Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 ongelma pyyhinten kanssa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Kiitos vastauksesta. Pitänee katsoa varaosanumero ja etsiä ebaystä.

    Comment


    • #92
      Ei lähtenyt pyyhkijät toimimaan vaikka vaihdettiin uusi moottori /ohjainlaite. Missähän mahtaa vika olla? Pyyhkijät liikkuvat nyt todella hitaasti ja oman mielen mukaan. Pysähtyvätkin mihin sattuu.
      Ongelmat lähtivät siis siitä kun välillä pyyhkimet liikkuivat hitaammin -> pajalle nivelten rasvaukseen -> nyt pyyhkijät aivan sekaisin.

      Comment


        #93
        Mulla ainakin ko. oireisiin auttoi vaan vivuston purku ja sen valkoisen aineen poisto akselin ja vivuston välistä.
        Samalla tosiaan nollapaikka "home" meni sekaisin ja sen löytäminen takaisin oli monen tunnin homma, isoin aika toki mene siihen, että nollapaikkaa siirtää ja kasaa kaiken ja testaa, aloittaa alusta ;)

        Comment


        • #94
          Vivusto ja moottori/ohjainlaite siis vaihdettu.

          Comment


            #95
            Mä (muistaakseni) tein niin että kun nollapaikka ei ensi yrittämällä mennyt kohdallee, avasin moottorin akselin päässä olevan mutterin. Sitten pyöräytin pyyhkijän viiksestä yhden pyyhkäisysyklin, lopuksi asettelin pyyhkijänvarret käsin kohdalleen ja tiukkasin tuon moottorin akselin mutterin. Tuon tein siis kun pyyhkijäkoneisto oli autossa paikallaan.

            Comment


              #96
              Joo tolleen se on pakko säätää, en muuta ainakaan keksinyt, toki ongelmaksi muodostuu sen mekanismin pitäminen paikallaan kun kirraa sen moottorin mutterin.

              Ok, en hiffanut että vivusto oli vaihdettu, luulin vaan rasvatuksi.

              Comment


              • #97
                Pyyhkijät siis lähtevät käyntiin oman mielensä mukaan jne. Nyt selvisi että bodymoduleen ei saa yhteyttä. Sieltä varmaan etsimään vikaa seuraavaksi. Missähän tämä boksi sijaitsee?

                Comment


                  #98
                  En ole A6:een tutustunut tämän aiheen tiimoilta, mutta vahvasti näyttäisi että ilmastoinnin ohjausyksikössä on tuo pyyhkijöiden "rele" (heittomerkeissä siis että mahtaako fyysistä relettä olla vai onko releen toiminta toteutettu elektroniikalla).
                  Attached Files

                  Comment


                    #99
                    A4 B6 ongelma pyyhinten kanssa

                    Mikähän auto on kyseessä?

                    A6 C5 ei ole body modulea. Ilmastointi ei liity asiaan millään tavalla, edes tuossa kytkentäkaaviossa.

                    Comment


                      Noh, kyllähän se ilmastointi tuossakin kaaviossa esiintyy mutta kait sinne menee vaan joku tieto tuosta että pyyhkijät ovat liikkeensä tehneet. Oheinen kuva tuohon releen sijaintipaikkaan kuskin jalkatilassa.
                      Attached Files

                      Comment


                        Kyllä, ilmastoinnille menee tieto pissapojan käytöstä, laittaa sisäkierron hetkeksi päälle.

                        Comment


                          Eikös lasinpesuaineen ruiskimisen ajaksi pitäisi sisätilakierron kytkeytyä päälle? Sitä en kyllä tiedä oliko se ominaisuus jo C5:ssa.

                          edit: sivunvaihto, hidas, seliseli.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
                            Mikähän auto on kyseessä?

                            A6 C5 ei ole body modulea. Ilmastointi ei liity asiaan millään tavalla, edes tuossa kytkentäkaaviossa.
                            Kyseessä juurikin A6 C5. Siksi ei siis saa yhteyttä body moduleen :)

                            Eli seuraavaksi kannattaisi vaihtaa tuo pyyhkijöiden rele vai?

                            Comment


                              Siitä lähtisin liikkeelle, minullakin varmaan olisi yksi käytetty.

                              Comment


                              • Mikähän mahtaisi olla minulla autossa vikana? Sama malli siis kyseessä.
                                Vika tuli kun peura juoksi sivusta autoon. Eli pyyhkijän sulat jää keskelle lasia paikalleen. Kun laittaa sulat päälle, käyttää niitä ensiksi alhaalla ja sitten ylhäällä. Eli matka on oikeanlainen. Sulat kuitenkin palautuu aina keskelle lasia eli noin puoliväliin. Otin ruuvit pois pyyhkijöiden sulista ja laitoin sulat ala asentoon, niin sama vika jatkuu. Eli haluaa käyttää ensiksi alhaalla ja sitten ylhäällä.
                                Saako tätä pyyhkijöiden moottoria mitenkään nollattua?
                                Onko tässä mitään tunnistimia jotka olisi vääntyneet?

                                Comment


                                • Olisiko vain varsisto vääntynyt?
                                  Omassa oli samaa ongelmaa että pysähtyivät minne sattuu. Vivuston herkistely auttoi siihen. Siihen en osaa syytä sanoa miksi tuo pysähtymispaikka vaihtuu kun jumivat.

                                  Comment


                                  • Minulla oli aikanaan samaa vikaa kuin Ilari sinulla ja ainut keino mikä toimi ongelmaan oli vivuston irroitus moottorista ja sen uudelleen "kohdistus".

                                    Comment


                                    • Eli juurikin näin. Oli vääntynyt sieltä moottorin kiinniyyksestä. Sieltä piti varsisto laittaa vaaka asentoon niin korjaantui. Kiitos vinkeistä!

                                      Comment


                                      • B7 Tuulilasinpyyhkimien mekanismi ja moottori

                                        Moi! Osaako joku täällä sanoa, onko näissä B7 kaikissa malleissa samanlainen tuo pyyhkimien mekanismi ja moottori? Vaihtoon menee molemmat ja tuossa ois -06 vuotisesta bensamallista. Ja -08 korisesta diisselistä myös. Tuo just mietityttää onko bensamalleissa samanlainen mekanismi, ja moottori? Ei viihtis uusia ostaa kun sais n 100tkm ajetusta autosta käytetyt. Olipa kyllä tiukassa se muovi mikä on tuulilasissa kiinni,sain jopa sen halkeamaan vähän. Mutta hyvin lähti nostamalla pois sit. Muuten oli aika simppeli purkaa toi mekanismi. Nii ja oma autohan on toi -05 2.0 tdi avant

                                        Comment


                                        • B6/B7 kaikissa sama, oli mikä moottori tahansa.

                                          Comment


                                          • Voisin suositella samalla sen uuden käytetyn vivuston putsausta ja rasvausta ennen asennusta. Ei tarvii sitten uudelleen purkaa jumien takia.

                                            Comment


                                            • Vesivaseliini on tuohon hyvää. Kestää perämoottorin potkuriakselissakin upporasitusta kesän ajot.

                                              Comment


                                              • Kiitos tiedoista. Juu pitää kyllä vaseliinikaupassa käydä :D Tuo nykyinen mekanismi ihan vääntynyt, ei ihmekkään jos pyyhintäsektori jää vajaaks. Se pirun muovi vaan täytyy kyllä uusia,sen verta näköjään lohkes. Onneks niitä pitäisi pörhöltä saada suoraan :)

                                                Comment


                                                • Eikä ole edes kallis :)

                                                  Comment


                                                  • Elikkäs audissa mielenkiintoinen vika. Kun virrat lyö päälle, alkaa heti pyyhkijät sutaamaan, eikä sammu ennenkuin kääntää virrat pois. Pyyhkivät nopeimmalla tai toisiks nopeimmalla nopeudella. Pissapojan moottorikaan ei pumppaa eikä pidä minkäänlaista ääntä, voi toki olla moottori siitä hajalla. Viiksi vaihdettu jo uuteen, ei vaikutusta.
                                                    kellään ollu samalaista ongelmaa? Mistä lähtis ettimään vikaa? Rele? Itse moottori? Onko pissapoika ja pyyhkijät yhteydessä toisiinsa muuten kuin viiksen kautta?

                                                    Comment


                                                    • Vaihdoin autoon cecm-yksikön/mukavuusboxin/ohjausmoduulin mikä lie oikealta nimeltään. sijaitsee siis kuskinpuolella kojelaudan sisällä sulakerasian vieressä. Nyt uudella boxilla ei toimi enää xenonien pitkät. kun vetää viiksestä syttyy päiväajovalot. saako muutettua vaan piuhojen paikkaa vaihtamalla vai pitääkö koodailla tai jopa vaihtaa kokonaan uusi boxi että saan pitkät toimimaan?

                                                      Comment


                                                      • Nii vaihdoitko uuteen boksiin vanhan boksin koodauksen? oliko uusi boksi samalla osanumerolla?

                                                        Comment


                                                          Miksi se comfort module meni vaihtoon? Pyyhkijävian takia, vai oliko muitakin ongelmia?

                                                          Comment


                                                          • Kaksi pientä relettä oli vanhassa piirilevyssä viallisia. Samalla osanumerolla oli uusi boxi, saatiin toimimaan uudelleenkoodauksella.

                                                            Comment


                                                              Eli pääsit pyyhkijäviasta eroon sen vaihdolla, vai?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X