Kuin moni b5 quattron omista on vaihtanu taka-akselille puslia? Missä kilometreissä yleensä remontti on ollu ajankohtainen? Itsellä autolla ajettu 180 tkm. Ei kuulu kyllä mittän kolinoita ym. Mutta mietin olisko aiheellista vaihtaa puslat samalla ku napraa udeet iskarit ja nivelet alle. Kärri ei kyllä ole kulkenu koko minulla ola aikana suoraan vaikka kulmia on säädetty monesti. Uretaani en kyllä haluais. Ovat ilmeisesti aika kovia. Miten paljonkohan maksaa sit ihan orkkinellit tai tarvike kumiset?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 quattro takapään puslat
Collapse
X
-
Itse vaihdan jossain vaiheessa sinne alumiiniset kun vaan ehdin. Ovat kovat, mutta eipähän muutu kulmat ainakaan niiden takia :)
Toisessa autossa puslien alumiini oli hapettunut irti kumista, laitoin ne takaisin kiinni Sikafleksillä.
-
saahan niitä:
2 kpl 8D0501530 taka-alatukivarsi
1 kpl 8D0505465 vakaajan linkki
1 kpl 8D0505466 vakaajan linkki
4 kpl 8D0505185A ylätukivarren pusla
2 kpl 8A0505172B ylätukivarren pusla
4 kpl 8D0511247 alatukivarren pusla
2 kpl 8D0511523 alatukivarren pusla
4 kpl 8D0505171 nilkan alapusla
Eli remontin tehneet! Mitä kaikkea katsoitte tapeellisiksi vaihtaa? Mun auto ei kyllä kolise yms. Mutta ei se kyllä kulje suoraankaan. Ja toisen taka rengas oli kulunu sisä kantilta huomattavasti enemmän ku muut. 4-pyörä suuntaus tehty pari kesää sitten. Nyt tarkotus ois laittaa etupään kaikki nivelet, iskarit, sit jotain näitä(ehkä) ja suuntaus päälle. Jos sit ei kulje suoraan ni vaihtu auto.
Comment
-
Tietääkö joku saako jostain uretaanipuslia 3BG 4 motion passattiin, ja nimenomaan taakse? Lienee(?) sama rakenne kuin saman aikakauden A4/A6.
Comment
-
Tuo 3bg passatin takapyörän tuenta taitaa olla aivan erilainen kuin b5a4:ssä jonka puslat linkissä on. Eli nuo ei varmaan ainakaan käy.
Passat: http://www.jimellisvwparts.com/showA...rimLevel=18867
A4: http://www.audiworld.com/news/99/99_5pix/a413_high.jpg
Comment
-
Tunnin homma!Onpas helppo,ajattelin pikkusen enemmän menevän....osathan ei paljoa maksa,taitaa olla mullakin sitten remonttiin auton vienti.Keulapäähän onkin jo kapuloita vaihdettu,mutta ajettavuus on huono.Yli 200tuhatta jo ajettu ja huonoja teitä pääsääntöisesti,eikä takapuslia ole vaihdettu.
Comment
-
Tänä päivänä oli auto oulussa,tukivarsien puslien vaihto(ylä/ala+iskarit)isolla monimerkkikorjaamolla.Homma keskeytettiin,koska päivä ei olisi riittänyt siihen hommaan.Alkuperäinen aika-arvio 5h,ei olisi riittänyt lähellekkään,joten pantiin homma poikki.Ei maksanut mulle mitään,vaikka tekivät n.3h töitä.Onko tosiaan noin iso juttu?Käsijarruvaijerit olis pitäny irroittaa,kahvan päästä,purkaa paljon,että pääsis vauhtiin.N.tunnin homma.....?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viestiNoin tunnin homma.
Comment
-
Pöydälle joutuu tukivarret ottamaan,että saa vaihdettua puslat.Yläpää helpompi,alemmassa se vaijeri ja jarruletkut haitolla.Pitääkö se vaijeri irrottaa kahvan päästä?Näyttäs väljyys olevan ylätukivarressa,kolisee takapää jo,eli ei mene katsastuksestakaan läpi,veikkaisin.Niska kipeenä,ei jaksa ruveta tarkemmin itse tonkimaan.
Comment
-
Vaijereiden irroitus taitaa olla helpoin irroittaa satulan päästä. Ja onkin..
Vaihtoehto B että pokkana vain tuohoaa sen holkin joka on tukivarren sisällä niin että vaijeri liikkuu molempiin suuntiin.
Comment
Comment