Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takapenkki ja jalkatila märkä (A6 farkku 2004)?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takapenkki ja jalkatila märkä (A6 farkku 2004)?

    Rouva tuli kotiin autolla (A6 farkku 2004) ja sanoi, että kuskinpuoleinen takamatkustajan lasi tai joku tiiviste vuotaa, koska penkki on märkä ja jalkatila myös. Olin tietysti, että sulla on jääny lasi auki ja kun koko päivän satoi ihan kaatamalla, niin se viskonu lasista sisään. Rouva kuitenkin väitti ihan satasella, että ikkuna ei ole ollut auki, piste!
    No joo...tuota jos oletetaan, että ikkuna tosiaan on ollut kiinni, nin kuinka ihmessä takapenkki oli kuskinpuolelta puoliksi märkä ja jalkatila oli myös melko kostea. Samoin se takapenkin selkänoja oli sivusta (oven puolelta) kostea. Eli mistä juurikin tuo vesi on päässyt noille alueille? Missään muualla kosteutta ei ollut (ei edessä eikä toinen puoli takapenkkiä/jalkatilaa). Eli voiko se vesi valua jostain katolta/oven karmin luota palkkia pitkin ja kastelee sitä takapenkin sivupehmustetta, itse penkkiä ja lopulta maton. Äkkiseltään en löytänyt mitään syytä, mutta se nyt ei vielä kerro mitään...kattoluukkua ei ole. Mitähän nyt kannattaisi tarkistaa?

  • #2
    onko kattoluukkua? Jos on niin alla omakohtaista kokemusta juuri tältä keväältä

    minulla kävi niin (A4 B5 pre-facelift) että talvella oli tippunut auton katolle jääpaakki, lopputuloksena vesi valui juuri kuvaamallasi tavalla lattialle - tosin vänkärin puolelle. Autoa korjailtiin pari viikkoa vakuutuksen piikkiin jotta vuoto saatiin loppumaan. Vuotokohta oli kattoluukun välistä välikattoon, josta vesi valui kattoverhoiluun, josta ilmeisesti c-pilaria pitkin sivupehmusteen alta takapenkin alle ja lattialle.

    Jos jalkatilan matto tuntuu kostealta käteen, on todennäköisesti ne äänieristeet alta jo ihan läpimärät - koita painaa voimakkaasti mattoa tirauttaako se vedet sormille.
    Ota myös takapenkki irti ja katso onko sen alle tullut jo lammikko?

    Kuulostaa äkkiseltäänkin jo siltä että pääset kuivaamaan autoa.
    Viimeksi muokannut kruiik; 19.6.2010, 22:37. Perustelu: selventäminen

    Comment


      #3
      Ei muuta kuin annat emännykselle vesiletkun kouraan, ilmoitat että saa todistaa sen ettei ollut ikkuna auki ja menet itse autoon istumaan ja tutkimaan mistä sitä vettä tulee. Eukkohan siis kastelee autoa sillä letkulla kun sinä tutkit......
      Jos ei vuotoa löydy niin ensin syytät emännystä ikkunan auki pitämisestä ja sitten aloitat sen kuivattelun ja mahdollisen vian etsimisen :)

      Comment


      • #4
        Onko autossa kattokaiteet, niissä on ollut jossain malleissa tiivistevikaa.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
          Ei muuta kuin annat emännykselle vesiletkun kouraan, ilmoitat että saa todistaa sen ettei ollut ikkuna auki ja menet itse autoon istumaan ja tutkimaan mistä sitä vettä tulee. Eukkohan siis kastelee autoa sillä letkulla kun sinä tutkit......
          Jos ei vuotoa löydy niin ensin syytät emännystä ikkunan auki pitämisestä ja sitten aloitat sen kuivattelun ja mahdollisen vian etsimisen :)
          korikorjaamolla olin vieressä kun oma auto vedettiin 2 kertaa läpi pesulinjasta, eikä löydetty vettä sisältä ollenkaan. Ensimmäinen sadepäivä niin kattoverhoilu oli kosketusmärkä ja penkki kostea.
          Syyksi silloin paljastui väärin säädetty kattoluukku ensimmäisen korjauksen jäljiltä.

          Sitä vettä saa laskea hetken aikaa että tuo pieni kosteus edes tulee näkyville.

          Comment


          • #6
            Kattoluukkua ei ole, kattokaiteet löytyy.

            Äkkiseltään katsottuna myös nuo kattokaiteiden tiivisteet ovat kaikki ok ja keskenään ihan samassa kunnossa, mutta kuka sen tiestysti tietää vaikka yksi sitten vuotaiskin. En tiedä, mystistä...

            Comment

            Working...
            X