Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a6 c4 mikä pettänyt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a6 c4 mikä pettänyt

    Eli profiilin autossa jokin on rikki,mutta mikä.Auto ääntää kuin olisi etupyöränlaakeri rikki, mutta ei vaan ole laakeri on uusittu vuosi sitten , laakereissa ei ole välyksiä, kallistuksen vakaajan kumit vaihdettu kaikki,Vetoakselin murrokset vaihdettu kummatkin, apurungon puslat vaihdettu myös kaikki.Sen verran huomasin kun vaihdoin apurungon puslat sekä kallistuksen vakaajan puslat,että vaihteiston tukirauta on hieman alhaalla vaihteiston tuen kumit silmämääräisesti ok, elikkä painaa taaempaa apurungon puslaa alaspäin ehkä 5 mm.Onko vaihteiston puslista jokin rikki vai olisiko moottorin tuki kumi rikki,ei ole vuodon jälkiä moottorin tukikumissa.Mikä mättää.

  • #2
    Siis ääntääkö ajossa muutumatta, ei vaikuta mootorin kierrosnopeuteen, kytkimen pohjaan painaminen muuttaako ääntä? Vai kuuluuko koko ajan ajettaessa?

    Jos kokoajan kuuluu, niin poskilaakeri tai pinioni vois olla veikkaus.
    Haku on taas kova sana, aikaslailla paljon juttua. (omakohtaista mullekin, huutaa välillä ihan julmetusti)

    Comment


    • #3
      joskus tulee myös kuulo harhoja.ääni kiertää auton rungosta.on joskus etsitty vikaa etupäästä mutta vika onkin ollut takapäässä

      Comment


      • #4
        Jep ääni kuuluu koko ajan riippumatta siitä onko veto päällä vai ei,kovemmassa vauhdissa ääni voimistu. Kytkimen pohjaan painaminen ei vaikuta asiaan,eikä moottorin kierrosnopeuden muuttaminen vaihteillakaan vaikuta.Vaikuttaa siltä kuitenkin että jokin tukikumi voisi olla rikki kun kerran moottori/vaihteisto roikkuu hieman.Pakottaa kuskunpuolen taaempaa apurungon puslaa alaspain,apukuskin puolen pusla oikeassa asemassa.Vaihteiston tukikumi siis myös venyy,vaihteiston kiinnitys kuskinpuolelta ottaa siis apurunkoon kiinni.Tuleekohan ääni siitä?Täytyy päästä nosturille jotta voisi väännellä ja tarkistella puslien kuntoa hieman kun moottoria nostaa nin loota ei enään ota apurunkoon kiinni. ,vielä ei varmaan kannattaisi poskilaakereita käydä tilailemaan.Onko kenelläkään kuvaa vaihteiston tukikumeista ja sijainnista?

        Comment


          #5
          Siinähän ne vaihteiston tukikumit on apurungossa kiinni suurin piirtein samalla linjalla missä on etutukivarsien takapäät. Ota takapäätä ilmaan ja pyörittele renkaat läpi ettei oliskin nyt takalaakeri vuorossa? Toki tuo puslahomma kannattaa tutkia, kyllä siitäkin ääntä tulee koppiin jos askin korvake on kova kovaa vasten apurungon kanssa.

          Comment


          • #6
            Meneekö tässä sitten ääni tuolle moottorin tukikumille?Vaika ei näy vuodon jälkiä tukikumissa.Voisi varmaan koettaa sitä sillai että laittaa vähän vyllipalaa moottorin tukikumin ja moottorin korvan välin,nousee moottori hieman ylös päin, ei enään ottaisi lootan kannake apurunkoon kiinni.Lootan puslat näyttää kyllä silmä määräisesti olevan ok kunnossa,ei repeämiä eikä havaittavia hankaumia eikä mitään repeämiä.

            Comment


            • #7
              Nostetaan taas vanhempi juttu pöydälle.
              Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että löysitkö Pertti mitään vikaa nistä tukityynyistä, tai muualta?
              Meinaan tämä ulina/kohina syö miestä;)

              Comment


              • #8
                Nostetaan taas esille kun ongelma on selvinnyt ! Eli oli kuitenkin pyöränlaakeri mennyt kuivaksi,ilmeisestu laakerin tiiviste pettänyt.Ajettu laakerin vaihdon jälkeen 25tkm.Laakerissa ei ollut väljää mutta kuivana pyöriessään piti tuota meteliä.Audiin vaihdettiin murrosnivel sekä sisä että ulkopuolelle, tukivarret , kallistuksenvakaajan puslat sekä apurungon taaemmat puslat. Takapäähän vaihdettiin myöskin kaikki puslat jo hieman aiemmin sekä raidetangot takatolppiin.Nyt tuntuu kulkevan kuin pikajunan raiteilla mentäisiin ->Auto ei ole minulla ollessa ollut kertaakaan näin hyvä ajaa.Sitten se tärinä (vasen eturengas)josta olin jossain aiemmassa topikissa kertonut,johtui siitä syystä että oli jäänyt laittamatta niihin tukivarsien sisälle ne metalli holkit.Tukivarsihan pääsee heilumaan koska pultti on löysä tukivarteen nähden,sen takia sinne on laitettu tuo metalliholkki.Metalliholkki on sitten vielä hieman pidempi kuin tuo tukivarren pusla ,jolloin sen kiinnittyy apurunkoon tukevasti menee apurungon kanssa saman mittaiseksi jolloin kiinnitys on erittäinkin tukeva.Laitetaan sitten vielä se tukivarsi ensin apurunkoon kiinni ja vasta sitten kallistuksen vakaajaan ja tolppaan , näin toimien holkki menee oikeaan kohtaan.Käsitykseni mukaan juuri noiden holkkien puute aiheutti sen tärinän,sopivassa töyssyssä tai suunnan vaihdossa sai aikaan sellaisen vatkaavan liikkeen tukivarressa.

                Comment


                • #9
                  ihan mielen kiinnosta kysyn ku itellä on sellainen ihme ulina ääni jota olen metsästänyt niin millä keinolla löysit sen laakeri vian vai oliko ihan vaan että vaihdetaan osia ja kuulostellaan milloin ääni loppuu??

                  Comment


                  • #10
                    Laakeri vika selvisi oikeastaan siten , että purkasin vielä kertaalleen paikkoja ja irroitin etutolpat, niin siinä yhteydessä pyörittäessä etunapaa laakerin kuivuus vasta tuli huomatuksi.Laakerissa ei siis tosiaan tuntunut minkäänlaista väljää joten en osannut odottaa sen olevan siinä kunnossa,etenkään niillä kilometreillä , laakerikin sentään skf:fän tekemä ei pitäisi olla huonommasta päästä.Laakerista oli rasvat karanneet vetoakselin uria pitkin pois laakerilta,rasvat olivat uloimman murroksen booreissa ja pultin kierteissä.

                    Comment

                    Working...
                    X