Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

tarmac rallirengas vs. semi-slick

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • tarmac rallirengas vs. semi-slick

    Mitä eroa näillä on? Toimiiko tollanen tarmac kuivan kelin rengas radalla kuinka, verrattuna esim. johonki pilot cuppiin tai r888?
    Olis tiedos suht hyvään hintaan Hankook z209 soft compound uusi setti.
    Jos jollain olis kokemusta kertoa ennenkuin laittaa tilaukseen.

    http://www.google.com/imgres?imgurl=...26tbs%3Disch:1

  • #2
    Kyllähän ainakin Yokohaman ja Dunlopin tarmac renkaat mitä itse joskus käytin olivat pidoltaan selvästi paremmat kuin mitkä tahansa paremmat katurenkaat. Lämpiävät nopeasti ja riippuen mallista pito on aivan sairaan hyvä, omat parhaat aikani olen ajanut kevyesti leikatuilla Tarmac renkailla. Pitävät hyvin jopa soralla kun seos on niin pehmeää mutta kuluvat tietenkin nopeasti joten rahaa palaa. Onnistuin saamaan joskus katulailliset tarmacit, niillä oli hauska vetää luiskille ja mutkiin nopeutta pudottamatta, takanaroikkujilla taisi pari kertaa kuskin penkki kastua kun pito hämäsi. Ratarenkaita ei voi säilyttää seuraavalle kaudelle kun kumiseos vanhenee katurengasta nopeammin ja ominaisuudet heikkenevät. Katoksessa oli paljon vanhoja ratarenkaita ja näki hyvin miten kovettuivat, alkoivat halkeilla jo seuraavana vuonna.

    Omakohtaisista kokemuksista on jo aikaa mutta tuskin suhteet niin paljon muuttuneet. Kun aletaan mennä tarmaciin ja ratarenkaisiin pitää alustan olla timmissä kunnossa, vetelillä vakiopuslilla on turha lähteä riepomaan ja omassa olikin lähes kaikki helat vaihdettu laakereiksi.

    Comment


    • #3
      Juu, en katuautoon suunnittelekkaan noita. Sama kait se on koittaa noita z209:ä kun ovat noin edukkaat.
      Joitakin puolikuntoisia Dunlopin käytettyjä rataslicksejä olis käytettävissä vuodelta miekka. Epäilinkin että eivät ole minkään arvoiset. Kyljet halki asentaessa. Nyt alla michelin cupit, mutta ovat aika järkyn hintaisia jatkoa ajatellen.

      Comment


      • #4
        Ei tosiaan kannata ylikautisia ratarenkaita laittaa vaikka niitä mielellään myyvät pois käsistä. Kumi on kovettunutta ja pahimmillaan renkaita on vaikea saada vanteille kun taitaa halkaisijakin kutistua ajan saatossa, rikkoo vain vanteet asennuksessa. Kerran väännettin kolmen miehen voimin Pirellin kuivia jäykkäkylkisiä asfalttirallikumeja pois vanteilta ja ainakin yhden vanteen muoto siinä muuttui.

        Comment


          #5
          Ei toiminut ainakaan RS4:ssä tuollaiset tarmac-rallirenkaat, soft seoksella. Kovat ois varmaan toiminu paremmin. Auto on niin painava, siinä varmaan syy. Renkaat oli kyllä hieman toisesta laidasta leikattu että voi ajaa vähän kosteallakin, sekin tietysti vaikuttaa...
          Ajo tuntuma oli kuin olisi ajanut veltoilla kitkarenkailla + ABS alkoi sekoilla, ja kierrosaika Kemorassa 2 sekkaa huonompi kuin mun katurenkailla... =)

          Comment


          • #6
            Tarmac on tarkoitettu lyhyelle sprintille jossa voi olla asfalttia ja soraa, lämpiää nopeasti mutta ei kestä useiden kierrosten veivaamista kuivalla radalla. Kumin pinta alkaa sulaa ja rullaamaan mutta kovuuksiakin on paljon erilaisia kelin mukaan, softia käytetään lähinnä rankemmalla vesisateella. Tässä ei ollut puhetta millä autolla on tarkoitus ajaa, tietysti on eroa jos on 700 kiloinen tai 1800kg painava auto. Nelivetoaudit on niin painavia ettei niillä muutenkaan ole hauskaa ajaa radalla ja onhan se noloa kun joku 80 luvun Polo tai 205 Pösö vetää mutkissa ohi.

            Comment


            • #7
              A4 quattrolla olis tarkoitus ajoharjoitella radalla. Painoahan tuolla on vielä se vajaa 1300kg. Senpä takia rengasta alle, ettei ne kirput mee ohi mutkassa :)
              Jätin kuitenkin tilaamatta nuo. Kysyin kovaa, mutta ainoa varastossa ollut oli soft seoksella.
              Jotain muuta pitää keksiä, ehdotuksia?!

              Comment


              • #8
                Nelivetoaudit on niin painavia ettei niillä muutenkaan ole hauskaa ajaa radalla
                Minä ainakin olen nelikolla tykännyt ajella radalla. Kumit on aina olleet normi katurenkaita, mutta jossain vaiheessa voisi katuslicksejä miettiä.
                Mistähän noita edullisimmin saa?

                Comment


                  #9
                  Camskill.co.uk ja Hankook RS-2, halpa ja toimiva sekä myös kohtuullisen kestävä.

                  Comment

                  Working...
                  X