Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miksi Eibach Sportline-jouset ei käy 2.7tdi ja 3.0tdi moottorisiin autoihin?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Miksi Eibach Sportline-jouset ei käy 2.7tdi ja 3.0tdi moottorisiin autoihin?

Hain tällä viikolla Saksasta `06 2.7 tdi A4:sen ja haluaisin siihen samat madallusjouset kuin entisessä B7 2.0 tdi A4:ssa oli eli eibach sportlinet.

Olin aluksi ostamassa samanlaista parilitraista tdi:ä kuin aikaisempikin oli, joten olin tilannut Saksasta etukäteen sportline-jouset, mutta ne jouset käyvät vain seuraavilla moottoreilla varustettuihin autoihin: 2.0 TFSI, 2.4, 3.0, 3.2 FSI, 1.9 TDI, 2.0 TDI.

Osaako kukaan sanoa, mitä eroa 2.7 tdi:n ja 3.0 tdi:n alustassa on, kun eibachilla on tarjota niihin vain sportkit (-30mm) jousia, eikä lainkaan sportlineja? Painosta asian ei luulisi olevan kiinni, kun sportlinet käyvät kuitenkin 3.0 ja 3.2 FSI moottorisiinkin malleihin..

Pro-Kit 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 2.0 TDI, 3.2 FSI ohne Automatik E10-15-011-01-22 1105 kg 1160kg
    Pro-Kit 2.7 TDI, 3.2 FSI mit Automatik E10-15-011-02-22 1215 kg 1160 kg

Etuakselimassassa on V6 dieselin ja bensan välillä 110kg eroa (manuaalivaihteisena). Dieselissä on nimittäen huomattavan paljon järjeämpää rautaa pitelemässä palotapahtumaa sylinterissä. Automaattibensa näyttää painavan samaa luokkaa kuin manuaalidiesel.

Sopiihan se kevyemmän jousi etupäähän, mutta pudotus on ilmoitettua suurempi eikä etupään jousituksen käytös ole suunnitellun kaltaista.

ps. paljonko maksoi jouset saksasta?

Comment

Kiitos tiedosta. Jouset maksoi muistaakseni jotain 170 ? luokkaa ja sillä samalla olen niistä valmis luopumaan eli jos joku on kiinnostunut niistä niin ei muuta kuin privaan viestiä ;)

Ajoin edellisellä autolla 30 tkm sportline+vakioiskari yhdistelmällä ja ne toimi hyvin, eikä 150 tkm ajetut iskarit olleet moksiskaan tuosta pudotuksesta.

Comment

Working...
      X