Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S8 jarrut ravistaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S8 jarrut ravistaa

    MORO! Mul ässä kasissa jarruttaessa auto täristää . myös rattia puistaa.....mistähän voisi johtua? Suurin tärinä on siinä 70-30kmh help!

  • #2
    Jarrulevyt kierot

    Comment


    • #3
      Kierot levyt, epätasaesti kulunu, palat ja/tai levyt loppu, väljää tukivarsissa tai puslissa.

      Noista vois lähtee tutkimaan. Aika tylsiä joskus löytää kyllä nuo ravistusongelmat.

      Comment


      • #4
        Kiitos vinkeistä....levyt ja palat näyttää hyvältä. mut puslien kuntoo vähä vaikeempi tutkia?

        Comment


        • #5
          Yksi keino on ottaa reippaasti vauhtia pari kertaa kunnon "lukko"jarrutuksen kera. Suljetulla alueella tietty ;)
          Tuolla tavalla voi levyä kokeilla "oikasta", jos se on mennyt kieroon esim lätäkköön ajaessa.
          Jarrupalojen kuntoa ei pääse kunnolla, koska ylensä ne sisemmät palat siellä on loppu. Siellä ne tunnistimetkin on. Jos ei paloista hälyyttele, niin ei ne sillon vielä loppu ole.
          Puslat ja tukivarret on vähän vaikeempi tapaus. Ylensä viimestään katsastuksessa niistä kuulee :)

          Comment


          • #6
            levyt ja palat näyttää hyvältä.
            Silmällä päällepäin kieron levyn tunnistaminen olisikin pelimiehen temppu. Yksi diagnosointi mitä itse käyttänyt jarruravistusten metsästyksessä on lukkopihdit. Kulma kerrallaan jarruletku tukkoon ja koeajolle, saa selville mistä kulmasta vatkaus on peräisin.

            Comment


            • #7
              Kiits Kiits...pitääpä lähtee näillä eteenpäin.

              Comment


              • #8
                Voi myös olla niinkin että levyyn on "palanut" kiinni epäpuhtauksia. Itsellä oli yhdet levyt, ja ne oli suorat mutta kitka ei ollut sama jokaisessa kohdassa levyä.

                Comment


                • #9
                  Omassa A4 B5:ssa alkoi täristellä kanssa, rattia vatkasi ja niin edelleen. Korjaantui ihan levyt ja palat vaihtamalla edessä. Joku pelimies oli vaihtanut vain palat eikä levyjä samalla kertaa. Ei oikein tasaisesti ottanut kiinni levyihin enää, näki levyjen pinnasta selkeästi silloin kun oli ruosteet levyn pinnassa kulunut jarruttaessa vähän epätasaisesti.

                  Comment


                  • #10
                    Joku pelimies oli vaihtanut vain palat eikä levyjä samalla kertaa.
                    Kait tähänkin pitää saivarrella :)
                    Kyllähän ne palat ainoastaan voi vaihtaa, kunhan levyt ovat hyvä kuntoiset. Mutta jos levyt ovat ruosteen raiskaamat, lippaa reunoilla 5mm tms "kivaa", niin silloinhan ne levyt menee mukana vaihtoon.
                    Kyllä ne levyt normaalissa ajossa kestää useammat jarrupalat.

                    Ja pertsan vian aiheuttajan kohdalla kompataan muita :)

                    Comment

                    Working...
                    X