Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pari kysymystä lötköstä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pari kysymystä lötköstä

    Niin, tulipa vaan tossa mieleen, että pittääkö jarrunesteeksikin kaataa vihreää kultaa, kun on vähän ollu ongelmaa sen jälkeen, kun huollossa vaihdettiin jarrunesteet. On syttyny varotusvalo kojetauluun sillontällön ku painaa jarrua, sekä jarrupoljin tahtoo jostain syystä myös välillä täristää ja ikään kuin hakata vastaan. Ja nestettä ei ole hävinny ollenkaan.

    Sitten toinen, mikä ei kuulu tälle alueelle, mut en halua perustaa uutta threadia, joten mistä kojetaulun lämpömittari ottaa signaalinsa, kun ei toimi ollenkaan. Onko se siinä kun jäähdyttimestä lähtee ylhäältä vesiletku jonnekin, ja siinä on kiinni semmonen nelinapainen anturi, josta ainaki mulla on yks liitin poikki?

    Jeps tämmöstä tällä kertaa. Kiitoksia avusta etukättee. :)

  • #2
    Varoitusvalon vilahtelu ei liity jarrunesteisiin (sikäli kun on tarpeeksi) vaan "pommin" varaamaan tehostuspaineeseen. Tehostuspaineen vajauteen (mahdollisesti pumpun kuolemaan) viittaa tuo täristäminen sikäli kun kyseessä eivät ole kierot jarrulevyt.

    Lämpömittari saa tietonsa sylinterikannessa ylävesiletkun alapuolella olevasta "monivika-anturista" joka on alkujaan 4-napainen ja korvaava versio 3-napainen. Eivät yleensä kestä kymmentä vuottakaan. Jos lämpötiedon puuttuminen on ainoa vika mittaristossa, lienee kyseessä anturivika - muussa tapauksessa mittariston piirilevyn kontaktiviat joista PALJON lisätietoa haku-toiminnolla.

    Comment


    • #3
      Jarrunesteeksi normaali dot-neste.

      Tuo oliverin mainitsema anturi saattaa ajan saatossa laskea nesteet läpi ja sitä kautta mennä pilalle. Tuossa hieman lukemista ja omaa kokemusta:
      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=85235

      Comment


        #4
        Tuo oliverin mainitsema anturi saattaa ajan saatossa laskea nesteet läpi ja sitä kautta mennä pilalle
        Itsellä meni kerran ihan vuodessa moinen särki tuolla tavalla.

        Comment


        • #5
          Jos englanti taipuu, niin tuossa lisää:
          http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ing.html#gauge

          Comment


          • #6
            Varoitusvalon vilahtelu ei liity jarrunesteisiin (sikäli kun on tarpeeksi) vaan "pommin" varaamaan tehostuspaineeseen. Tehostuspaineen vajauteen (mahdollisesti pumpun kuolemaan) viittaa tuo täristäminen sikäli kun kyseessä eivät ole kierot jarrulevyt.
            Juu, ei oo jarrulevyt kierot, koska tekkee tota samaa ihan paikallaankin ja nestesäiliö on täynnä. Mistähän tommonen hydraulipumppu(?) kannattaa ostaa, ettei joudu maksamaan omaisuuksia?

            Comment


            • #7
              Älä lähde mitään pumppuja miettimään. Hydraulipaineenvaraaja eli pommi siellä on loppu. Uusi CustomAutoCraftilta posteineen ~150e (selaa alaspäin, Brake Accumulator).

              Voit tarkastaa tuon nappaamalla toisen niistä jarrutehostimeen menevistä johdoista (jarrunestesäiliön alla/takana). Pitäisi valon vilkutus lakata, jos ei ole jossain muuallakin jotain vikaa. Haulla muista vioista lisää vaikka hakusanalla 'punainen huutomerkki'.

              Comment


              • #8
                Jep, pommi eli paineakku varaa painetta sekä tasoittaa mäntäpumpun sykkeen tuntumattomaksi. Vaihda uusi ja nauti toiminnasta.

                Comment

                Working...