Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Johtojen korjaus luukkujen haitarikumin sisältä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Johtojen korjaus luukkujen haitarikumin sisältä.

    Onko noiden hapertuneiden johtojen korjaamiseen mitään helppoa niksiä olemassa? Etuovien haitarikumeja kun raoitin niin näkyi muutama johto joista oli jo eristeet kuluneet puhki.

    Noita vois varmaan ihan sähköteipillä vielä fiksata kun ei ole poikki asti kuluneet mutta mihin helvettiin se kumitötterö kuuluisisi tunkea siksi aikaa. Ei minun nakkisormilla saa mitään kunnollista remonttia tehtyä noin ahtaassa välissä.

    #2
    Onhan toi hieman ahdas välilkkö joo. Eikä sitä kumilutteroa oikein saa mihinkään.
    Hieman paremmin se saattaa antaa myötä, kun otat sen ovesta ja korista irti.

    Aiemmissa audessani olen korjannut johdot joko oven puolelta tai korin puolelta. Ovipahvin purkanut tai kickpanelin ottanut pois, että johdot ovat näkyvissä. Siitä on sitten helpompi ollut niitä korjailla.

    Comment


    • #3
      jommasta kummasta päästä auki liitin ja vetää johtosarjaa vähän kauemmaksi sieltä kotelosta. kinkkinen homma jokatapauksessa.

      jos on vain vaipat murtuneet (ei siis kaapelit poikki) niin voisin itse kokeilla itsevulkanoituvaa teippiä halkeamakohtien ylitse (siis jos ei innosta vaihtaa piuhoja kokonaan) jolloin se säilyy elastiinisena se piuha.

      itsevulkanoituvaa oikeasti venyttäen päälle niin pysyy kosteus loitolla - toisin kuin normaalissa sähköteipissä (nitton yksisuuntaventtiiliteippi - päästää veden liitokseen muttei pois)

      http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi-mis...kun-johtis.jpg

      takaluukun johtiksen korjasin purkamalla välistä tuon kortsun keskiosan kokonaan, vaihtamalla vioittuneet johtimet tarpeeksi kaukaa ja sitten tekemällä juurikin tuosta itsevulkanoituvasta uuden "kortsun" koko roskan ympärille. etuovien läpivientien kohdalla ei noin voi kyllä menetellä, tulis liian ruma.

      Comment


        #4
        Avain onnistumiseen on nimenomaan se, että vaihtaa piuhat riittävältä matkalta. Kolvaukset pitää saada saranan ulkopuolelle paikkaan, jossa johto ei enää taitu.

        Comment

        Working...
        X