Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Valojen suuntauksesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Kokeiles avata sitä umpion takakantta ja heiluttaa siitä xenonin liittimestä varovasti muuttuuko kuvio. Tuo Depon polttimon lukitus ei mikää paras mahdollinen oo, lähivalos siis. Koitan ottaa kuvaa itekki jossain välis miten pitkät näyttää. Lähivalot itellä näyttää mielestäni nyt hyvin ja on just samalla tasolla ja kuviot samanlaiset.

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja MR
      Facelift-umpiossa noihin pitkän valon ruuveihin pääsee käsiksi umpion takaakin. Itselläkin näyttävät orkkisumpioissa pitkät mielestäni liian ylös, joutuu lyhyet suuntaamaan turhan alas että pitkilläkin näkisi. Mielestäni noilla ruuveilla ei sinänsä voi säätöä tehdä, jos ei laita prikkoja ruuvien alle lisää?
      Tarvikeumpioissa prikkoja ei välttis ole mutta ainakin orkkis Helloissa on n. 0,5 cm paksut kumiset mitkä joustaa sen verran että pystyy säätämään. Tosin merkkiumpiossa toleranssit on alun perinkin aika pienet, mulla oli A3:ssa TYC:n valmisteet joissa pitkät näytti ihan minne sattuu. Eikä ollut mitään prikkoja. Hellan faceliftit kun laitoin niin johan parani.

      Ootko Aki koittanut vaihtaa polttimoita puolelta toiselle tai kokonaan toisiin, näyttäis tosiaan että olis hieman vinossa tms.

      Comment


        #33
        Kyllä se on näemmä kuskin puoli joka sojottaa liian ylös ku tuos sumus ajelin ja pani pitkät. Onko jollain panna mitään kuvaa orggisumpiosta mistä ruuveista sitä säädetään?

        Comment


          #34
          Tuota oon Ville suunnitellut että jos vaihtas puolia miltä sen jälkeen näyttää. Pitääpä ottaa asiaksi..

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja horch
            Onko jollain panna mitään kuvaa orggisumpiosta mistä ruuveista sitä säädetään?
            Tossa pari huonoa kuvaa, toinen A3:n umpio ja toinen Bemarin linssi mutta samanlainen rakenne pitäis olla.
            Attached Files

            Comment


              #36
              Nyt (jo) sain inspiraatiota kattoa tuota varaosaumpiota ja onhan sielä paikka mihin voi prikkoja laittaa jollonka linssin asento muuttuu pitkän heijastimeen nähden. Kiitos pirusti tästä tiedosta!

              Comment


              • #37
                Lainataas topiccia kun niin läheltä liippaa. Katsastusmies sano että sumuvalot pitää säätää uudelleen kun näyttää sen verran yläkanttiin, hieman lyhyitä valoja ylemmäs. Eli onko sumuvaloissakin joku säätö? Katsuri merkkas vikalistaankin eli vähän kuin pakko olis valoja alaspäin säätää! Lyhyet näyttää sinne minne pitääkin.

                Kyseessä siis Competition 80 ja S2 etupuskuri

                Comment


                  #38
                  Tais mennä samalla kaavalla et sentti metrillä laskua. Ainaki omas ysikympis suunnattiin sumarit aikanaan samalla vehkeellä millä lähivalotkin.

                  Comment


                    #39
                    Toimiiko tämä ohje -03 Passatis?

                    Comment


                      #40
                      Oisko kellää tietoa mikä kuvas olevan kolmannen säätöruuvin tarkotus on? 3BG alkuperänen xenonumpio.

                      Comment


                        #41
                        Olisko siinä erikseen säädöt lähi- ja kaukovaloille?

                        Comment


                          #42
                          Se kävi kyllä mieles. Eipä kai tuo kaukovalo tarvi ku sen korkeussäädön. Ei vain oo tullu ennen tällästä vastaan.

                          Comment


                            #43
                            A5 ja xenon valot osottavat liian ylös madalluksen jälkeen. Mikä on nyt oikea tapa säätää näitä alaspäin?
                            Valojen perus säädön tein VCDS:llä näiden ohjeiden mukaan ja tämän jälkeen valot pysyvät "paikallaan" eivätkä seilaa ylös ja alas.
                            http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...udi_(8K)_/_(8T)

                            Saako näitä alaspäin suoraan VCDS:llä vai mitääkö umpioiden ruuveja säätää?

                            Comment


                            • #44
                              Valot säädetään VCDS:n ja manuaalisen säädön yhdistelmällä.
                              Madalluksen jälkeen noiden kait pitäisi näyttää hieman lähemmäs kuin ennen madallusta?


                              Headlight Adjustment
                              [Select]
                              [55 - Xenon Range]
                              [Basic Settings - 04]
                              Group 001
                              [Go!]
                              Activate the Basic Setting.
                              [ON/OFF/Next]
                              The meas. block field now shows "Wait" and should switch to "Adjust Headlights" then (this may take up to 10 seconds).
                              Adjust the headlights using their manual adjusting screws as referenced against a suitable aiming target.
                              [ON/OFF/Next]
                              The adjustment should now be learned.
                              [Done, Go Back]
                              Don't forget to check/clear fault codes afterwards.
                              [Close Controller, Go Back - 06]

                              Comment


                                #45
                                Jostain syystä valot vaan osoittaa nyt todellakin liian ylös. Pitää illalla koittaa säätää niitä tämän ohjeen mukaan.

                                Comment

                                Working...
                                X