Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

jarrusylinterien mäntien palautus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • jarrusylinterien mäntien palautus?

    Voisko viisaammat valistaa millä työkalulla/miten 2.7bit etu jarrusylinterien männät(2kpl.rinnan/Lucas) saa palautettua sisään palojen vaihdon yhteydessä? Vain toista mäntää puristettaessa sisään, pyrkii viereinen ulos päin. Joten molempia tulisi puristaa samanaikaisesti. Ostin takajarruille palautustyökalun, josta ei paljoa apua eessä satulan rakenteen johdosta. myöskään lattaraudan palanen+putkipihdit ei auttanut..

  • #2
    Purista ekaksi alempi mäntä sisään ja laitat uuden palan paikoilleen, jonka jälkeen ylempi mäntä sisään.

    Comment


    • #3
      Yritin aluksi juurikin noin(ja vieläpä vuoroin molempia, ja viime hädässä ilmausnippa aiki) mutteivat pahalaiset inahtaneetkaan palautuakseen. Joten 'kikka-kakkosta' kaipaillaan.Onko tuossa pyöritettävä mäntää samalla kun puristaa?- ei ollut männässä ainakaan koloja, vain iso 'kraateri' .

      Comment


      • #4
        Ei varmastikaan ole pyöritettävät männät. Oletko siis koittanut isoilla siirtoleukapihdeillä ja sitten vanha pala siihen mäntien päälle, ja sitten puristat (jolloin puristat molempia mäntiä pohjaan yhtäaikaa)? Männät eivät kuitenkaan ole ruosteessa suojakumin alta, ja liikkuvat yksin ihan hyvin? En ehkä ymmärtänyt aivan kaikkea lukemaani, joten pahoittelen jos selitin jotain jotka kerroit jo edellä tehneesi.

        Comment


        • #5
          HUOMIO!! Isojarrusten omistajat!

          Juurikin noin tein. Ei liiku yksin, eikä kaksin.Onko tuohon olemassa jotain työkalua?,sillä leukapihtejä on hankala saada hyvästi satulan rakenteen johdosta.

          Comment


          • #6
            Oletko ottanut syliterin kumin irti ja kurkannut ettei mäntä ole ruosteessa? Omaani vaihdoin ja vallan kivuttomasti meni putkitongeilla männät pohjaan. Toki toinen piti lukita pohjaan sopivan mittaisella pultilla, ettei tullut ulos toista sisään painaessa.

            Comment


            • #7
              Huomen jos alkais taas rakentaan noita jarruja..Mistä saa ostettua noita lucaksen satulan liukuja,suojakumeja,tappeja ja mäntien suojakumeja.Niin tarttis kans alatukivarren pallonivelen kumin-sattui työtapaturma.
              Viimeksi muokannut lazaretti; 7.6.2010, 21:08.

              Comment


              • #8
                On vähän sellanen pers tuntuma ettei noita pallonivelten suojakumeja saa enää erikseen... voin olla väärässä, korjatkaa jos olen. Tarvikeliikkeestä käyt kysymäs että saako tuohon noita Budweg:ing tiivistesarjoja tuohon autoosi, ne on todella hyviä sarjoja josta löytyy kaikki mahdolliset kumit mitä siinä satulassa vaan on. Laadukkaitakin tuntuvat olevan.

                Comment


                • #9
                  Onko tässä samat jarrut kuin minun Allroadissa eli HP-2:set . Siinä männät painetaan takaisin vanhojen palojen kautta kelkkaa vääntämällä esim. ruuvimeisselillä. Löytyyhän nämä ohjeet netistäkin:
                  http://www.audipages.com/files/dual_...eel_brakes.pdf

                  Comment


                  • #10
                    On vähän sellanen pers tuntuma ettei noita pallonivelten suojakumeja saa enää erikseen... voin olla väärässä, korjatkaa jos olen.
                    Korjataan nyt sitten :)
                    Motonetin valikoimiin kuuluu pallonivelien suojakumit, tosin hatun nosto tuomakselle jos vaihdat pelkän kumin, itseäni vituttaa jo ajatus ruveta leikkimään niillä kumeilla joten kumin sijaan ostaisin koko tukivarren..

                    Jos kerran männät eivät meinaa painua pohjaan millään poppa konstilla, niin ei muuta kuin satula kauniiseen käteen ja mäntiä ottamaan ulos. Vaikuttaa vähän siltä että saattaisivat olla ruosteessa ja jumittuneet melko kauniisti.

                    Comment


                    • #11
                      Jarrusatulan männät sain loppupeleissä palautettua, ne ensin irrottamalla.. Ei ollut ruosteessa, kun ovat alua. Liekö ollut tivari-kumit huonosti (oli muuten askartelua laittaa takaisin) / hiekan jyvänen putken suulla! Budwegeja en löytänyt pk-seudulta mistaan?, joten jäi kumin vaihto siltä osin odottamaan aikoja parempia.

                      Comment


                      • #12
                        Omassa kulkineessa on vain yksi mäntä per jarru, mutta eipä niitäkään saanut palautettua ilman puristinta. Eteen vaihdoin palat ja levyt niin toiselta puolelta palautu nätisti puristimella ja toisella puolella sai käyttää lisäksi hieman väkivaltaa.

                        Comment


                        • #13
                          ja toisella puolella sai käyttää lisäksi hieman väkivaltaa.
                          Kait herkistelit sen männän samalla? Ajattelin vain että jos ainoastaan painoit männän pohjaan ja löit paketin kasaan, niin on olemassa riski että avaat sen jarrun uusiks jossain vaiheessa kun pukkaa savua..

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä palikat pitäs käteen ottaa aina jos väkivaltaa joutuu käyttään. Jos mäntä on ruostunu pilalle ni niitä kyllä saa erikseen.

                            Comment


                            • #15
                              Jos satula yms. on kädessä irtonaisena niin ne männät menevät ihan lihasvoimin paikoilleen. Jos ei niin jokin mättää. Jos taas ovat paikoillaan, jarruletkut kiinni ja vain ilmausruuvi auki niin pientä voimaa joutuu yleensä käyttämään, mutta jos joutuu ihan tosissaan puristamaan niin taas on jotain pielessä.

                              Comment

                              Working...
                              X