Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaus ja jarrut yhteydessä toisiinsa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ohjaus ja jarrut yhteydessä toisiinsa?

    Ongelma: Ohjaus raskas, tehostin ei toimi? mutta jarrut OK
    : Ohjaus kevyt, elikä OK mutta jarrupoljin menee lattiaan. Tai pari senttiä vaille ja ne sentit sitten kyllä pysäyttävät jäkättimen. Kyseessä -86 5000.

  • #2
    Jarrujen tehostin on yhteydessä ohjaukseen tehostimen pumpun kautta. Tosin hammastangolle ja jarrutehostimelle on pumpusta omat eri paineilla tuotettavat lähdöt. Itse jarrupiiri ei ole suorassa yhteydessä ohjaustehostimeen. Tehostus vain avittaa ikään kuin jarrupolkimen painamista. Poljin sitten painaa tangolla vasta itse jarrusylinteriä.

    Jos poljin menee pohjaan, etsi vikaa jarruista. Onko jarruissa hyvä tunto ilman tehostusta? Jos on, niin sitten tehostus voi vain hämätä, kun jaksat painaa enemmän jarruja.

    En kyllä ihan ymmärtänyt, että onko ohjaus nyt raskas vai kevyt?

    Comment


      #3
      Sepä se ongelma onkin että jarrut ja ohjauksen tehostin eivät toimi yhtäaikaa. Jompi kumpi on lähes mykkänä ja se kumpi toimii, jarrut tai ohjausken tehostus, vaihtuu ihan omia aikojaan. Yllätys voi vaania parkkipaikalla tai punaisiin ajettaessa <[8\

      Comment


      • #4
        Jarrunesteet vaihdettu ja jäänyt huono ilmaus? Onko hydrauliikkajärjestelmän pommi vaihdettu, vilkutteleeko sitä merkkivaloa usein, häviääkö jarrunesteitä tai hydrauliikkaöljyä?

        Comment


        • #5
          Tai olisiko ihan vaan hydrauliöljy päässyt vajumaan siten, ettei molempiin piireihin kunnolla riitä aine, vaan hörppii ilmaa välillä? Joku sopiva vuoto kyllä aiheuttaa myös tuon tyylistä ongelmaa.

          Comment


          • #6
            Molemmat piirit ottavat syötön samasta letkusta, vaikka eri paineilla sitten jatkavatki pumpusta eteenpäin.

            Jos nyt oikein ymmärsin, niin tehostus pätkii välillä. Jarrut vain hämäävät, kun jaksat painaa poljinta tehostuksen kanssa enemmän. Kun tehostus häipyy, jarrupoljin vaatii enemmän voimaa ja tuntuma voi olla, että nyt on tunnokkaammat jarrut.

            Olen itse uudella pommilla ja tiivistetyllä jarrutehostimella luullut, että poljin menee lattiaan, mutta ei se oikeasti mene. Kun tehostusta on yllin kyllin, poljin vain on niin kevyt painaa aina sinne maksimipaineeseen asti, joka sitten tulee vastaan melkein kuin "lattia". Ilman tehostusta polkimessa on vastusta jo reilusti ennen jarrujen maksimipainetta. Voit kokeilla avata ilmausruuvvia silloin, kun se poljin tuntuu olevan siellä pohjassa. Voi olla, että se ei sittenkään ollut vielä pohjassa.

            Onhan tehostimen pumpun hihna kunnossa?

            Oikea diagnoosi on siis ilmeisesti, että tehostusta on tai ei ole. Ei, että sitä on jommalle kummalle kerrallaan.
            Viimeksi muokannut jasso; 24.5.2010, 21:01.

            Comment


              #7
              Jep jompaa kumpaa muttei molempia. Ongelma on tiukan tutkinnan alla, kuten valtion rahavaratkin, ihan pihalla vesisateessa <[8/ Ilmaa siellä on, jostain syystä vähitellen alkaa pääsylinteri tuntua mukavammalta tutkimuskohteelta.

              Comment


                #8
                Jep Jep. Toimii taas, en tiedä miksi tai kuinka kauan mutta ei siitä mitään "vikaa" löytynyt. Ihmetellään sitten taas kun jotain mukavaa ilmenee. Olisivat voineet laittaa tyyppinimeksi ddr = periaatteessa kaikki toimii vaikkei kukaan tiedä miksi käytännössä mikään ei toimi <[8\

                Comment

                Working...
                X