Voisko viisaammat valistaa millä työkalulla/miten 2.7bit etu jarrusylinterien männät(2kpl.rinnan/Lucas) saa palautettua sisään palojen vaihdon yhteydessä? Vain toista mäntää puristettaessa sisään, pyrkii viereinen ulos päin. Joten molempia tulisi puristaa samanaikaisesti. Ostin takajarruille palautustyökalun, josta ei paljoa apua eessä satulan rakenteen johdosta. myöskään lattaraudan palanen+putkipihdit ei auttanut..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
jarrusylinterien mäntien palautus?
Collapse
X
-
Yritin aluksi juurikin noin(ja vieläpä vuoroin molempia, ja viime hädässä ilmausnippa aiki) mutteivat pahalaiset inahtaneetkaan palautuakseen. Joten 'kikka-kakkosta' kaipaillaan.Onko tuossa pyöritettävä mäntää samalla kun puristaa?- ei ollut männässä ainakaan koloja, vain iso 'kraateri' .
Comment
-
Ei varmastikaan ole pyöritettävät männät. Oletko siis koittanut isoilla siirtoleukapihdeillä ja sitten vanha pala siihen mäntien päälle, ja sitten puristat (jolloin puristat molempia mäntiä pohjaan yhtäaikaa)? Männät eivät kuitenkaan ole ruosteessa suojakumin alta, ja liikkuvat yksin ihan hyvin? En ehkä ymmärtänyt aivan kaikkea lukemaani, joten pahoittelen jos selitin jotain jotka kerroit jo edellä tehneesi.
Comment
-
Oletko ottanut syliterin kumin irti ja kurkannut ettei mäntä ole ruosteessa? Omaani vaihdoin ja vallan kivuttomasti meni putkitongeilla männät pohjaan. Toki toinen piti lukita pohjaan sopivan mittaisella pultilla, ettei tullut ulos toista sisään painaessa.
Comment
-
On vähän sellanen pers tuntuma ettei noita pallonivelten suojakumeja saa enää erikseen... voin olla väärässä, korjatkaa jos olen. Tarvikeliikkeestä käyt kysymäs että saako tuohon noita Budweg:ing tiivistesarjoja tuohon autoosi, ne on todella hyviä sarjoja josta löytyy kaikki mahdolliset kumit mitä siinä satulassa vaan on. Laadukkaitakin tuntuvat olevan.
Comment
-
Onko tässä samat jarrut kuin minun Allroadissa eli HP-2:set . Siinä männät painetaan takaisin vanhojen palojen kautta kelkkaa vääntämällä esim. ruuvimeisselillä. Löytyyhän nämä ohjeet netistäkin:
http://www.audipages.com/files/dual_...eel_brakes.pdf
Comment
-
On vähän sellanen pers tuntuma ettei noita pallonivelten suojakumeja saa enää erikseen... voin olla väärässä, korjatkaa jos olen.
Motonetin valikoimiin kuuluu pallonivelien suojakumit, tosin hatun nosto tuomakselle jos vaihdat pelkän kumin, itseäni vituttaa jo ajatus ruveta leikkimään niillä kumeilla joten kumin sijaan ostaisin koko tukivarren..
Jos kerran männät eivät meinaa painua pohjaan millään poppa konstilla, niin ei muuta kuin satula kauniiseen käteen ja mäntiä ottamaan ulos. Vaikuttaa vähän siltä että saattaisivat olla ruosteessa ja jumittuneet melko kauniisti.
Comment
-
Jarrusatulan männät sain loppupeleissä palautettua, ne ensin irrottamalla.. Ei ollut ruosteessa, kun ovat alua. Liekö ollut tivari-kumit huonosti (oli muuten askartelua laittaa takaisin) / hiekan jyvänen putken suulla! Budwegeja en löytänyt pk-seudulta mistaan?, joten jäi kumin vaihto siltä osin odottamaan aikoja parempia.
Comment
-
Jos satula yms. on kädessä irtonaisena niin ne männät menevät ihan lihasvoimin paikoilleen. Jos ei niin jokin mättää. Jos taas ovat paikoillaan, jarruletkut kiinni ja vain ilmausruuvi auki niin pientä voimaa joutuu yleensä käyttämään, mutta jos joutuu ihan tosissaan puristamaan niin taas on jotain pielessä.
Comment
Comment