Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 alustasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 alustasta

    Eli tarkoitus olisi emännän kulkineeseen vaihdella iskarit ja jouset.
    Onko tuossa jotain suurempia jippoja mitä vastaan tulee, joista kannattaisi olla tietoinen?
    En aiemmin moista ole vielä tehnyt, etutukivarren kanssa tosin on tullut yllättäin sen verta toimittua että tuossa helmikuun (?) puolella tuli kiroiltua sitä yläpäätä ja sen kiinnityspulttia.
    Jota sivuten, niitä voisikin katsella valmiiksi, muistelenkin lukeneeni että ei ole kauhean harvinaista varautua niiden avaamiseen rälläkällä.
    Takana sama..?

    Kyseessä B5 -00, sedan 1.9tdiq

    Samaan henkäykseen, jos jollakulla Pirkanmaan alueella olisi noita jousien kiristäjiä, sellaisia mitä saisi vähän helpommin kuin käsin veivattua, voisin tarjoutua lainaamaan asentelun ajaksi. Appiukolla on juurikin tuollaiset käsikäyttöiset, jotka kyllä ajavat asian, tosin varmaan jännetuppitulehduksen hinnalla.
    edit: ja tuossa kun tarkemmin vielä hain, tulipa ahaa elämys tuosta ässän alustasta normikoriin. V6 vs 1.9TDI ja keuliminen, eh?

  • #2
    Ei siinä juuri kikkoja ole. Ota konehuoneen puolelta kolme pulttia pois, ja iskarin alapää irti. Sitten saat paketin sieltä syliin.

    Pistä mieleen tukivarsien asento suoraan ylhäältäpäin katsottuna, ja laita ne samaan kohtaan kun laitat joustintuen yläpään takaisin.

    Kylläpä se saattaa keulia ässän jousilla, kone painaa 200 kg ja laatikko 85 kg. En tiedä miten paljon 1.9 painaa, mutta olisi kumma jos olisi melkein saman painoinen.

    Comment


    • #3
      Aski taitaapi olla sama. Netin syövereistä selkisi että ~134kg olisi sitten tuo kone.
      Hitsin pimpulat.

      Comment


      • #4
        Joskus katselin ETKA:sta, niin muistelisin, että 1.9TDI:llä oli samat jouset kuin ABC 2.6 koneisella. En muista oliko myös 2.8 koneisella. Se miten noilla uudemmilla koneilla on, niin en tiedä. Niissä kun on ne turbot ja muut vielä lisäksi.

        Comment


        • #5
          Jos tuo b5 etutolpan rakenne ei kovin paljoa b6:sta poikkea, niin jätä se tiukka ja ikävä pultti rauhaan jos ei lähe suosiolla auki. Otat vaan iskarin alapäästä ja yläpäästä irti, ja ylätukivarret iskarisysteemistä irti niin ei tarvitse koko pitkään pulttiin koskea.

          Comment

          Working...
          X