Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 S6 molemmat takajarrusatulat jumissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C4 S6 molemmat takajarrusatulat jumissa?

    On alkanut takajarrut jumittamaan. Satulan korjaussarjaa pitää vissiin alkaa metsästämään.

    Nyt on tilanne se, että männät jää jumiin kun jarruttaa. Tuolla pihassa seistessä pikkuhiljaa naksuttavat itsensä auki ja taas seuraavalla kertaa liikkeelle lähtiessä ovat auki. Aivan tulikuumana käyvät ja huomaa kyllä kulussakin että joku jarruttaa.

    Ihmetyttää vaan että mikä on todennäköisyys että molemmat puolet alkaa kanittamaan samalla kertaa?

    Eikös noihin ollut joku hyvä tarvikesetti olemassa?

  • #2
    Budgetin korjaussarja motonetistä oli bueno :) Lukkosokka tms. pihdit säästää hermoja(sellaiset, että voi puristaa halkaisijaltaan siis pienemmäksi sitä prikkaa) jos meinaat purkaa nuo..

    Comment


      #3
      Joo, uudet satulat ja vaijerit. ;)

      Onko kuinka vanhat satulat kyseessä?

      Comment


        #4
        -97 autosta ja karvan yli 200tkm veivattu. Taisi tämä viimeinen talvi olla lopullinen niitti kun on noinkin pitkään kestäneet.

        Comment


          #5
          Kun molemmat puolet alkaa jumittamaan samaan aikaan niin kannattaa tarkastaa myös jarruletkujen kunto. Jos ovat vielä alkuperäiset niin ovat joka tapauksessa vaihdon tarpeessa ja tuurilla molemmilta puolilta letkujen rungot poikki samalta kohtaa.

          Comment


            #6
            Tarvike satulaa sais vajaaseen 170€ per puoli. Taitaa siihen kallistua. Olikos tähän hommaan kuitenkin jollain varaosanumeroa valmiina tiivistesarjalle?

            Comment


            • #7
              Ite tein joskun omaan s6 ku oli semmonen auto niin takajarru rempan, vaihdoin männät, letkut ,tiivisteet, levyt ja palat. Männät ja tiivisteet ei maksanu paljoo mitää.Tilasin ne kyllä muistaakseeni Örumilta ja arwilta.

              Comment


              • #8
                Tiivistepaketti siis 20€/puoli ja itselläni tuli sillä ja puhdistuksella kuntoon satula. Käsijarruvaijerin vaati sitten itse jarrujen toimintakuntoon saattaminen.

                Comment


                  #9
                  Joo varaosamyyjän moka. Ei sitä tarvikesatulaa tuolla rahalla saanutkaan. Nyt sit odotellaan innosta soikeena että mitä ne oikeasti maksaa.

                  Oli kai sen verran pahat että ei kannata enää huoltaa.

                  Mikähän noissa plussan takajarruissa muka on sen ihmeellisempää kuin tavan C4 S6 jarruissa. VagCatin mukaan ei (no daa) taas ole missään muussa samanlaisia satuloita.

                  Comment


                    #10
                    Jepa, 468€ per puoli on orkkis satulat. Tavan C4 S6 AEC ja AAN koneisissa on molemmissa omansa jotka ei käy ristiin tuon kanssa eikä keskenään...

                    Comment


                      #11
                      Melkein tekisi mieli väittää että samaa satulaa voisi löytyä jostain toisesta merkistä. En millään jaksa uskoa että piensarja-autoa varten olisi tehty ihan omaa satulaansa. Löytyisikö plussalle satulan tietoja jonkun jarruvalmistajan katalogista? En yhtään ihmettelisi jos sopivat satulat löytyisi vaikka jonkun Possun vanteiden sisältä. En vaan osaa yhtään arvata että minkä..

                      Comment


                        #12
                        Lähdetään nyt vaikka siitä, että minkä kokoiset takajarrulaikat on tuossa plussassa? Jarrusatula lienee 1 mäntäinen eli periaatteessa ainakin samannäköinen kuin näissä muissa?

                        Comment


                        • #13
                          Tuon http://www.s6plus.de/eIndex.htm mukaan 269x20.

                          Comment


                            #14
                            Näyttäs olevan 269x20 levyt ja tiivistesarja sama mitä normi S6:sessa, satula kuitenkin eri numerolla. Sama olka-akseli ja satulan kannake normi ässän kanssa

                            Comment


                              #15
                              Laikat ja tiivistesarja on samat perus S6 ja plus , eli männän halkaisija täytyy olla sama. Satulan offsetti kai mahdollinen ero. Tavan S6:ta on sit saanut myös 245x10 laikoilla.

                              Orkkisosanumerot:

                              4A0615423A
                              4A0615424A

                              TRW tarvike:

                              BHT125
                              BHT126

                              BHT125E = remanufactured
                              BHT126E = remanufactured

                              Comment


                                #16
                                Eikös sitten kannata melkein tehdä niin, että hommaa normaalit S6 satulat ja levyt niin ongelma ratkeaa?

                                Comment


                                  #17
                                  Ei kai se ratkeaminen muusta kiinni ole kuin rahasta. Tavan S6 satulakonversio tuli ainakin marmoriosilla käytännössä saman hintaiseksi.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuomio muuttui hovissa. Kokeillaan kerran jos sais kuntoon ihan tiivistesarjalla ja huolellisella puhdistuksella. Vähän eri luokan kustannus kuitenkin se 20€ kumisarja.

                                    Tuleepa vaihdettua jarrunesteet samalla, pärjääkö litralla?

                                    Comment


                                      #19
                                      Periaatteessa kyllä, riippuu tietty vähän paljonko vuotaa ja kuinka pitkään pitää ilmata.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuossa vielä budwegin tarvike takasatula numerot normi S6:seen (C4-kori), jos jollain joskus tarvetta:
                                        Vasen taakse 341760
                                        Oikea taakse 341761

                                        Itselle syksyllä tilasin toisen puolen fixus-liikkeen kautta eli Koivunen Oy:ltä tulevat ja toimitusaika oli muistaakseni reilu viikko kun piti erikseen Koivusenkin ne tilata ulkomailta.

                                        Comment


                                          #21
                                          Jarrut tuli maanantaina kuntoon. Marmorin tiivistesarja maksoi 20€ sisältäen tiivisteet molemmille puolille. Jarrunesteet vaihdatin samalla kertaa Motulin kuumaa kestäviin RBF600 nesteisiin joista on hyviä kokemuksia entuudestaan-

                                          Aikas helpotus oli kun sai pelkällä tiivistesarjalla kuntoon, kokonaiskustannus osineen ja töineen 110€, aika paljon vähemmän kuin uudet satulat :

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hitonmoinen säästö, oikeeta pelimiehen touhua;) satakymppi nyt ei audirempassa "paljon" ole;)

                                            Comment


                                            • #23
                                              mitä enemmän käytät jarruja myös käsijarrua.sitä paremmin ne toimivat.voimakkaita polkimen painalluksia päivittäin.näin pysyy mäntien liikeradat kunnossa.varsinkin abs jarruissa bedaali pohjaan välillä.ei ne siitä säry,ne tykkää siitä että käytetään

                                              Comment


                                                #24
                                                Joo, näinhän se menee. Oikeasti kyse oli siitä että edellisellä kerralla takajarrupaloja vaihdettaessa ei oltu rasvattu mäntiä tai muuten jollain tavoin rikottu ne kumit. Oli aivan riekaleina molemmin puolin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  hydrauli öljyä sinne suoja kumin väliin.vaseliini rasvat ei oikein kunnolla toimi siellä.jotkut niistä kovettuu ajan kanssa,mutta öljy pysyy notkeana.kumit kestää hydrauli öljyä kyllä.siis aivan kaivinkone laatua s32 tai46.apteekista lääkeruisku ja sillä kumin välistä ruuttaa

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    niin joo.sinne kumin väliin käy myös automaatti öljy,ja vois sinne myös laittaa sitä audin tehostin öljyä.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X