Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 quattro takapään puslat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 quattro takapään puslat

    Kuin moni b5 quattron omista on vaihtanu taka-akselille puslia? Missä kilometreissä yleensä remontti on ollu ajankohtainen? Itsellä autolla ajettu 180 tkm. Ei kuulu kyllä mittän kolinoita ym. Mutta mietin olisko aiheellista vaihtaa puslat samalla ku napraa udeet iskarit ja nivelet alle. Kärri ei kyllä ole kulkenu koko minulla ola aikana suoraan vaikka kulmia on säädetty monesti. Uretaani en kyllä haluais. Ovat ilmeisesti aika kovia. Miten paljonkohan maksaa sit ihan orkkinellit tai tarvike kumiset?

  • #2
    Itse vaihdan jossain vaiheessa sinne alumiiniset kun vaan ehdin. Ovat kovat, mutta eipähän muutu kulmat ainakaan niiden takia :)

    Toisessa autossa puslien alumiini oli hapettunut irti kumista, laitoin ne takaisin kiinni Sikafleksillä.

    Comment


    • #3
      Tuli vaihdettua puslat, kun vaihdoin uudetlaakerit. Autolla oli ajettu yli 190 tkm. Olivat vaihdon tarpeessa.
      Kannattaa vaihtaa samalla uudet puslat, niin on helpompi kasata.
      Tai käytätät samaa tapaa kuin okkim.

      Comment


      • #4
        Laitoitko ihan orginelli puslat vai jotkut muut? Paljon makso? En oikei tajua tuota alumiini hommaa tuossa aikaisemmin...

        Comment


        • #5
          Juu, ihan vakiot laitoin tilalle. Hintaa en muista, mutta 4 kpl tarvii. Olisiko hinta ollut päälle kympin pari. Vakiopuslat on alumiini kehikko, jossa on kumit kummallakin puolella. Pelkät alumiinipuslat on kyllä jämäkät, mutta todella kovat.

          Comment


          • #6
            Oliko paha rasti vaihtaa? Otitko koko kelkan alas?

            Comment


            • #7
              Mulla on takakelkassa alumiisiset olleet jo kohtuuajankin, sekä muualla Powerflexin puslat.

              Comment


              • #8
                Pusliin piti käyttää vähän voimaa, jotta sai paikalleen. (Kaveri on hyvä olla.)
                Juu, otin kelkan irti että saa puristettua puslat paikalleen. Toisen puslan puristin ruuvipenkissä ja toisen naputtelemaalla vasaralla puupalikka välissä. (Toisen puslan laitossa tarvii kaveria.)

                Comment


                • #9
                  Saiskohan teppo näitä puslia saksasta?

                  Comment


                  • #10
                    saahan niitä:

                    2 kpl 8D0501530 taka-alatukivarsi
                    1 kpl 8D0505465 vakaajan linkki
                    1 kpl 8D0505466 vakaajan linkki
                    4 kpl 8D0505185A ylätukivarren pusla
                    2 kpl 8A0505172B ylätukivarren pusla
                    4 kpl 8D0511247 alatukivarren pusla
                    2 kpl 8D0511523 alatukivarren pusla
                    4 kpl 8D0505171 nilkan alapusla

                    Eli remontin tehneet! Mitä kaikkea katsoitte tapeellisiksi vaihtaa? Mun auto ei kyllä kolise yms. Mutta ei se kyllä kulje suoraankaan. Ja toisen taka rengas oli kulunu sisä kantilta huomattavasti enemmän ku muut. 4-pyörä suuntaus tehty pari kesää sitten. Nyt tarkotus ois laittaa etupään kaikki nivelet, iskarit, sit jotain näitä(ehkä) ja suuntaus päälle. Jos sit ei kulje suoraan ni vaihtu auto.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä sinne kannattaa vaihtaa kaikki puslat kun sen kerran tekee. Eipähän jää sitten vaivaamaan että olisko sekin pitänyt vaihtaa...

                      Itse laitoin taakse kaikki puslat. Tähän asti ei ole ollut mitään ääntä (nelisen vuottako ne ovat olleet), mutta nyt jossain kuuluu narinaa.

                      Comment


                      • #12
                        Tietääkö joku saako jostain uretaanipuslia 3BG 4 motion passattiin, ja nimenomaan taakse? Lienee(?) sama rakenne kuin saman aikakauden A4/A6.

                        Comment


                        • #14
                          Tuo 3bg passatin takapyörän tuenta taitaa olla aivan erilainen kuin b5a4:ssä jonka puslat linkissä on. Eli nuo ei varmaan ainakaan käy.
                          Passat: http://www.jimellisvwparts.com/showA...rimLevel=18867
                          A4: http://www.audiworld.com/news/99/99_5pix/a413_high.jpg

                          Comment


                          • #15
                            Näyttäisi olevan sama rakenne, kuin A6:ssa. Myös B6 A4:n tuenta taitaa olla samantyyppinen? Osanumerotkin viittaa edellämainittuihin (4B/8E).

                            Comment


                            • #16
                              Onkohan ajallisesti iso operaatio,kaikkien puslien vaihto?Tietääkö joku ohjeaikaa?

                              Comment


                              • #17
                                Noin tunnin homma.

                                Comment


                                • #18
                                  Tunnin homma!Onpas helppo,ajattelin pikkusen enemmän menevän....osathan ei paljoa maksa,taitaa olla mullakin sitten remonttiin auton vienti.Keulapäähän onkin jo kapuloita vaihdettu,mutta ajettavuus on huono.Yli 200tuhatta jo ajettu ja huonoja teitä pääsääntöisesti,eikä takapuslia ole vaihdettu.

                                  Comment


                                  • #19
                                    Tänä päivänä oli auto oulussa,tukivarsien puslien vaihto(ylä/ala+iskarit)isolla monimerkkikorjaamolla.Homma keskeytettiin,koska päivä ei olisi riittänyt siihen hommaan.Alkuperäinen aika-arvio 5h,ei olisi riittänyt lähellekkään,joten pantiin homma poikki.Ei maksanut mulle mitään,vaikka tekivät n.3h töitä.Onko tosiaan noin iso juttu?Käsijarruvaijerit olis pitäny irroittaa,kahvan päästä,purkaa paljon,että pääsis vauhtiin.N.tunnin homma.....?

                                    Comment


                                    • #20
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                                      Noin tunnin homma.
                                      Jo on vikkelä kaveri joka vaihtaa kaikki puslat takapäästä tunnissa, kun joutuu taka-apurungon pudottamaan jotta saa oikean alatukivarren ylipäätään irti.

                                      Comment


                                      • #21
                                        Kaikki alatukivarret lähtee irti ilman apurungon irrottamista. Yleensä takapään puslilla tarkoitetaan tukivarsien päissä olevia puslia. Apurungon puslat ovat sitten asia erikseen.

                                        Comment


                                        • #22
                                          Omassa b5 2.8q:ssa oikean alatukivarren etummainen kiinnityspultti on niin lähellä tankkia ettei mahtunut tulemaan pois pudottamatta kelkkaa.

                                          Comment


                                          • #23
                                            Joo menee tunnissa:). Samalla vaihtaa jakohihnan:).

                                            Comment


                                            • #24
                                              Pöydälle joutuu tukivarret ottamaan,että saa vaihdettua puslat.Yläpää helpompi,alemmassa se vaijeri ja jarruletkut haitolla.Pitääkö se vaijeri irrottaa kahvan päästä?Näyttäs väljyys olevan ylätukivarressa,kolisee takapää jo,eli ei mene katsastuksestakaan läpi,veikkaisin.Niska kipeenä,ei jaksa ruveta tarkemmin itse tonkimaan.

                                              Comment


                                              • #25
                                                Vaijereiden irroitus taitaa olla helpoin irroittaa satulan päästä. Ja onkin..

                                                Comment


                                                • #26
                                                  Vaijereiden irroitus taitaa olla helpoin irroittaa satulan päästä. Ja onkin..
                                                  Mutta vaijeri ei lähde tukivarresta pois eteen päin vetämällä, vaan taaksepäin pitää vetää. Joka johtaa siihen että tarvii irroittaa kahvalta.

                                                  Vaihtoehto B että pokkana vain tuohoaa sen holkin joka on tukivarren sisällä niin että vaijeri liikkuu molempiin suuntiin.

                                                  Comment


                                                  • #27
                                                    Aivan joo, unohin kokonaan sen että se kulkee siitä tukivarren läpi.. :)

                                                    Comment


                                                    • #28
                                                      Onko holkin tehtävä pitää vaijeria paikoillaan?Miten se sitten fiksataan,kun pitäs panna vaijeri takas?

                                                      Comment


                                                      • #29
                                                        Eipä se vaikuta sen toimintaan. Aika turha koko patentti, se toimii ihan hyvin ilman sitäkin ja pysyy paikoillaan.

                                                        Comment


                                                        • #30
                                                          Näin on. Ex b5:een vaihdoin kaikki puslat taakse ja purin sen holkki helvetin pois siitä vaijerista. Ihan samalla tavalla toimi käsijarru kun ennenkin.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X