Kiitos vastauksesta. Pitänee katsoa varaosanumero ja etsiä ebaystä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 ongelma pyyhinten kanssa
Collapse
X
-
Ei lähtenyt pyyhkijät toimimaan vaikka vaihdettiin uusi moottori /ohjainlaite. Missähän mahtaa vika olla? Pyyhkijät liikkuvat nyt todella hitaasti ja oman mielen mukaan. Pysähtyvätkin mihin sattuu.
Ongelmat lähtivät siis siitä kun välillä pyyhkimet liikkuivat hitaammin -> pajalle nivelten rasvaukseen -> nyt pyyhkijät aivan sekaisin.
Comment
-
Mulla ainakin ko. oireisiin auttoi vaan vivuston purku ja sen valkoisen aineen poisto akselin ja vivuston välistä.
Samalla tosiaan nollapaikka "home" meni sekaisin ja sen löytäminen takaisin oli monen tunnin homma, isoin aika toki mene siihen, että nollapaikkaa siirtää ja kasaa kaiken ja testaa, aloittaa alusta ;)
Comment
-
Mä (muistaakseni) tein niin että kun nollapaikka ei ensi yrittämällä mennyt kohdallee, avasin moottorin akselin päässä olevan mutterin. Sitten pyöräytin pyyhkijän viiksestä yhden pyyhkäisysyklin, lopuksi asettelin pyyhkijänvarret käsin kohdalleen ja tiukkasin tuon moottorin akselin mutterin. Tuon tein siis kun pyyhkijäkoneisto oli autossa paikallaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiMikähän auto on kyseessä?
A6 C5 ei ole body modulea. Ilmastointi ei liity asiaan millään tavalla, edes tuossa kytkentäkaaviossa.
Eli seuraavaksi kannattaisi vaihtaa tuo pyyhkijöiden rele vai?
Comment
-
Mikähän mahtaisi olla minulla autossa vikana? Sama malli siis kyseessä.
Vika tuli kun peura juoksi sivusta autoon. Eli pyyhkijän sulat jää keskelle lasia paikalleen. Kun laittaa sulat päälle, käyttää niitä ensiksi alhaalla ja sitten ylhäällä. Eli matka on oikeanlainen. Sulat kuitenkin palautuu aina keskelle lasia eli noin puoliväliin. Otin ruuvit pois pyyhkijöiden sulista ja laitoin sulat ala asentoon, niin sama vika jatkuu. Eli haluaa käyttää ensiksi alhaalla ja sitten ylhäällä.
Saako tätä pyyhkijöiden moottoria mitenkään nollattua?
Onko tässä mitään tunnistimia jotka olisi vääntyneet?
Comment
-
B7 Tuulilasinpyyhkimien mekanismi ja moottori
Moi! Osaako joku täällä sanoa, onko näissä B7 kaikissa malleissa samanlainen tuo pyyhkimien mekanismi ja moottori? Vaihtoon menee molemmat ja tuossa ois -06 vuotisesta bensamallista. Ja -08 korisesta diisselistä myös. Tuo just mietityttää onko bensamalleissa samanlainen mekanismi, ja moottori? Ei viihtis uusia ostaa kun sais n 100tkm ajetusta autosta käytetyt. Olipa kyllä tiukassa se muovi mikä on tuulilasissa kiinni,sain jopa sen halkeamaan vähän. Mutta hyvin lähti nostamalla pois sit. Muuten oli aika simppeli purkaa toi mekanismi. Nii ja oma autohan on toi -05 2.0 tdi avant
Comment
-
Voisin suositella samalla sen uuden käytetyn vivuston putsausta ja rasvausta ennen asennusta. Ei tarvii sitten uudelleen purkaa jumien takia.
Comment
-
Kiitos tiedoista. Juu pitää kyllä vaseliinikaupassa käydä :D Tuo nykyinen mekanismi ihan vääntynyt, ei ihmekkään jos pyyhintäsektori jää vajaaks. Se pirun muovi vaan täytyy kyllä uusia,sen verta näköjään lohkes. Onneks niitä pitäisi pörhöltä saada suoraan :)
Comment
-
Elikkäs audissa mielenkiintoinen vika. Kun virrat lyö päälle, alkaa heti pyyhkijät sutaamaan, eikä sammu ennenkuin kääntää virrat pois. Pyyhkivät nopeimmalla tai toisiks nopeimmalla nopeudella. Pissapojan moottorikaan ei pumppaa eikä pidä minkäänlaista ääntä, voi toki olla moottori siitä hajalla. Viiksi vaihdettu jo uuteen, ei vaikutusta.
kellään ollu samalaista ongelmaa? Mistä lähtis ettimään vikaa? Rele? Itse moottori? Onko pissapoika ja pyyhkijät yhteydessä toisiinsa muuten kuin viiksen kautta?
Comment
-
Vaihdoin autoon cecm-yksikön/mukavuusboxin/ohjausmoduulin mikä lie oikealta nimeltään. sijaitsee siis kuskinpuolella kojelaudan sisällä sulakerasian vieressä. Nyt uudella boxilla ei toimi enää xenonien pitkät. kun vetää viiksestä syttyy päiväajovalot. saako muutettua vaan piuhojen paikkaa vaihtamalla vai pitääkö koodailla tai jopa vaihtaa kokonaan uusi boxi että saan pitkät toimimaan?
Comment
Comment