Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuskin kahva lakkasi toimimasta (A6 / C5)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kuskin kahva lakkasi toimimasta (A6 / C5)

    No nyt se myrkyn lykkäs. Kahva, siis ulkopuolella, toimi vielä aamulla, mutta työpäivän päätteeksi se sitten ei toiminut. Jälkikäteen muisteltuna aamulla se oven avaus tapahtui siten että se kahva lipesi kädestä ja räpsähti takaisin kiinni asentoon. Kävin marmorilla kyselemässä veikkailuja ja sieltä sanottiin että se todennäköisesti johtuisi siitä että vaijeri olisi hypännyt pois paikoiltaan. Onni onnettomuudessa oli tietysti se että olin jo muutenkin ovien purkua suunnitellut, ikkunoiden avausongelmien takia (se muovikikkare rikki takalaidasta), joten tästä tuskin tuli hirveästi ylimääräistä työtä. Katselin ohjeita tuolta http://www.audiworld.com/tech/int45.shtml mutta jäin miettimään että mitähän muuta siitä joutuu purkamaan jotta sen vaijerin saa sujautettua takaisin paikalleen, ja että onkohan siihen jotain kuvia tarjolla jossain netissä? Järjestin itselleni Etkan ajankuluksi ja sieltä yritin silmäillä kuvia ja vinkkejä, mutta ei sieltä oikein nyt löytynyt. Onkohan Audin korjaamokäsikirjaa tai muuta ohjesettiä jotenkin sähköisessä muodossa, tyyliin vastaavana kuin Etka, jotta voisin koittaa katsoa saisiko sellaista järjestettyä itselleen. Ainakin joku firma myi niitä sekä kirjoina että cd:nä mutta en oikein haluaisi olla maksumiehenä...

    Kiitoksia etukäteen vastanneille!
    Viimeksi muokannut KKop; 9.4.2010, 23:10. Perustelu: Tarkennus kahvaan

    #2
    Ihan hyvä veikkaus marmorilla, paitsi ettei ulkokahvassa ole vaijeria.

    Luultavasti tappi/lukkosokka karannut paikaltaan ja löytyy oven sisältä, varaosanumero taitaa olla 4B0857179

    Linkittämäsi ohjeen mukaan kun teet niin sulla on lukko niin hyvin näkyvillä että toimintaperiaate selviää kyllä.

    Comment


    • #3
      Joo, näin oli. Eli sokka oli tippunut paikaltansa.


      Pakko muuten kommentoida, että marmorin veloitus 350? molempien etuovien lasinnostimen muovikikkareen vaihdosta on hieman yläkanttiin verrattuna sen vaativuuteen niin ajallisesti kuin osaamisen puolesta. Meni itseltä sitten sellainen 3h aikaa siihen ja se sisälsi Biltemasta yhden Torx avaimen haun, ja siis mitään mekaanikon tai muuta teknistä koulutusta ei todellakaan ole tullut hankittua. Osaava kaveri oikeilla työkaluilla yms korjaa molemmat puolet alle tuntiin, että kovat on veloitukset pojilla.

      Comment


      • #4
        Onko tietoa mikä mahtaa olla kulunut kun C5:n kuskin puolen kahvaa joutuu sisäpuolelta vetmään lähes loppuun saakka jotta ovi aukeaa. Muutenkin koko lukko sekä ulko että sisäpuolelta tuntuu jotenkin väljältä ja kuluneelta.

        Comment


          #5
          Mekanismia pääsee tutkimaan helposti, "ovipahvin" yläreunoissa on ruuvit joiden irrottamisen jälkeen se lähtee nostamalla irti.

          Comment


          • #6
            Tutkin mekanismin ja rasvailin sitä, jolloin siitä tuli kyllä huomattavasti parempi, mutta silti tuntuu ettei liike ole yhtä tarkka kuin muissa. Ihan kuin "vaijeri" olisi venynyt...

            Comment


              #7
              Ei liene mikään mahdottomuus. Googlaa "team door handle" ja ole iloinen Audistasi. Samaa tekee täälläkin molemmat autot. Takaovet pelaa hienosti ja napakasti mutta etummaiset enemmän käytetyt on enemmän tai vähemmän sinne päin.

              Comment


                #8
                Ainakin ulkopuolen kahvan työntövarressa on säätö. Jos haluaa kunnolla säätää, on lasikehikko irroitettava (neljä pultti, muista merkata kiilojen asennot).

                Comment


                • #9
                  A6 C5 ovenkahva melkein irti

                  Mikähän tuossa on kun kuljettajan ovenkahva on melkein irti? Toimii kyllä, mutta roikkuu lähes irtonaisena? Pitääkö koko kahva uusia vai mekanismi vai onko jotain irti lukon sisältä?

                  Comment


                    #10
                    Kuulostaa siltä, että ulkokahvan lukitussokka on irti tai irtoamaisillaan. - Oireet vastaavat oman c5:n kahvaoireita, jotka korjaantuivat puskemalla kahvan lukitussokka kunnolla paikoilleen ja taivuttamalla sokan lukitusläimäre koloonsa.
                    Lisävinkkejä linkistä noin kohdasta 1:15 eteenpäin.

                    Edit: Vinkkinä mainitsen, että ulkokahvan pituuden säätöä ei kannata muuttaa, sillä tuolloin on riski päätyä oven vastakappaleen sahaushommiin tai ovipahvin pilkkomiseen.
                    Viimeksi muokannut kvande; 28.12.2017, 21:29.

                    Comment

                    Working...
                    X