Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takajarru jumittaa A3 8L -98

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Takajarru jumittaa A3 8L -98

Huomasin talvella pakkasten jälkeen kun lähdin liikkeelle että ihan kuin olis toinen takajarru (kulj.puoleinen) ollut pikkasen jumissa. Pysähdyin, niin ilmassa leijui palaneen metallin hajua sekä vanne oli lämmin. Ajattelin, että joo.. pakkanen jäädyttänyt käsijarrun jumiin. Siispä jätän käsijarrun vetämättä...
    No... suli lumet ja poistui pakkaset. Tein havainnon, että kun muutaman kerran lähdin liikkeelle peruuttaen, kuului taka vasemmalta sellainen "kirskaus"... niinkuin olis jarru ottanut levyyn kiinni.

Levyt ja palat on hyvässä kunnossa, palaa on reilusti ja levyt näyttää aika uusilta.
    Siispä... mikä jumittaa ? Palojen liukukiskot vai onko vika mahd. vaijerissa ?

Kokemuksia/näkemyksiä asiasta otetaan vastaan ; ))

Saattaa olla ihan se mekanismi, johon jarruvaijeri tulee kiinni, jumittunut. Eli paskat pois ja crc:tä pintaan reippaasti ja kaveri rykimään känkkää kun suihkit lisää crc:tä.
    Tuo vika on aika yleinen kun känkkä jumittaa, toisena veikkauksena on vaijeri.

Comment

Mulla vuosi takaprin katsastuksessa ei pitänyt käpän oikea puoli, oli vaijeri sökö. a3 -99 220 tkm veivattu sillon.
      vaijerin hinta 17.60 berneriltä kouvolasta
      mietin myös että kanittaa käyttämättömyytään, eli jarruta kovasta nopeudesta pari kertaa ja katso herkistyykö. Omassani olen huomannut samoja oireita sinänsä, ja hoitunut täysjarrutuksella pari kertaa lähtönopeuden ollessa 160+ kmh, toki vaatii suljetun radan
      Viimeksi muokannut trallalaalaakso; 11.5.2010, 11:48. Perustelu: ajatus

Comment

Mulla on ihan samaa vikaa omassa, kuten Mikko sanoi tod näk se vipu mihin käsijarrun vaijeri tulee kiinni ei palaudu kunnolla. Sitä pientä tiivistettä voi yrittää raottaa ja Crc:llä tms liotella ja naputella vasaralla vipua edestakaisin mutta taitaa satulan purku ja kunnon putsaus olla ainoa toimiva vaihtoehto.

Comment

Working...
        X