Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 takatukivarret + muuta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 takatukivarret + muuta

    Mistä seuraavia kannattaisi alkaa metsästämään, tepolta vai tarvikeliikkeestä, marmorilta? Onko saatavilla hyvän hinta-laatusuhteen omaavia osia?

    Tarkoitus olisi saada ylemmät tukivarret taakse molemmin puolin, jos mahdollista niin pelkät ulkopäät, mitä valmistajia suosittelette tai mistä paikoista kannattaa tilata, joku jo mainosti bilteman varsia mutta ne oli alemmat. Nämä?
    443 505 153 b tottelee nimeä ballhead, outer. Aika suolanen tuo 125e hinta per kpl

    Raidetangon päät eteen, ilmeisesti kannattava vaihtaa molemmin puolin kerralla, onko nämä sopivat palikat vai kannattaako jostain muualta hakea/tilata.

    http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/172682/0
    http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/172683/0

    Mistä vetoakselin stefa ja millaiset öljyt taakse ja kuinka paljon (yhdessä ketjussa oli jotain arpomista mutta en oikeen saanut irti että mikä siellä nyt olisi oikeaa tavaraa).

    Kannattaako sitä kalliimpaa (olikohan alempi) öljynpaineanturia hommata käytettynä, onko kuinka kuluva osa?

    Mielipiteitä kaivataan ja mielellään jopa ihan kokemuksen kautta syntynyttä tietoa.

    Auttakaahan ensiauton n. 1kk sitten hommannutta uutta clubilaista, suurimmat kiitokset jo heti alkuun :)

    e: en oikein keksinyt oikeaa aluetta tälle, siirtäkää jonnekkin jos tuntuu siltä
    Viimeksi muokannut Jargo; 5.4.2010, 17:09.

    #2
    Minulta Febi-Bilsteinin takaylätukivarret 85e/kpl. Pelkät ulkopäät maksaa enemmän.
    Raidetangonpäät 18e/kpl

    Perän stefat 10e ja 50e/kpl

    Öljynä siellä on Castrolin SAF-XO

    Comment


    • #3
      Itse ostin tarvikeliikkeestä pari vuotta sitten nuo ylemmät tukivarret, ja maksoivat muistaakseni n. 30 euroa kappale. Sitä en tiedä että kuinka kauan nuo tulee kestäämään.

      Comment


      • #4
        Jos ehjän käytetyn öljykellon löydät, niin en näe mitään syytä miksi sitä ei voisi käyttää. Kestää sitten minkä kestää.
        Osto-osioon ilmoitus vaan.

        Comment


        • #5
          Tuolla hintaerolla taitaa tukivarret kallistua tarvikkeisiin ellei ole perusteltua maksaa yli tuplahintaa, miten nuo raidetangon päät tepolla, onko noissa eroa tarvike-osiin, hintaeroa on pari euroa, jos nuo kestävämmät on niin samahan ne on sinulta ottaa. Öljyä menee vissiin pari litraa, onko noissa jotain xW-xx arvoja mitä tulisi katella?
          löytypäs 75W-90 API-luokitus GL-4 tai GL-5

          pitääpä soittaa asentajalle että kumpaa noista stefoista tarvii jos niitä kerran 2 menee, käsittääkseni hän yhdestä puhui, huomenna kysymään tukivarsista tarvikeliikkeeseen, tällä saatiin jo homma liikkeelle, kiitokset.

          ilmastointi pitää hirveää mekkalaa joten sen varmaan vien jollekkin asiantuntijalle jotta saa siitä tuomion antaa, mahollisesti kompura menny/menossa särki mutta sen kerkeää tutkia ennen kesäkuumia vielä myöhemmin.
          Viimeksi muokannut Jargo; 6.4.2010, 17:28.

          Comment


            #6
            Oma kokemukseni halpis tarvike taka-ylätukivarsien ulompien nivelten kestävyydestä ei ole kovin lohduttava.

            4 vuotta sitten jäi urssin katsastus kiinni juuri taka-ylätukivarsien väljiin ulompiin niveliin. Leimakonttorilta pyyhkäisin suoraan marmoritiskille kun välimatkaa on noin kilsa. 140? / nivel oli tyly hinnoittelu, mistä sain lähinnä hepulin. Seuraavaksi siis motonettiin, kun on kotimatkan varrella, missä tietty tarjottiin ei oota. Paikallinen tarvikeliike sitten tilasi ja toimitti ylätukivarret, Ruville oli toinen merkiltään ja toinen Meyle, hintakin oli murto-osan pelkkien alkup. ulkonivelten hinnasta. Febi-Bilsteinia ei saanut siihen aikaan, erikseen sitä vielä tiedustelin Koivuselta, pienoinen allergia kun on vuosien varrella kehittynyt näihin tuntemattomiin merkkeihin, eikä syyttä.

            Käytin uusista tukivarsista pelkät ulkonivelet koska sisemmät nivelet oli vanhoissa aivan priima kunnossa vielä vaikka todennäköisesti ovat alkuperäiset.
            Laatu näissä tarvike nivelissä arvellutti heti kättelyssä. Suojakumit irti ja toteamus että vaseliinit on näköjään unohtunu tehtaalle, eli vesivasukkaa täyteen, kumit paikalleen, palikat kiinni ja nelipyöräsuuntauksen kautta leimakonttorille uusinta näytölle mistä sillä kertaa tuli hyväksyntä.

            Seuraavana vuonna tuli hylky leimakonttorilla taas samasta syystä eli väljistä ulommista takanivelistä. Kilsoja oli tullut n. kymppitonni ja aikaa kulunut 11 kk. Silloin keitti.

            Siis tällä kertaa marmoritiskille nöyränä hattu kourassa lunastamaan samaiset nivelet mitkä oli pihiyksissäni jättänyt ostamatta ekalla kerralla.
            Eipä ole sen koommin tarvinnu niitä niveliä vaihtaa.

            Comment


            • #7
              Kauppasivat tuossa tarvikeliikkeessä trw:n osia, kuulemma ihan päteviä kamppeita ja vaikutti myös pikaisen googlauksenkin perusteella olevan joten sellaiset tilasin, yhteensä raidetangonpäät ja ylemmät tukivarret taakse oli reilun satasen paukku, n. 115e muistaakseni, ei paha, saa nähdä kauan kestää. Tarjosivat muuten lemförderiäkin alta satasen.

              ABS-boksi samalla vaihtoon, nyt ettimään jarrunesteitä, ehdotuksia.. eli ilmeisesti kaikille abseille sama. Ja miten noita stefoja sitten tarvii, se on vuotanu sinne taka-oikealle, pitääkö ne ottaa kaikki kerralla, 1 molempia? pitää vielä katella tässä miten se vuotaa, onhan tuolla jo ajettukki tässä, täytyy vain seurailla paremmin.
              Viimeksi muokannut Jargo; 6.4.2010, 21:07.

              Comment

              Working...
              X