestäisi uusilla vaseliineilla.
Comment
-
Tulipahan tuossa eilen ryhdyttyä putsaus/rasvaus hommaan itsekin. Lopputulema oli se, että kuskin puoleinen pyyhkijän akseli oli hitsannut niin pahasti kiinni, että se akselin kiinnike murtui sieltä vivuston putken sisältä, koittaessani rasvan kanssa saada sitä vähän liikkeelle nitkuteltua. Surkea mekanismi -04 vuosimallin autossa. Onko kenelläkään varaosanumeroa ja hintaa tälle hilavitkuttimelle? Pakkohan se on uus jostain noutaa.
edit: 131e sai pulittaa tästä vivuston rungosta keravan Autotalo Laakkosella. Nyt toimii ja tosiaan tässä uudessa "mallissa" pyyhkijän akselin suojaksi on keksitty muovinen hattu, joka estää lian pääsyn voitelupinnoille.Viimeksi muokannut flaShi; 7.7.2010, 15:16.
Comment
-
Jeah! Taas jumittaa... johan siitä viime fiksauksesta o vuosi kulunu :D
Alkuperäinen kirjoittaja Haemaelainen Näytä viestiKyllä siinä akselilla päällimmäisenä ennen pyyhkimiä on jonkinlainen muovi "hattu".
Itse laitoin asennuksen yhteydessä akselelille kerroksen vaseliinia ja em. "hatun" päälle,ehkäisee ainakin jonkun aikaa veden pääsyä O-renkaalle asti.
Comment
-
Täällä kans jumitusta. Eilen purkailin pyyhkimien varsia pois ja oli muuten lujassa. Molemmat oli pakko ottaa pienellä ulosvetäjällä irti, suola oli hapettanut niin lujaan kiinni. Oli muuten tuskaa saada pientäkin ulosvetäjää hyvin paikoilleen. En sitten uskaltanut repiä sitä lasin alapuolella olevaa muovilistaa irti, joten vivustokin jäi irroittamatta ja kunnolla puhdistamatta, iltakin loppui kesken. Ruikuttelin WD:tä akseleihin ja annoin moottorin pyöritellä akseleita samalla ja kyllä se siitä alkoi kevenemään. Ei kyllä varmaan ole mikään pitkäaikainen apu, mutta ensiapu ainakin. Tätynee ens kerralla oikeesti purkaa koko paska ja käyttää vaseliinia oikein kunnolla putsauksen jälkeen. Muutama kuukausi Audeilua takana ja heti pääsee ruuvaamisen makuun ;)
Comment
-
Jumitti niin pahasti, että pyyhkimet jäivät paikalleen ja auto alkoi heilua ja melkein kaatui :) No ei vaiskaan. Jumitus oli kuitenkin niin paha, että se mursi runko-osan poikki.
Mutta sen verran vinkkiä, että hajottamoilla osa oli käytännössä yli uuden hinnan, joten unohdin sen. Pyysin tarjoukset Forssasta ja se oli 350€ sekä Hyvinkään Laakkoselta, joka tarjosi koneisto+vaihtotyö 230€. Eli Hyvinkäällä vaihdettiin. Oli nopea ja reipas ja reilu palvelu, suosittelen.
En ole siellä töissä.
Comment
-
Millä ootte saaneet pyyhkijän akselin irti rungosta? On sen verran pahasti jumissa, että ei vasaralla lähtenyt ja lekaa en viitsinyt noin heiveröiseen härveliin käyttää. Vivusto oli siis joo irroitettuna pöydällä ja vänkärin puolen pyyhkijän akseli sain kyllä irtoamaan, mutta en kuskin puoleista. Joo, ja sokat oli tietysti irroitettuna myös, mut ei vaan lähteny. Piitääköhän tässä hommata se uusi vivusto? On vaan aika suolaisen hintainen mitä tuossa noita esimerkkejä on ollut, jos miettii mitä hintaan sisältyy; taivutettu metalliputki, pari niveltä ja pari tangon pätkää. Elämä on... ja köyhälle kaikki on kallista jne...
Comment
-
Itsellä meni yli kaksi tuntia ilman taukoja saada varret irti, joten ihan heti ei kannata luovuttaa. CRC:tä kului puoli purkkia, käytin sekä heilutus- että vasarataktiikkaa. Lopulta irtosi vasaran avulla. Kumivasara varmaan olisi ollut hellempi vaihtoehto, mutta eipä tuosta mitään hajonnut kun kiersi mutterin suojaksi ja muisti pitää voimankäytön edes jotenkin järjellisellä tasolla.
Comment
-
Pitää tuota lämpöäkin vielä kokeilla seuraavalla kerralla. Kävi jo mielessäkin, mutta itellä ei oo kuin kuumailmapuhallin. Ens kerralla pitää varata viikonloppu vissiin aikaa, kun arki-iltoina on aina loppunut ilta kesken. Kyllä se nyt vähän paremmin jaksaa liikkua kun sai o-renkaan pois ja weedeetä ruiskutettua sinne väliin, mutta kovin kauaahan tuo ei varmaan auta. Vänkärin puoleiseen saikin kunnolla laitettua vasellinit ja kuskin puolellekin laitoin vaseliinit o-renkaan avuksi vähentämään veden valumista sisään. Pitäs varmaan nuo o-renkaatkin uusia kun näyttivät aika kuluneilta, jos ei nyt sitten tule uusittua koko vivustoa.
Ei tuo Bosch vissiin osaa tehdä tiiviitä systeemejä, kun entisessäkin "autossa" (Ford) ko. valmistajan takajarrusatula jumittui kun vesi ja paska pääsi sisään.
Comment
-
Tämä "pikkutoho" on TODELLA käytännöllinen kapistus. Toimii hyvin mm. vivustojen lämmittämiseen.
Ei tuo Bosch vissiin osaa tehdä tiiviitä systeemejä, kun entisessäkin "autossa" (Ford) ko. valmistajan takajarrusatula jumittui kun vesi ja paska pääsi sisään.
Comment
-
Muuten meni huolto ihan jees, paitsi toi halvatun muoviritilä heti lasin alla. Koitin sitä irotella pikkuhiljaa kovempaa ja kovempaa. Lopun irtos lähes koko matkalta ja meni keskeltä kahtia. EI NÄIN. Tiskille taas tilailee vähän varaosia.
Muoviritilä lasin alla maksoi 20€. Kysyin huvikseen pyyhkijämoottorin hintaa, 229€. Jepjep.
Comment
-
Tällä lähtee-> http://www.clasohlson.fi/Product/Pro...x?id=158832907
itse otin etu ja taka pyyhkiät irti.
Comment
-
Entisessä B6:ssa oli niin tiukassa, että oli pakko halkaista molemmat varret akselin kohdalta Dremelillä. Uudet varret oli onneksi jo odottamassa.
Comment
-
Tulipahan vaihdettua tuossa jokunen viikko takaperin twin-varret ja pyyhkimet. Uudeksi riesaksi pyyhkimien kanssa on ilmaantunut, että pyyhkimet tuntuvat "narisevan" ärsyttävän kuuloisesti tietyssä kohti tuulilasia. Onko sitten pyyhkimien sulat jollain lailla virheelliset, vai vaikuttaako "viis-sateesta" aine jota olen kesän aikana levittänyt lasille.
Vai onko pyyhkimien varsien kanssa tietty momentti mihin vääntää, ettei ala pyyhkimään liian raskaasti ?
Comment
-
Mitäs diagnoosia annatte sellaseen hommaan kun ei tosiaan jumita nuo pyyhkijät vaan pyyhkivät ihan omiaan.. eli kun näpäytän pyyhin viikseä alaspäin ja pyyhkäsee kerran mut sen jälkeen jää päälle tihkutoiminto.
Tätä on tapahtanu välillä, ei aina. Välillä tihkutoiminto lähtee itekseen pois ja jossei ni heittää pissapoikaa tuulilasiin ni loppuu tihkutoiminto.. prkl :) eli oisko kellään ollu vastaavia ongelmia? vai onko tässä nyt kyseessä toi sama vivusto ongelma? kun ei tosiaan jumita nuo pyyhkijät vaan pelaa vähän liiankin hyvin..
Comment
Comment