Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 1.8Tq etupää paukahtelee/kolahtelee -> vika löytyi!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b5 1.8Tq etupää paukahtelee/kolahtelee -> vika löytyi!

    Elikkäs seuraavanlainen ongelma.

    Auton etupäästä kuuluu välillä selvä kolahdus/paukahdus. Ääni kuuluu välillä töyssyissä, kuopissa, käännyttäessä, tasaisella sekä epätasaisella. Vauhdilla ei myöskään ole suurta vaikutusta.

    Autoon on n. 8tkm sitten vaihdettu eteen kaikki tukivarret sekä koiranluut, joten melkein laskisin ne pois laskuista. Katsastusmieskin kehui 4tkm sitten,että harvoin näkee näin hyväkuntoisia palloja ja puslia. Kolahdus tuntuu myös melko selvästi kuskin jaloissa ajaessa.

    Missä ihmeessä voisi olla vika?
    Viimeksi muokannut Anelkku98; 6.4.2010, 21:30.

    #2
    Oliskojan jäänyt jokin löysälle, esim. koiranluu (esim. itselle kävi näin, parin tuhannen jälkeen alkoi kolisemaan).

    Comment


    • #3
      Tänään nostin auton etupään pukeille ja katsoin, että kaikki olivat kireällä.

      Comment


      • #4
        Miten ois kallistuksen vakaajan kumit. Vaikuttaa vähän siltä että kun se sopivasti on löysänä siellä ja kuoppa tulee niin kolahtaahan se itellä oli edellisessä autossa saman laista ongelmaa ja väljänä oli kumit ja myös alatukivarsien puslat. Puslat vaihdoin mutta vakaajan kumeja en ku ei oikeen onnistunut kolahtelu väheni mutta ei loppunu.

        Comment


        • #5
          Tutkippa molemmat tolpat, jouset ja yläpään laakerit.
          Ekana tulis mieleen, että jousi siellä ainoastaan paukahtelis, osaa antaa hyvät äänet ja täräykset.

          Comment


          • #6
            Onko joustintuen lautanen osunut keskelle korin reikiä? Siinähän on ohjuritapit niiden isojen prikkojen alla. Jos se on asennettu vinoon ja kiristetty, se ei heti kolise mutta kun aikaa kuluu, pelti vääntyy ja kolina alkaa koska sinne tulee välystä.

            Siis tarkista ne kolme pulttia (puolellaan) mitkä on konehuoneen puolella.

            Comment


            • #7
              Nuo kolme pulttia oli oikealta puolelta hieman löysällä, mutta kiristys ei auttanut itse kolinaan. Jouset näyttivät ehjiltä ja olevan iha oikeissa koloissaan. Pyhien jälkeen vaihtoon nuo vakaajan kumit.
              Viimeksi muokannut Anelkku98; 4.4.2010, 16:30.

              Comment


              • #8
                Otitko pultit ja prikat pois että näit joustintuen asennon?

                Comment


                • #9
                  Siis ne kolme pulttia otin auki, katoin et ne tapit on koloissaan hyvin ja kiersin pultit kiinni.

                  Comment


                  • #10
                    Tarkista ihmeessä ne tukivarret, vaikka onkin tuoreet varret niin sitten vasta ne on pois suljettu mahdollisuus kun olet läpikäynyt nekin.
                    Itselläni nelkku kolisi alatukivarren sisempi hela, kuulu töyssyissä ja mutkissa selkeä kolahdus/paukahdus.

                    joten melkein laskisin ne pois laskuista.

                    Comment


                    • #11
                      Olen väännellyt varsia sorkkaraudan kanssa, eikä missään ainakaan selvää välystä näy / tunnu. Olen myöskin ajanut kuprulla olevalla hiekkatiellä, jossa alatukivarret, varsinkin taaempi paljastuu aivan varmasti jos välystä on. Näin ei kuitenkaan nyt tunnu olevan.

                      Comment


                      • #12
                        Kallistuksenvakaajan runkokumit vaihdettu. Homma selvisi. Enää ei kolise!

                        Comment


                        • #13
                          Mistä moisen huomasit? Hienoa, että nyt pelittää. Tuliko hintavaksi koko projekti?

                          Comment


                          • #14
                            Uskoin että vika ei ole tukivarsissa eikä koiranluissa, joten se rajasi hieman vika-aluetta. Antti5:kin antoi hyvän vinkin vakaajan kumeista. Vasemman puoleinen kumi oli halki ja siitä se kolina sitten lähti :)

                            Kumit maksoivat merkkiliikkeen tiskillä 18? (2kpl) ja vaihtotyö oli helppo ja nopea tehdä itsekin. Aikaa kului n. 30min.

                            On se hienoa kun auto ei enää kolise, ainakaan toistaiseksi ;)

                            Kiitos kaikille vastanneille!

                            Comment

                            Working...
                            X