Onko jollain kokemuksia tuosta Bilteman sähköisen seisontajarrun (EPB) nollaustyökalusta? Tuon avullahan pitäisi saada takajarrusylinterit ajettua sisään ja takajarrupalat vaihdettua.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Bilteman EPB nollaustyökalu
Collapse
X
-
Ostin sitten Biltemasta tuon härvelin kun piti takapalat saada vaihdettua. Ajoi asiansa kuten luvattiin. Lyhyesti homma meni näin (2005 A6):
-Takapää ylös ja takarenkaat pois
-löysäsin valmiiksi satuloiden pultit, 2/per puoli.
-virrat päälle, vaihde vapaalle ja käsijarru pois päältä.
-kapula OBD-porttiin, vihreä ledi syttyi
-dip-1 on, muut off ja painetaan start-nappia kapulassa.
-takajarrut surisee n. 10s, käsijarrun moottorit ajetaan sisään.
-painoin männät sisään että uudet palat mahtuu.
-jarrusatuloiden pultit auki ja satulat sivuun
-uudet palat paikoilleen
-satulat takaisin kiinni. Palojen mukana tuli uudet pultit lukitteineen.
-kapulasta dip-2 on, muut off ja painetaan start-nappia.
-jarrut surisee n. 10s, käsijarrun moottori ajetaan kiinni. Käsijarru jää päälle.
-virrat pois, kapula pois.
-virrat päälle ja kaikki toimi kuten ennenkin.
Vikakoodeja ei minulla tullut, mutta kapulalla pitäisi nekin saada nollattua mikäli niitä tulee. Samoin A8 ja Q7 malleissa pitää syöttää palojen paksuus mikäli eri kuin ennen. Senkin pystyy tuolla kapulalla tekemään. (9-16 mm)
Kysyin Audi-huollosta takapalojen vaihtoa 143?, palat 81,50? + työ 62?.
Itse tehtynä 105,90?, palat 36? (Merteil Turku) + kapula Biltemasta 69,90?
Comment
Comment