Elikkäs mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa kun Audi A4 puoltaa oikealle?Rengaspaineet on tasaiset ja suuntaus tehty 2kk sitten.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Puoltaminen oikealle
Collapse
X
-
Itsellänikin puoltaa profiilin auto 225/40 18'' et35 ja leveys 8'',rengastuksella. Tänään käyny suuntauksessa eikä kyllä juuri parantunut. Oikealle puoltaa pääasiassa varsinkin kun on epätasainen tie. Edellisillä vakio 16'' rengastuksella meni kyllä kuin juna. Oisko et:llä vaikutusta asiaan?
Comment
-
Mulla on auto menny aina kun käärmen kusi, pysytellen kuitenkin viivojen välissä jos on pokkaa pitää ratti vakaana. Suunnattu 2 kertaa tuloksetta. Sama mitkä renkaat alla tai onko kesä tai talvi. Kyllä on miellyttävä ajaa! Seuraavks vissii kokeiltava kaikkien nivelien ja pallojen vaihtoa ja sen jälkee taas suuntausta. Autoa on kyllä madallettu joku edestä 45 mm takaa 30 mm....
Comment
-
Teissä on uria vielä niin paljon, että kun laittaa normi talvirenkaiden jälkeen kissannahat alle, vetelee joka suuntaan.
Tuo A6 meinas ekalla ajolla olla hieman inhottava ajella kun veteli sinne. Tasasella asfaltilla ei vetele mihinkään ja vetelyn suunta riippuu täysin kummalla reunalla uraa ajelee.
Jos aina vetää samaan suuntaan niin vanhemmissa tarkistelisin ettei jarrut hengaa vastaan tai puslat ole loppu.
En tiedä onko täysin henkimaailman juttuja, mutta omassa tuo takajarrusatula jumitti totaalisesti ja tuntui, että se aiheuttaa vetelyä. Nyt kun sain sen vähän edes toimiman, niin ei mun mielestä vetele samaan malliin.
Madallettujen ja et:n vaihdosten omaavien kohdalla pelkkä normi suuntaus ei aina autoa. Tässä on ollu juttu justiin camberin säädöstä, mikä ei välttämättä normiosilla onnistu. Parhaiten väärän camberin huomaa vähintään siinä vaiheessa kun ihmetellään miksi renkaat kuluuu sisäreunasta vain.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viestiKannattaa tarkistaa myös takapään puslat/nivelet, etuvedos ny ei paljoa niitä ookkaa, ainakaa B5:ssä. Takapään väljyys tekee ajosta melkeen vittumaasempaa ku etupään väljyys.
Keulasta kaikki on vaihdettu (raidetankojen päitä myöden) talvella joten ehkä tuo vaihto vaan korosti takapään ongelmia. Tasasella auto ei vetele mihinkään suuntaan mutta urissa keula hakee ja hakee.
Comment
-
Joo, rikkinäiset osat vaihtoon ensin ja sen jälkeen vasta suuntaukseen. Mitä isommat renkaat / matalampi profiili (ts.jäykempi rengas) / pienempi ET niin sitä suurempi kuormitus alustan nivelille ja puslille, joten ehtoopuolella olevat puslat saattavat alkaa oirehtia vaikka pienemmillä rattailla meni vielä "ihan hyvin".
Comment
-
tere herätelläänpä topicia.
omassani (-08 a4 b7) oli tien kaltevuuden aiheuttama puoltaminen eli omalla kaistalla oikealle ja keskiviivan päällä suoraan ja vastaan tulijan kaistalla vasempaan ja musitaaksseni näin myös talvirenkailla joilla en kerennyt ajaa kuin paripäivää kunnes vaihdoin kesä tassu allle. sattuipa niin mukavast että kesä renkaa oli 4mm 1kpl ja 2kpl 3,5mm ja viimeisin <2mm kuvioilla, niinpä rengas kauppaan => nokian hakka green 205/55 r16 kiekot alle ja neliraajasuuntaus. lievä puoltaminen alkoi samoin töin DÄMET, nyt keski viivalla ja vastaan tulijan kaistalla auto suoraan ja omalla kaistalla vääntääpikkansen kokoajan oikealle. olen kokeillut kaikkin nivelet sun muut mahdolliset klappi paikat, mutta noub. sitten hokasin kattoa renkoista että oikealla puolella on renkaan DOT (vko/vuosi) 01/11 ja vasemmalle on 06/11 niin pä suoritin vaihdon takaoikea <=> etuvasen. siis nyt edessä 01/11 ja takana 06/11 ja puoltaminen loppui.
mielen kiintoisen havainnon tein kun katoin että kaikissa renkaissa oli 6-6.5mm pintaa paitsi taka oikeassa jossa oli 5-5,5mm kuviota. herääkin kymysys mitä v###ua, kun näin päljempi vois olettaa että etuvodoissa etu rattaa kuluu edessä enemmän???
ja sit toinen havainto ratti ei ole aivan suorassa kun ajaa suoraan?? ja keski alue ajossa on hivenen tunnoton ja ei palautasuoraksi???
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JVL74 Näytä viestitoinen havainto ratti ei ole aivan suorassa kun ajaa suoraan??
Comment
Comment