Mikähän mahtaa olla vikana kun vasen jarruvalo on pimeänä? Polttimo on ehjä ja uuttakin kokeiltu, takavalon pohjaakin on kokeiltu vaihtaa. Vikamuistista löytyy ilmoitus virtapiirin katkoksesta, mutta ei muuta. Sitten toinen kysymys, mistä löytyy J519 eli takavalojen ohjausboksi? Auttaisi tuota vian etsintää huomattavasti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vasen jarruvalo ei pala, b6.
Collapse
X
-
Vieras
Takavaloille ei ole erillistä ohjausboksia. J519, eli "central electronics"-ohjainlaite ohjaa käytännössä kaikkia valoja ja monia muita juttuja (ks. tämä linkki, muutakin mielenkiintoista tietoa). Tämä siis jos autossa on ns. Highline sähköt. Ohjainlaite löytyy irrottamalla suojamuovit kuskin jalkatilasta, sieltä "ratin alta". Pitkä liitin. En jaksa uksoa että ohjainlaitteessa vikaa, enemminkin epäilisin johtoja.
-
Ei tule jarruvalon liittimeen virtaa, muihin kyllä normaalisti + autocheck tunnistusjännite yhteen nastaan. Kun tässä kelit poutaantuu niin täytyy lähteä tuolta ohjainlaitteelta taaksepäin vikaa etsimään.
edit:
Mittasin tuon johdon (pun/valk) boksilta takavalolle ja ehjä on, valo vain ei pala. Myös jarruvalon katkaisimen purkasin, kärjet puhdistin ja tangon säädin uudelleen, ei vaikutusta.Viimeksi muokannut sakarivo; 13.6.2010, 12:16.
Comment
-
Vieras
-
Vieras
Jos nastalle ei tule jännitettä ja koodaukset OK, taitaa olla vaihtoehdot vähissä. No, noita bokseja saa esim. ebaysta ja Ruotsin purkamoilta kohtuuhintaan jos vika sinne paikantuu. Jos näin on, varmista että tulee täsmälleen oikea - kirjaimen oltava sama (muistaakseni F).
Comment
-
Pitää huomenissa mittailla vielä siitä boksinnastalta jännitettä. Mitenkä tuo koodaus, voiko "väärällä" koodilla toimia noinkin vähin virhein? Sellanen juttu vielä jota en aiemmin maininnut kun en arvannut yhdistää tuohon ohjainlaitteeseen, niin vasen etuparkki pimeni yhtäaikaa tuon jarruvalon kanssa mutta syttyi jonkun päivän päästä. Sitten sammui oikea parkki joka korjaantui uudella polttimolla, nyt on sitten taas vasen parkki pimeänä, polttimoa en ole vielä katsonut se kun pitää repiä koko umpio tuossa bi-xenonissa... mutta huomiseen
Comment
-
Eipä tule boksistakaan jännitettä tuohon nastaan.. Mitenkäs kun mittailin myös oikean puolen jarruvalon lähdöstä niin siihen tuli jotain reipasta 4 volttia kokoajan ja jarrua painaessa jännite nousi reiluun 6 volttiin? Suoraan akusta tulevaa virtaa näytti sen reilun 12v, ettei tuo mittarikaan nyt ihan omiaan näytä. Tuollaisen numeron antoi fak-com: 8E0 907 279E ja coding: 00011
Comment
-
Liitin irrallaan mittasin suoraan pinnistä. Itelle tuli ekana mieleen että tuo pikku jännite liittyisi jotenkin tuohon auto-check toimintoon?? tiedä sitten.. Täytynee alkaa metsästämään tuota ohjainlaitetta tässä pikkuhiljaa.
edit:
tänään vaihdoin uuden jarruvalokatkaisijan, ei vaikutusta. Tilasin tepolta uuden ohjainlaitteen, toivottavasti alkaa toimimaan.
Comment
-
Ongelma ratkaistu, uusi ohjainlaite meni tänään paikoilleen ja valot toimii. Sen verran oli eroa uudella ja vanhalla että osakoodin viimeinen kirjain oli eri, vanha: E ja uusi: F. Mitään ongelmaa ei toimivuuden kanssa ole mutta onkohan tuossa sitten jotain toiminnallista eroa vanhaan nähden?
Comment
-
Vieras
Hyvä että korjaantui. Jännä juttu kyllä että ohjain tuolleen hajonnut, kaipa sieltä on joku piiri kärähtänyt, kylmäjuotos tai jotain muuta. F-tyypin ohjainlaite on uudempi/kehittyneempi. Se tukee suoraan mm. himmentyvää taustapeiliä/peilejä (http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=70448), coming/leaving-home valoja (http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=80638) yms. Kuten ketjuissa lukee, asensin tuollaiset omaan autooni jossa on tuo F-tyypin ohjain.
Comment
Comment