Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Mahtaakohan saada irti kelkka paikallaan? Vai joutuuko purkamaan koko perän?:( Tuo yksi ottanut damagea ja pitäs vaihtaa. Hirvee savotta purkaa koko perä.
Saa paikaallaan pois kun "keksit" ulosvetäjän. Jos rikki on mennyt niin saattaa saada helpommin pois kuin ehjän.
Itse vetelin tunkin ja liinan / muitten kalujen kanssa pois nuo. Kauheiden pamauksien saattelemana.
Ite vaihdoin kaikki takakelkan puslat ja helpoin tapa oli mielestäni:
1. Kaikki kelkan kiinnityspultit auki (siis ne 4 jotka menevät puslien läpi runkoon kiinni). Kelkka putoaa ~10cm alaspäin.
2. Pitkällä 15-20mm poranterällä puslan reunat täyteen reikiä (6 reikää pitäisi riittää).
3. Kaikki irronneet metallin palaset pois sieltä kumin joukosta.
4. Paineilmasahalla tms puslan reunasta niin paljon kumia pois kun saa.
5. Taltalla tai puukolla ja vasaralla puslan muovinen sisäholkki halki, jonka jälkeen puslan pitäisi lähteä painamalla nousemaan ylös. Pusla mahtuu tulemaan pohjan ja kelkan välistä pois.
Suojalasit ja mahdollisimman paljon peittävä vaatetus on lähes pakollinen, sillä poratessa tuolta puslan sisältä tulee aika reilusti kuumaa metallia ja sulanutta kumia. :)
itse vaihdoin kelkan puslat sillein että laitoin jotain irrottajaa pusliin aikaisemmin jotta se tunkeutuisi väliin ja sitten tein 12mm kierretankosta laitteen millä painoin ne pois. elikkä toiselle puolelle kuppi mihin pusla mahtuu menemään ja toiselle puolelle korilaatta ja eikun pulttikoneella kiristämään. Lähti yllättävän helposti pois.
Kierretangolla ja isoilla korilevyillä kiristämällä paikoilleen. Katsoo vain, että pusla lähtee suoraan menemään pesäänsä. Kupari rasvaa olen käyttänyt puslan ulkopinnan ja puslan pesän välissä. Esim Bemuihin tuli vaihdeltua puslia koko systeemiä purkamatta.
Antaa jo semmosia tärskyjä koriin tuolla alustalla ihan vakio puskilla, että en oikeastaan enempää haluaisi. Ja ei ainakaan powerflexin kuvastossa ole takakelkkaan puslia tarjolla, ainoastaan tukivarsiin ja kallistuksen vakaimiin.
Nuo on coupen puslia. Perhealbumin mukaan coupessa ja avantissa eri puslat. Tiedä sitten onko "oikeata" eroa, pitäs päästä coupen alle kurkistamaan. Avantissa vielä takakelkan etu- ja takapuslat erillaiset. Taitaa olla samaiset A4 quattroissa.
Kyllä ainakin -93 avantissa on ne takakelkan etu- ja takapuslat aivan samanlaiset. Myös nuo uudet alumiiniset, jotka sinne laitoin, olivat keskenään täysin samanlaiset.
Onko S2:ssa ollut kahta pulttikokoa myös takakelkan puslissa? Sporttiauto tarjoaa 10mm pulteille taakse puslia ja Superflexin omat sivut tarjoilee 10mm/12mm pulteille.
Lähinnä on tuo takapää murheena, että mitä kokoa sinne. Paree vissiin repiä auto ylös ja käydä katsomassa kaikki pultit. Sedan ja Avanttiko oli samaa alustaa ja Coupessa sitten eroja?
Comment