Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8tq -95:n madallus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 1.8tq -95:n madallus

    Mitä asioita pitää ottaa huomioon kun laskee quattroa? Onko näissä joku tietty raja? Ja oon myös kuullu, et quattroa ei voi laskea niin paljo ku etuvetoa?

    #2
    Eipä siinä mitään ihmeellistä ollut kun viime viikolla laitettiin alle Eibachin -30mm sarja. En ole vielä mitannut paljonko putosi verrattuna tavalliseen (ei siis edes tehtaan sporttialustaan) verrattuna, mutta ulkonäöllisesti muutos on huomattava. Samoin ajettavuus meni monta askelta eteenpäin.

    Comment


    • #3
      Näkyy noita quatrojakin olevan aika matalana joten kai se mahdollista on. Eriasia on kuinka järkevää joku yli 60mm madallus on vetareiden ja tukivarsien kannalta. Joskus selailin KW:n kuvastoa ja muistelisin että niin etuveto kuin quatrolle luvataan sama max. madallusmäärä joka oli 75mm tietämissä, todellisuudessa säätövaraa on huomattavasti enemmänkin.

      Voisinkin tässä yhteydessä kysyä millasia mittoja B5 Audissa porukalla on vanteenkeskiöstä lokasuojankaaren reunaan? Omassa autossa on ABT:n alustasarja ilmeisesti lyhemmillä iskareilla. Sen verran tutkin jousia että niistä löytyy ABT:n logot ja teksti "sportline". Yritin googlettaa ja löysinkin ABT:n sivulle mutta ei selvinnyt mikä on sarjan madallusmäärä. Mittaamalla ja rekisteriotetta lukemalla löytyy lukemat 330/350mm, siis keskiöstä kaareen. Millasia mittoja teidän madalletuissa B5:ssa on?

      Kesän mittaan olis tarkoitus hommata uudet vanteet, tyyliin RS4 replica (8x18 tai 8x19) ja säädettävä alustasarja. Tahtoo vaan hintaa olla laadukkaalla sarjalla toista tonnia ja sen olen oppinut että ihan pilipali sarjaa en enään osta, ajelen vaikka kesän noin ja kerään rahaa vaikka Konin tai KW:n alustaan.

      Comment


      • #4
        onkos sillä nyt sitten jotain väliä madalluksen suhteen onko siinä 2 vai 4 vetaria... ei mielestäni!

        Comment


          #5
          FK:n highsport on laitettu alle syksyllä ja ihan hyvin pelas rajullakin madalluksella(pohja raapi jalkakäytävien matalaan kohtaan). :o) Nyt on sitte hiukan nostettu talveksi.

          Comment


            #6
            milläs eteellä pitäis 8x18" vanteet olla että menee lokarin "sisälle" kun tuollaista b5 vajaavetoista tarpeeksi madaltaa?? rengaskokona varmaankin 225/40.
            meneekö et35 vai raapiiko lokarin kaareen tai sisäreunasta johonkin?
            eroa takana/edessä?

            alustasarja on budjettiystävällinen FK säädettävä, vanteet vielä haussa.
            (saa tarjota em. kokoisia A8 replicoita renkaineen!)





            ja miks tää viesti meni tonne reunaan? ainakin mun näytössä..
            Viimeksi muokannut Mikkis; 26.3.2007, 15:59.

            Comment


            • #7
              Tuo et 35 tulee aika nätisti lokarin reunan tasalle. Radikaalit madallukset sitten saa eturenkaat raapimaan lokarinkaaria(ko. ET:llä). Eli käytännössä yli 40mm. Itsellä viimekesänä noin 50 mm madalluksella pari kertaa nappasi kiinni, kun renkaat oli sopivasti käännettynä. Varomattomia kanttarin ylityksiä kannattaa vältää.

              Comment


              • #8
                Mitä asioita pitää ottaa huomioon kun laskee quattroa?
                Kun asennat madallussarjan, niin muista kiristää tukivarret tiukalle vasta silloin, kun auto lepää renkaillaan jousien asennuksen jälkeen. Jos vedät ne momenttiin silloin ku renkaat on ilmassa, niin jäävät ikävästi jännitykseen ja puslat ei siitä tykkää.

                Comment

                Working...
                X