Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Renkaat täristää.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Renkaat täristää.

Ostin uudet 18" renkaat ja ne ovat täristäneet heti alusta alkaen.
    Tasapainotus on tehty nyt kolmeen kertaan, vanteen sovitteet on tarkastettu ja vanteiden suoruus tarkastettu, mutta mikään ei tunnu auttavan.

Ihan mahdollista on että renkaissa on se heitto. Ei mikään mahdottomuus. Maanantai kappaleita sattuu välillä.

Comment

Mitkä renkaat?

Comment

Nexen N7000 225/40/18

Comment

asiasta k*rpiintyneenä taidan lähteä liikkeeseen vaihtamaan kummit uusiin. :)

Comment

Vaihtoehdot aikalailla nollissa jos on kaikki tarkastettu, eli runko vikainen gummi on joutunut joukkoon.

Comment

Mulla vähän samaa vikaa, tosin eri renkaat ja tuumaa isommat. Täytyy käydä pyöräyttämässä renkaat eri kohtaan ja tasapainottaa uudelleen. Jos se vaikka auttais...

Comment

mulla on kans nuo vai oliko ne nyt ne 3000. Hitaassa vauhdissa hieman jumputtaa. Korkeammissa ei lainkaan.

Comment

tuli sitten vaihdettua 1/10 mm tiukemmat soviterenkaat ja jopas auttoi. Nyt pientä värinää esiintyy enää 120-130 nopeuksissa.

Comment

Joo itse jouduin juuri teettämään alumiinista sovitteet muovisten väljien tilalle ja auttoi kanssa värinän poistamiseen.

Comment

Heitin alle vanhat Continentalin kitkat varaosa-Audin alta. Muuten ovat ihan hyvän tuntuiset renkaat, ulkoisesti ja ajoltaan, mutta jumputtavat jonkin verran. Mielestäni selkeiten jumputus tulee oikeasta takapyörästä. Paineet 2.4 bar.
                      Ilmeisesti jumputus johtuu siitä, kun varaosa-Audi on seissyt noilla renkailla jokusen vuoden ja renkaiden runkoon on jäänyt taipuma.

Kysymys, eli voiko nuo vielä oieta ajossa vai onko peli menetetty? Ilmaa renkaissa oli ihan hyvin minulle tullessaan, että tyhjänä ne eivät ole seisseet. Ja tosiaan tuntuu jumputukselta enemmän kuin tärinältä. Ratissa ei tunnu mitään. Alle laiton jälkeen olen ajanut renkailla vasta noin 40-50km nurkka-ajoa. Koko 185/70-14, jossa sillä merkitystä. Seuraavaksi meinasin pyöritellä renkaita akseli ylhäällä ja tutkia, löytyykö havaittavaa heittoa.

EDIT: Säteisheittoa tuntuu olevan kolmessa renkaassa vähän. Siinä oikeassa takarenkaassa eniten. Laskin rengaspaineita edestä 2.3:een ja takana 2.2:een. Jonkin verran vaimeni jumputus, mutta vielä sen tuntee.
                      Viimeksi muokannut audiq; 7.6.2012, 20:28. Perustelu: Lisätty tekstiä

Comment

Working...
                      X