Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 alumiinivanteet/ renkaat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 alumiinivanteet/ renkaat

    Moi!
    Mulla on ollu autossa ongelmia tärinöiden kanssa ja todennäkösesti se johtuu tarvikevanteista tai viallisesta renkaasta, ens viikolla saan varmuuden kun kokeillaa alkuperäisiä aluja. Eli uusien vanteiden ja renkaiden osto ehkä edessä ja ois kiva kuulla millaisia "toimivia" vanteita muilla on audeissaan. Rengasliikkeen mukaan tuo et lukema pitäisi olla juuri sama mitä alkuperäisissä, en tiedä sit onko näin....

  • #2
    jep

    Pitää vastata itselle kun muut ei vaivaudu, eli vanteessa oli keskireikä 0,3mm liian iso jonka takia täristi... tarkkana on oltava kun valitsee seuraavia vanteita!

    Comment


    • #3
      ET yleensä alkuperäisissä ulkonäön suhteen hieman "liian" sisässä. Toki ulkonevampi (pienempi ET) vaikuttaa vähän ajoon, mutta se on nyt miten haluaa painottaa asioita. Esim. B5 korisissa ET35 on aika passeli, vaikkakin alkuperäinen tietääkseni ET42 tai ET45.

      Comment


        #4
        Pitää vastata itselle kun muut ei vaivaudu,
        Kun kerran tuolle linjalle lähdetään niin kyllähän niitä "toimivia" vanteita on kaikki jotka eivät ole kieroja ja jako on oikea..

        tarkkana on oltava kun valitsee seuraavia vanteita!
        Tai lähinnä tarkkana että tulee sovite renkaat mukaan, pari viikkoa sitten ihmettelin kun asiakkaan autossa oli 2mm paksut sovite renkaat..

        Comment


        • #5
          kyllähän jako on oltava oikea

          Ja keskireikä on todellakin oltava oikean kokoinen, josta johtui tämä tärinä! Pulttien kartiotkin vanteissa oli nyt tarkemmin katsottuna kulahtanu jotenkin epätasaisesti. Kyllä mekaanikko ihmettelee varmaan mun soviterenkaita seuraavassa huollossa jos ottaa pyörät irti kun mulla on soviterengas tai siis asennuspeltisuikale 0,15mm... ; ) mutta mikä tärkeintä, juuri kävin testaamassa ja 160km/h asti ei mitään häiritseviä tärinöitä! jihuuuu case is closed!

          Comment


          • #6
            Onko niissä vanteissa siis keskireikä 0,3mm isompi kuin ilmoitettu koko?

            Onko B8:n vanteiden keskireikä 66,5mm vai 66,6mm. Mitkä vanteet sinulla on?

            Itse ostin talvivanteiksi tarvikevanteet RS Style (http://www.vanne.fi/-rs/rs-style/) ja niillä ei ollut havaittavissa tärinää kuten ei alkuperäisillä vanteillakaan.

            Comment


            • #7
              B8 napa on tietääkseni 66,6mm ja noiden barzetan vanteiden ja navan väliin mahtui 0,3mm rakotulkki joten 0,15 levy pitäisi keskittää ne oikein. Pitäisiköhän laittaa reklamaatiota vanteen myyjäliikkeelle, en tosin ole itse ostanut niitä vaan edellinen omistaja. Aika kranttu tuo B8 näyttäis olevan tosiaan noista välyksistä.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja heavyrocker Näytä viesti
                B8 napa on tietääkseni 66,6mm ja noiden barzetan vanteiden ja navan väliin mahtui 0,3mm rakotulkki joten 0,15 levy pitäisi keskittää ne oikein. Pitäisiköhän laittaa reklamaatiota vanteen myyjäliikkeelle, en tosin ole itse ostanut niitä vaan edellinen omistaja. Aika kranttu tuo B8 näyttäis olevan tosiaan noista välyksistä.
                ...mulla tuli ainakin barzettan aluvanteiden mukana muoviset soviterenkaat joilla sai ne vanteet passaamaan B6 Audiin, eli sulla ei oo niitä muovisia soviterenkaita vaan vain jotain pellisuiroa siellä vanteen ja navan välis ?

                Comment


                  #9
                  Ei mahda tuolle vanteen ja navan 0,3 millin erolle sopivia keskitysrenkaita turhan tiheässä olla...

                  Comment


                  • #10
                    Juurikin näin... turha varmaan mennä rengasliikkeestä kyselemään 0,15mm soviterengasta! ; ) mutta nyt on halpa ja toimiva ratkaisu tuo sovitepelti.

                    Comment

                    Working...
                    X