Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nelipyöräsuuntaus, kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nelipyöräsuuntaus, kokemuksia?

    Mistä saisi asiantuntevaa palvelua ja onnistuneen nelipyöräsuuntauksen Suonenjoki-Mikkeli-Lappeenranta tai Kuopio-Varkaus -akselilla? Teetin kesärenkaiden vaihdon yhteydessä nelipyöräsuuntauksen, ja ensimmäisellä kerralla ratti jäi vinoon, puolsi oikealle ja muutenkin haki koko ajan. Toinen kerta meni kyllä takuuseen, ratti oikeni ja puoltaminen katosi/lieveni, mutta edelleenkin on hyvin levoton ajettava joka korostuu vielä jarrutuksessa. Jos ratista päästää suoralla irti, lähtee viemään joko oikealle tai vasemmalle, yleensä oikealle.

    Kysyessäni syitä, vastaus oli että suuntaus on nyt kunnossa, levottomuus johtuu renkaiden koosta (235/35/19") ja tiessä olevista urista. En ole ihan valmis hyväksymään selitystä, kaverin A6 menee vastaavalla rengastuksella aivan suoraan. Myös oma auto kulki kuin unelma 18" talvirengastuksella ennen em. säätöjä.

    Perustelivat vielä ensimmäistä mokauskertaa sillä, että suuntaus pitää tehdä riipunnassa kun muuten ei pääse käsiksi yläpuolisiin säätöihin. Kokemuksia tästä? Ensimmäinen ajatus minulla on, että kuinka kummassa pyörät saadaan suunnattua oikein riipunnan aikana.

    #2
    Riippuu hirveesti renkaastakin. Toisella merkillä menee suoraan, toisella vingertää. Pyöreä olkainen menee suoraan. Talvirengastukseen ei voi verrata. Ne ovat niin pehmeät että ei urat tunnu.

    Comment


    • #3
      Renkaat ovat Michelinin Pilot Sport PS2 RO1.

      Comment


      • #4
        Tarkista raidetangonpäät (jos tuon ikäisessä ongelma?), jarrut ja rengaspaineet. Omat kokemukset nelipyöräsuuntauksesta B5:lla oli se, että kaksi kertaa sai käydä jälkeenpäin säädättämässä ja sen jälkeen ratti meni kohdilleen ja pysynyt siinä. Rengaspaineet nostin suht korkealle 225/45/17 renkaissa, muuten oli ajo kuin ilmapatjan päällä huojumista.

        Comment


        • #5
          kuopion euromasterilla onnistu suuntaus kerralla.suuntauksen onnistuminen edellyttää että kaikki nivelet ja puslat on kunnossa.

          Comment


          • #6
            Kovin hakusessa se tuntuu olevan, vaikka olisi kaikki vaihdettu esim. eteen. Säätö onnistuu, mutta eriasia meneekö esim. ratti suoraan.

            Comment


            • #7
              onkos miten iso eroa raidetankojen säätövaroissa puolella ja toisella.onko tasapuolisesti vai toinen puoli pohjassa?

              Comment


              • #8
                Laakkonen, olikohan 80 €

                Comment


                  #9
                  Laakkosella oli 80€. Nykyään tarkistus pelkästään 60€ + säätö tuntien mukaan. Että kalliiksi voi käydä...

                  Comment


                  • #10
                    Säästöjä hakevalle vinkiksi, koita itse ensin irroitella jumittuneet säätötangot/mutterit ennen säätöön viemistä. Ei tarvi asentajan reilulla tuntitaksalla niitä ruveta lämmittelemään ja aukomaan.

                    Comment


                    • #11
                      eilen käytin tuon oman katiskan suuntauksessa 55€ säätöineen teki.

                      Comment


                        #12
                        Missä säätivät noin edullisesti?

                        Comment


                        • #13
                          Joensuun öljypisteellä

                          Comment

                          Working...
                          X