Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ 89 112 jako

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • typ 89 112 jako

    eli pitäisi saada viispulttinen jako akseleille.Miten onnistuu ?Onko kellään kokemusta?

  • #2
    Olisko paha rasti laittaa S2 jarrut, pyörännavat, yms. paikoilleen?

    Äh, paitsi tässä kirjoittaessa humasin, ettei sulla olekaan quattro, niin en osaa sanoa miten nuo sitten sopisivat, ovat taka-akselit kuitenkin melkolailla erilaiset etu- ja nelivetoisissa.

    Comment


      #3
      Eteen onnistuu S2 palikoilla. En tiedä millainen boori on etuvedon etunavassa, mutta t89 q navassa ainakin pienempi eli vetonivel/akseli vaihtoon.
      Taakse voisi ehkä yrittää soveltaa jotain b5 a4 palikoita? Jos ei sovi niin joutuu joko koneistamaan uudet napakappaleet tai sitten hitsaamaan vanhasta yhden reiän tukkoon ja poraamaan uuden jaon.
      Yksi mahdollisuus on sitten jaon muuttavat spacerit.

      E: oliko tässä siis kyse cabriosta vai jostain muusta? Quattroon toki menee s2 kamat taka-akselillekin.

      Comment


        #4
        Etuvetoon sopii etuveto a4 b5 levyt taakse. Laakerit on samat mutta navan korkeus on 5 mm suurempi kuin b4:sen , eli raideväli kasvaa takana 10 mm noilla A4 levyillä. Satulat ja jarrupalat sopivat suoraan noihin uusiin levyihin.
        Tuolla kuvia aiheesta: http://www.meckisfaq.de/viewtopic.php?t=295

        Comment


        • #5
          etuvetoinen cabrio on kyseessä

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Benkku Näytä viesti
            Etuvetoon sopii etuveto a4 b5 levyt taakse. Laakerit on samat mutta navan korkeus on 5 mm suurempi kuin b4:sen , eli raideväli kasvaa takana 10 mm noilla A4 levyillä. Satulat ja jarrupalat sopivat suoraan noihin uusiin levyihin.
            Tuolla kuvia aiheesta: http://www.meckisfaq.de/viewtopic.php?t=295
            varastetaas threadia vähän, B4 quattroon tavoite saada 5x112 myös alle, joten kysytääs että miksi A4 B5 navat ei mene quattroon taakse?...

            Comment


              #7
              b5 q navat menee quattro b4 taakse, todnäk.

              Comment


                #8
                Itse en noita B4:sia tunne (vaikka sellainen minulle nyt kulkeutui ja faijallakin sellainen on) En vain ole ehtinyt perehtyä, ollut niin paljon noiden C4:sten kanssa (jotka on yllättävän erilaisia). Tuossa vaajavetoisessa näyttäysi olevan pyöränlaakeri, napa ja levy olevan integroitu, quattrossa kai sitten ovat erilliset osat, kun sieltä pitää tulla se vetoakselikin läpi.

                Ohessa kuitenkin osalistaa millä saa B4 quattron muutettua 5*112 jaolle:
                2 Radnaben (VA) 895 407 615 A ~DM 470,-- (--)
                - 2 Radlager (VA) 893 498 625 E ~DM 340,-- (~DM 240,--)
                - 2 Radnaben (HA) 8A0 501 653 A ~DM 470,-- (--)
                - 2 Radlager (HA) 4D0 407 625 E ~DM 270,-- (~DM 240,--)
                diese Teile können auch aus dem "Zubehör-Handel" kommen:
                - 2 Bremsscheiben (VA) 895 615 301 D ~DM 530,-- (~DM 360,--)
                - 4 Bremsbeläge (VA) 895 698 151 ~DM 230,-- (~DM 180,--)
                - 2 Bremsscheiben (HA) 895 615 601 A ~DM 270,-- (~DM 180,--)
                - 4 Bremsbeläge (HA) 4D0 698 451 A ~DM 150,-- (~DM 90,--)
                ...in den Klammern sind die "Zubehör Händler" Preise!

                HA on taka-akseli, VA etu.

                Kuvaus tuosta hommasta löytyy:
                http://www.meckisfaq.de/viewtopic.php?t=93

                Comment


                • #9
                  Jatketaas tähän kun kyse on samasta operaatiosta. Sain foorumilaiselta kivasti tietoa pulttijaon muutoksesta, kiitos sinne ;). Kyseessä siis profiilin kulkine B4 2,6 q. Tietääkö kukaan tuon 2,6:n pyöränlaakerien kokoja edessä ja takana? Taakse käy B5 q:n olka-akselit napoineen. Pikkusen kasvaa raideleveys, mut ei haitaa minua. Lähinnä etupään laakerin mitta hakusessa, kun kaiketi sinne saattais käydä joku urssinkin napa jos on tuo isompi (olikohan se 87mm) laakeri. En löytänyt haulla ja vagcatista ei paljon ole apua tässä kohtaa.

                  Ja onko kellään varmaa tietoa että meneekö urssin napa tosiaan eteen? Taisi kyllä vaatia spaceria jarrulevyn ja navan väliin. Lähinnä tässä haeskelen muitakin osavaihtoehtoja kuin S2. Nehän onkin sitten bolt on, olis noita beefemmoja ja ursseja vaan vähän enemmän tarjolla.

                  Comment


                    #10
                    S2 on 82mm laakerilla,tuskin v6 ainakaan isommalla on

                    Comment


                      #11
                      2.6 on pikkulaakerilla.

                      Comment


                        #12
                        Porvoosta löytyi poikkeus, -93 2.6 B4 q avant edessä isot laakerit mutta yksimäntäiset 54 satulat.
                        Takapää vielä avaamatta.
                        Melkein tekisi mieli puffata omaa osto ilmoitusta joka muuttui tämän havainnnon johdosta.

                        Comment

                        Working...
                        X