Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden korjausta PK-seudulla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vanteiden korjausta PK-seudulla?

    Söörtsillä löytyi lähinnä omia korjausprojekteja niin tein oman triidin.

    Aiempi omistaja oli kolauttanut vannetta josta sitten pinta lähtenyt hilseilemään rumasti. Muut vanteet ovat ihan ok kunnossa joten tuon korjaamiseen voisi käyttää rahaakin.

    Minkäköhänlainen homma tuon korjaus olisi, kokemukset firmoista/hinnoista kiinnostaisi.
    Attached Files

  • #2
    Anyone?

    Comment


    • #3
      http://omakaupunki.hs.fi/mesta/318311/Rengasliike+Amrif
      No Järvenpäästä löytyy Amrif. Tuolla on tullut korjautettua muutama vanne ja ihan asiallista työtä tekevät.

      Comment


      • #4
        Itse ehostutin edellisestä b6:sta 2kpl rs4 vannetta Amrifilla, kun olivat kolhittu / korjattu / maalattu edelliset omistajan aikana väärällä sävyllä.

        Puhallutuksen taitavat teettää muualla itsekin, mutta maalin taisivat vetää itse kilikalipullosta... En voinut kehua työnjälkeä mahtavaksi. Vanteet olisi sopineet appelsiinipinnaltaan enempi olohuoneen hedelmäkoriin kuin auton alle. Eli kannattaa tivata tarkkaan miten tekevät työn ja paljonko köyhdyt siitä. Ja mitäs sitten jos et ole tyytyväinen.

        Itseänikin kiinnostaisi, jos pk-seudulta löytyisi joku toinen paikka?

        Comment


          #5
          Vanteet mitkä nyt on omassa audissa niin niistä yksi oli niin soirona ettei edes ilmat pysynyt renkaassa. Vanteet oli sillon vielä kaverin mut se käytti sen kieron lappeenrannassa yhellä pajalla, olisko ollu L-Weld... Varmistan kaverilta jos kiinnostaa enempi. Vanne oli siis melkein 30-40mm sisällä yhestä kohtaa. Nyt näyttää ihan ehjältä eikä vatkaa eikä pompi.
          Ajattelin nyt vaan kertoa oman tapauksen vaikka otsikossa huudellaan pk-seudun suunnalta ja pelkkää ehostusta eikä varsinaista oikomista mutta eipä siinä kai mitään häviä jos kysyy?. Aika kivuttomasti se hoitui täältä lahdesta matkahuollon avulla. 150€ tais olla hinta kaikkinensa. Kallis tai ei. Vertailu pohjaa ei ole mutta vanne oli jo tavallaan entinen vanne mutta hyvän pojat teki siitä!

          Comment


          • #6
            Kiitos vastauksista. Laitanpa tuonne L-Weldiin mailia ja kyselen mitä maksaa ja millaista lopputulosta voi odottaa. Amrifilla ei nettisivuja näköjään ole.

            Comment


              #7
              L-Weld oikoo vanteita ja tekee alumiinihitsauksia, ei tietääkseni korjaile tuollaisia pinnoitevikoja L-Weld.

              Comment


              • #8
                TJ-Ferrum Klaukkalassa tekee hiekkapuhallusta ja pulverimaalausta vanteille.

                Kysyin sieltä hintaa 4 vanteen puhallukselle ja maalaukselle syksyllä 2009, ja tässä vastaus:

                Hinta on 4x25e maalaus + 4x10e lakkaus + alv = 170euroa.

                Comment


                  #9
                  TJ-Ferrum Klaukkalassa tekee hiekkapuhallusta ja pulverimaalausta vanteille.
                  Millaisia maaleja noi pulverit on tai siis kuinka kiiltävää maalia on mahdolista olla ?

                  Itsellä olisi sellaiset perus vannehopeaa kiiltävämmät vanteet eli voisi puhua ehkä semikiiltävästä :) jotka rupeaa vähitelleen olemaan maalauksen tarpeessa.

                  Comment


                  • #10
                    Näyttää A8 replicalta. Noissa on niin surkea pintakäsittely, että en näkisi korjauttamista järkevänä, koska pienikin kolhu saa jostakin toisesta vanteesta lakan hilseilemään. Viime kesänä poistin lakat tuollaisten vanteitten pinnasta ja kiillotin kiiltävät osat. Tasaiseen pintaan voi käyttää konettakin.
                    A8 replica ainakin on vannerintaman pohjasakkaa, joihin ei kannattaisi paljoa vaivaa nähdä. Pintakäsittelyn lisäksi, huolimatta melkoisesta painostaan vanne on erittäin herkkä kolhuille.

                    Comment


                    • #11
                      Kun tuo Amrifin maalaus sitten ei suju, niin missä voisi fiksata pari syvää kanttarinaarmua (ei ole paloja lohkeillut mutta on "höyläytynyt" pari uraa kehälle) maalauksen kanssa Helsingin seudulla? Tarvittais hyvä ja laadukas eikä halvin.

                      Comment


                      • #12
                        Dincor on mäntsälässä, tekee pulverimaalauksia. Ite pitää pohjat tehdä, mut se ei oo iso homma jos maalipinta on kunnossa.
                        Muistaakseni aika edukas, n 20€/vanne.

                        Comment


                        • #13
                          Kiitos tuostakin vinkistä mutta on siinä kuitenkin vanteessa muutakin kuin maalivaurio, joten mielellään sellainen yhden palvelun tiski olisi nyt haussa.

                          Comment


                            #14
                            Pohdiskelen tässä pitäisikö kunnostaa suvikumien Ozit. Vanteet ihan ok kunnossa muuten, mutta kolmessa vanteessa jonkinmoista kanttari-ihottumaa siinä vanteen ulkokehällä.

                            Vauriot ovat sii max 2mm syvää röpelöuraa vanteen kehällä. Vanteet muutoin ihan suorat ja maalikin ok kunnossa pl. ihottuma-alueet.

                            Mikä olisi oikea tapa korjata nuo vanteet? Siis niin jotta jälki ei häpeä tehdasuudelle vanteelle ja maalit kestävät vuodesta toiseen.

                            Itse olen ajatellut seuraavaa:
                            1. Karhennetaan vaurioalue kevyesti hiekkapaperilla.
                            2.
                            a) Vedetään siihen epoksikitti, ennen kuin alumiini kerkeää oksidoitumaan
                            b) Vedetään vauriokohtaan tartuntaprimeri, ennen kuin oksidoituminen alkaa
                            3. Hiotaan vauriokohta muotoonsa
                            4. Hiotaan vanteet muualta maalauskuntoon, kevyt karhennus maalipinnalle
                            5. Tehdään vanteille asianmukainen rasvanpoisto esim. asetonilla/tinnerillä
                            6. Maalataan/lakataan vanteet sopivalla (2K) ruiskumaalilla, ei siis millään kilikalileilla.

                            Onko tämä hyvä vai kuinka toimisitte itse?

                            Foorumilla on useasti mainittu, että vanteet pitäisi pulverimaalata. Miksi, käsittääkseni pulverimaalaus ei välttämättä ole sen kestävämpi, kuin kunnolla ja oikeilla maaleilla tehty ruiskumaalaus? Lisäksi pulverimaalauksen pohjustustyöt saattavat olla merkittävästi suuremmat, koska joissakin tapauksissa vanha maali pitää poistaa kokonaan.

                            Pulverimaalauksessa, ainakin niin kuin minä sen ymmärrä, maalattava esine kuumennetaan tiettyyn lämpötilaan, jonka jälkeen pulverimaali suihkutetaan kohteen päälle. Onko vielä näin vai onko jokin muu menetelmä käytössä? Lähinnä tulee mieleen se, että jos kuumennusta käytetään, voiko vanteessa olevia kolhuja kitata.

                            Kaikki kommentit ja ajatukset homman tiimoilta tervetulleita.

                            Jos pulverimaalaukseen päädytään, niin maalausta suorittavien firmojen/henkilöiden yhteystiedot myös kiinnostaisivat?

                            Comment


                            • #15
                              Dincor tekee mäntsälässä.
                              Maali sumutetaan pintaan ja sit se laitetaan uuniin paistumaan johonkin 200 asteeseen.
                              Kevyt lakkapinnan mattaus riittää jos pinta on kunnossa.
                              Pakkelia ei saa olla koska se kiehuu maalin läpi.

                              Ruiskumaalaus on ihan hyvä ja ihan oikea menetelmä. Mutta tosiaan vaan lakka himmeeks vaikka sillä karhunkielellä, en muista mikä sen nimi on. Kovuus on vissiin 240-320?!

                              Ite tehny kaikilla tavoilla, ei siinä kilikalissa ole mitää vikaa kun malttaa mielensä.

                              Comment


                              • #16
                                Edelleen hakusessa nyt se putiikki joka voi korjata kanttariarpia, tarvittais jonkin verran täyttää (?) vanteen reunaa ja siistiä tehdaskuntoon.

                                Onko tässä nyt markkinarako, jos tällaista ei ole olemassa?

                                Comment


                                • #17
                                  Vanteet ei ole ikuisia. Isot pojat kittaa syöpymiset ja naarmut, kilikalilla maalia ja lakkaa perään. Aika aikaa kutakin.

                                  Comment


                                    #18
                                    *poistin toiston*
                                    Viimeksi muokannut ee-2; 29.1.2011, 18:30. Perustelu: Njäh yhdenpalvlun putiikki haussa... tuo ne mulle maksaa 700e ja on kunnossa :D

                                    Comment


                                    • #19
                                      No pointti nyt oli että kun vanteet on muuten hyvässä kunnossa & suorat, mutta autoa lainanneelle henkilölle sattui ns. erehdys, niin ei viitsisi maksattaa vajaata viittä hunttia uudesta vanteesta yhden lommon takia. Jos tuon saa satasella korjattua fiksun näköiseksi, niin minusta tuo on parempi vaihtoehto.

                                      Comment


                                        #20
                                        Onkos Kimmo saanut vannetta kuntoon? Olis itsellä sama homma edessä, ja paikkaa etsiskelen pk-seudulta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Pystyykös lippivanteen kromilippaa mitenkään korjaileen? :s Jos jotain liikettä vois suositella, ja keinoja millä ton yleensäkkään vois saada kuntoon.
                                          Vai pitääkö uus ostaa? :(

                                          Lenso CL5 18"

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kyllähän kaikkea voi korjata, jos vain halua löytyy. Käytännössä kiillotetun kehän korjaaminen on työläämpää kuin maalattujen, koska kittillä ei voida koloja täyttää. Oletan, että Lenson kehät ovat kiillotettua alumiinia.

                                            Vaihtoehdot ovat käytännössä:
                                            1. Hiotaan vauriokohta pyöreälinjaiseksi ja kiillotetaan kohta. Täydellistä tällöin ei tule, mutta vauriosta riippuen melko huomaamattomaan lopputulokseen kyllä pääseee.

                                            2. Täytetään kuoppa hitsaamalla siihen uutta materiaalia, ja sorvataan/hiotaan vanteen reuna suoraksi. Tämän jälkeen kiillotus ja vanne on käytännösssä uuden näköinen, kunhan valitun fillerin väri sopii vanteen väriin.

                                            Tuon kuvan perusteella itse yrittäisin varovasti naputella korkealla olevat kohdat takaisin alas, ja tämän jälkeen viilalla vaurion muodot pyöreäksi ja kiillotus.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Toi kakkosvaihtoehto kuullostaa hyvältä.:) löytyykös tästä pääkaupunkiseudulta jotain hyvää lafkaa joka sais noista taas siistit, tai joku jota kiinnostaa harratella rahaa vastaan?:)

                                              Comment


                                                #24
                                                Käytin oman Boleron tuolla hitsattavana: http://www.suomenvannekorjaus.fi/

                                                Hyvä tuli, mutta oli melko arvokasta.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Hyvä että on kokemus tuosta paikasta. Pitäisi itsekin kunnostuttaa yksi sarja vanteita. Oliko sulla minkälaiset vammat?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Mitä tehtiin ja mitä maksoi?
                                                    Hinnat kiinnostaa, ne voisi aina laittaa tiedoksi.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Vanne oli sisäreunastaan noin 30 mm matkalta halki, kehältä kohti keskustaa. Hitsaus, paikkamaalaus ja suoristus, hinta 150,-

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Mun Bolero-sarja on myös parhaillaan Suomen Vannekorjauksessa. Yksi vanne oli kierossa ja murtunut kolmesta kohdasta. Sen korjaus maksoi 150 euroa. Koko sarja on erittäin hapettunut ja nille tehdään puhallus ja pulverimaalaus. Ei-sesonkihinta on luokkaa 400 euroa. Sesonki alkaa kuulemma ihan kohta ja hinnat nousee. Toimitusaika korjaukselle oli vuorokauden luokkaa, maalaukselle parisen viikkoa riippuen siitä, miten paljon saman värisiä vanteita on tulossa tehtäväksi. Yhtä sarjaa eivät ala maalaamaan.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Mikä väri ja hinta maalaus/puhallus?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Perusmallin vannehopea on värinä, ehkä hiukan siniseen taittava. En tiedä mitkä on maalauksen ja puhalluksen osuudet.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X