Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avantin aluvanteiden kiristys Nm

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 Avantin aluvanteiden kiristys Nm

    Tuli juuri vaihdettua Audiin kesäpyörät alle. En löytänyt suoraan mitään taulukkoa mistä näkis kuinka tiukkaan ne Audin omat aluvanteet pitäis kiristää. Vedin ne nyt aluksi 100Nm. Ainakin ne pysy kiinni kokopäivän kun kävin kurvailemassa. Osaako joku viisaampi kertoa oikeita arvoija?

    #2
    120 Nm on ihan hyvä kireys.

    Comment


      #3
      Jossain kotimaisessa auto-ohjelmassa oli tuosta kireydestä juttua. Ristikkoavaimella käsin niin tiukkaan kun vain menee ja momenttiavaimella juurikin tui 120Nm

      Mainitsivat myös sen kuuluisan jälkikiristyksen 50 - 100km jälkeen.

      Comment


      • #4
        Muista tosiaan jälkikiristys, varsinkin jos vanteet ovat uudet.

        Comment


          #5
          Muista tosiaan jälkikiristys, varsinkin jos vanteet ovat uudet
          Aina ja varsinkin jos vaikka on maalatut ja vahingossa myös pulttien kosketuspinnat vanteissa on saaneet uuden pinnan.

          Comment


            #6
            Ristikkoavaimella niin tiukkaan kuin menee... Audin 14mm pultti ja pallokartio muuten menee ristikolla paljon tiukempaan kuin 120Nm. Momenttiavain tai pulttipyssyn kanssa momenttisauva ovat ihan kelpo kaluja.

            Comment


              #7
              Nyt omien viimeaikaisten kokemusten jälkeen tulkitsin tuon ristikkoavaimella niin kireälle kuin menee ja sitten momenttiavaimella 120 Nm siten että ensiksi tiukataan sitten avataan hieman ja sitten momenttiavaimella oikeeseen kireyteen.
              Mulla ei vanne/jarrulevy asettunu kunnolla kun vedin vain momenttiavaimella 110 nm kireyteen, rupesi sitten länsiväylällä kolisemaan ajossa. Samaten eilen (tosin peltivanteet) ei menneet läheskään "pohjaan asti" keskiön päälle ennenkuin vedin oikein urakalla kireälle, sitten löysäsin pultit ja vedin sellaiseen momenttiin että ainakin pultit saa irti jos tienpäällä joutuu vaihtamaan rengasta.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Benkku
                Mulla ei vanne/jarrulevy asettunu kunnolla kun vedin vain momenttiavaimella 110 nm kireyteen, rupesi sitten länsiväylällä kolisemaan ajossa. Samaten eilen (tosin peltivanteet) ei menneet läheskään "pohjaan asti" keskiön päälle ennenkuin vedin oikein urakalla kireälle, sitten löysäsin pultit ja vedin sellaiseen momenttiin että ainakin pultit saa irti jos tienpäällä joutuu vaihtamaan rengasta.
                Kai kiristit pultit ristiin, etkä vetänyt yhtä pulttia kerrallaan tappiin asti?

                Comment


                  #9
                  Toki, aluvanteilla (jotka löystyi) irtonainen jarrulevy jäi kuitenkin nähtävästi kanittamaan.
                  Noi peltivanteet on muuten vaan niin perkeleen tiukalla sovituksella että on hankalat saada asettumaan (ja vielä pirun paljon hankalammat irrottaa)

                  Comment

                  Working...
                  X