oukkei.. Oliko ihan hyvä sarja? vai oliko sellainen halvantuntuinen?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
TA Technix-alusta, onko näistä kokemuksia?
Collapse
X
-
Kyllä mulla muistaakseni apujouset oli B6:ssa? Kesällä tuo vielä menetteli, mutta talvella meno oli omaan makuun turhan kovaa. Taisi mennä soosit aika jähmeiksi talviaikaan. Vaihdoin sitten astetta kalliimpaan vogtlandiin, joka myös tuntuu laadukkaammalta. Tosin ei tälläkään kovin pehmeitä kyytejä saa. Taitaa olla aika tyypillinen ominaisuus korkeussäädettävillä.
Toinen ongelma oli tuo narina etupäässä noilla halvemmilla huiluilla. Luullakseni se oli kuitenkin vaan ääntelehtivä pohjaanlyöntikumi. Täysin vaaraton, joskin ärsyttävä ääni jokaisessa töyssyssä. Ehkä kannattaisi tuo kumi jättää asennusvaiheessa pois tai hieman avartaa jotta ei liiku niin nihkeesti. Mielestäni kannattaa vähintään tuplata budjetti ja ostaa vaikka tuo vogtlandi.
Comment
-
Ainaki tuo ta technixin setti mikä mulle tuli b5 on kyl osottautunut aika hyväksi. Vähä jäykempi sais olla, mut ompaha ainaki suht mukava normi ajossa. Ja ei ole apujousia. Paljon parempi kuin tuo sachs performance imo.
Takapää tosiaan on vähä löysä, kuten tuos aiemminki oli mainintaa.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jyppe Näytä viestiKysellääs nyt kun porukailla on alla ollut näitä jo tovin, että onko kestävyyden kanssa ollut mitään ongelmia tms?
Mietinnässä B6:n alle, mutta onko viisaampaa sijoittaa esim. H&R cupkittiin koska tonnin sarjaa en aio ostaa?
Comment
-
Itsellä ollut Ta-Technics alla yhden kesän ja kaksi talvea. Oikeastaan mitään muuta hyvää sanottavaa ei tule mieleen, kuin hankintahinta. Talvella alusta on ihan umpikohmeessa, tuntuu kuin ei olisi iskareita ollenkaan, kun pomputtaa töyssyissä ihan kamalasti. Kesällä alusta on tasaisella ihan ok, ei ole pintakova, mutta myöskään mitään jäykkyyttä ei löydy vaan pohjaanlyöntikumit paukkuu joka helkkarin töyssyssä. Ihan toivottoman vetelä vaimennus. Viimeisenä tuo korkeussäädettävyys ei omalla kohdalla oikein toteutunut toivotusti, kun nyt perän säätö on korkeimmillaan ja etupää säädetty vajaan sentin alemmas niin eturenkaan takana on helmakotelon päädyn alla ihan liian vähän tilaa. Otti kesällä katsurin nosturiin kiinni alatukivarresta, mutta päästi silti läpi. Rekisteriotteessa korkeus navasta kaareen 310mm ja tämä siis korkein asento, tämäkin jo laittoman matala. Oma vaihtuu täksi kesäksi ns laatualustaan. Kohta olisi myynnissä Halvalla tämä nykyinen, joka ylläolevan myyntipuheen jälkeen menee varmasti, kuin kuumille kiville. On sitten surkein alusta, mitä on vastaan tullut. End of story.
EDIT: Eniten harmittaa, kun tuli hyvä auto pilattua pihistelemällä alustan hinnassa. Enää en samaa virhettä tee! Tämäkin oli alunperin tällainen "kokeillaan nyt kuitenkin"- tyyppinen juttu, sillä epäilyksiä hieman oli. Edellisessä audissa oli KW:n Variante 3, josta nyt ei tietenkään voi edes samassa lauseessa puhua tämän nykyisen kanssa, ei hinnan tai ominaisuuksien takia. Lähtökohta tässä autossa oli tehtaan vakioista vakioin alusta ja ainoa parannus oli se, ettei auto näyttänyt ihan traktorilta ja kallistelut hieman vaimenivat. Muuten meni kyllä pitkälle metsään tämä kokeilu.
Comment
-
Rekisteriotteessa korkeus navasta kaareen 310mm
Comment
-
Onko tästä kellään kokemuksia? ei olis pahan hintanen sarja. http://www.finnautomobile.net/tuotteet.html?id=71/183
Comment
-
Pariin autoon oon laittanu. Hyvää on halpa hinta, huonoa että aika kova on ajaa. Tietty jos tulee paljon maantietä niin siihen soveltuu hyvin.
Comment
-
Mulla TA technixin sarja A4 B7 farkussa, alkuun olin ihan tyytyväinen mutta sitten alkoi tulemaan löysäksi ja loppujen lopuksi toisen talven aikana kuskin puolen etujousi kuoleutui.
Takuutahan ois vielä ollut jonkun aikaa mutta päädyin tilaamaan hieman kalliimman ja laadukkaamman sarjan jota suosittelivat Revotecillä kun sinne soittelin ja kyselin noista sarjoista.
Comment
-
Itsellä on kutosessa tämmöinen. Ihan mukava ajaa kun ei ole hirveän jäykkä, mutta isoja/leveitä pyöriä ei tarvii alle laittaa.
Comment
-
Itsellä oli tuollainen ta-technix edellisessä B5 ja ihan hintansa veroinen alusta, eli ei kehuja eikä haukkuja. Takapään löysyys arsytti itseä eniten, mutta vähän madaltaessa varmaan sekin pysyy tarpeeksi jäykkänä. Saahan sitä sitte jousia katkomalla jäykemmäksi, mutta se tuskin on kovin varteenotettava vaihtoehto :D
Comment
-
Ta-technics oli myös itsellä B5 korisessa ja oli mielestäni hintansa arvoinen. Ainakaan sedanissa takapää ei tuntunut (liian) löysältä vaan enemmän häiritsi takapään pintakovuus sillä useimmiten tuli yksin ajeltua. Kun taakse sai kuormaa niin toimi huomattavasti paremmin. Turhan löysähän tuo oli radalle tai kovaan ajoon mutta pesee vakiot mukavuuden liikaa kärsimättä (ja edulliseen hintaa).
Comment
-
Onko nää molemmat ihan samoja sarjoja vai onko jotain eroa muutakun hinnassa, eikai voi noin paljoa olla heittoa hinnassa jos sama sarja??
http://www.finnautomobile.net/tuotteet.html?id=71/183
http://kauppa.fabix.fi/technix-korke...nt-p-1457.html
Comment
-
Avossa toimii tosi hyvin.mutta tyttären entisessä a3Q ssa aivan hirveä.ehdottomasti liian jäykkä.
Comment
-
Mulla nyt ollut pari kuukautta tuo Ta Technix-alustasarja alla ja hyvin muuten pelannut, mutta nyt alkanut kuulumaan ihmeellistä "narinaa"... Aluksi luulin että alustan puslat siellä on tulleet tukivarsissa tiensä päähän, mutta ilmeisesti porukalla alkanut nuo technixin alustat pitämään ääntä. Onko kokemuksia?
Comment
-
Itsekin huomasin tämän merkin hintatason niin alkoi kiinnostamaan. Mikähän koira on tässä haudattuna kun alusta on näin halpa ei ehkä ihan uskalla omaan laittaa.. Vai osaako joku kertoa?
Comment
-
Aikanaan pari sarjaa ta-technixiä ja racelandia olen eBaystä tilaillut ja alle 250e postikuluineen olivat tuolloin. Eli kyllä niitä tuohon hintaan pitäisi Suomestakin saada. Hinta/laatuhan on ihan ok kunhan odotukset ovat samalla tasolla kuin tuo hinta. Säätövarat riittää useimmalle, jotta auton saa vaateriin. Mielestäni perheen pienimmille (ja vaimolle) nuo ovat talviaikaan hieman turhan kovia, mutta kyllä tuommosen kanssa itse toimeen tulee. Ainakin jos ei halua lähteä ratapäiville tai virittäjiin puristamaan viimeisiä kymmenyksiä.
Comment
-
Tulipa itsellekkin laitettua kyseinen alusta bertta seiskaan, kun vakio slinen iskarit olivat jo niin kuolleet. Hintaansanähden(320€) aika passeli sarja. Keulasta sai oikein mukavan tuntoisen, mutta perä on kyllä melko pintajäykkä. Jututin alustasarjan myyjää ja kuulemma suurin syy miksi etuiskarit ainakin hajoaa on että iskarin varren suojakumi tuhoutuu ja kaikki paska pääsee iskariin, on sellasta jäykkää muovia se mukana tuleva suoja.. Ite otin slinen etuiskarin suojan siihen uuteen iskariin. Säätövaraa on kivasti edessä takana vähä vähempi ja on muuten hankala säätää takaa korkeutta sillain ettei pura koko jousta irti..
Comment
Comment