Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitkä vanteet/renkaat mahtuu -93 Coupe'n alle?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Mitkä vanteet/renkaat mahtuu -93 Coupe'n alle?

Millaisia yhdistelmiä olette käyttäneet tai nähneet käytettävän(kuulleet?).
    Siis ihan levittämättömään ja laskemattomaan koriin. Lukuunottamatta sitä tehtaan "laskettua alustaa", mitä se sitten lienee, 20mm??

Mulla siis -93 Coupe B3 Type 8B(eikös se näin ole oikein), vaikka jossakin sanottiin, et Coupe on aina Typ89, vajaavetoinen tomaatti.

Sain tarjouksen (lähes sellaisen josta ei voi kieltäytyä) vanteista, ainoa joka mietityttää on leveys 9". Vanteet siis kokoa 9x17", ET 35 jako 4x108, reilulla huulella.
    Renkaat mulla on ollu jo tallissa jonkin aikaa, niiden koko 235/45/17. Ajattelin et 8" vanne olisi ollut riittävä renkaille.

Mahtuuko toi vanne/rengas paketti alle, no tietty mahtuu, mutta mahtuuko renkaat kääntymään, tuleeko ulos korista jne.? Onko mahdollista tuolla set upilla laskea autoa n. 40mm, enemmän/vähemmän?
    Kokeillahan ei voi, koska vanteita ei ole Suomessa, vaikka suomalainen liike kyseessä. Liikkeestä kyllä vakuuteltiin et mahtuu, mut ei viittis ostaa, vain todetakseen ettei sopinutkaan. Puhutaan kuitenkin lähemmäs tonnin paketista, joten ei viittis kantapään kautta opetella..

Tähänhän vois kerätä listan niistä vaihtoehdoista jotka varmasti toimii, vanteiden ja renkaiden koko sekä onko alustaa laskettu vai ei ja kuinka paljon. Kiitos.
    Viimeksi muokannut Zimi; 23.3.2010, 20:25. Perustelu: kirotusvihre oikeaan muotoon!

Mulla on 225/40 18 renkaat coupessa, vanteen et 35 ja joku tehtaan sport alusta. Ainakin näillä toimii hyvin.

Comment

Coupe on typ89. 3B on S2:n moottorikoodi.

Comment

Hm, niin Pasi olet tuota mieltä.....mutta, jos katsoo taulukkoa: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ht=mallikoodit , niin ainakin minun mielestä -93 Coupe tottelee merkintöjä B3 Type 8B.
        Tuolla merkintätavalla löydän omaan autooni sopivia käikäleitä maailmalta, jos laitan Typ89 niin eivät ole sopivia (onneks ei oo tullu montaa hutia, oon oppinu kysymään ensiks...). Näin ainakin ulkomaiset firmat ko. auton merkitsevät...

Että näin, tiedä sitten kuka/mikä lienee oikein...tai onko sillä merkitystä, kun vaan puhutaan samasta asiasta. Tämähän on siis aivan off topic, vai mitä Pasi? Eli en ymmärrä miksi tähän piti JÄLLEEN puuttua...

Mutta edelleen niitä sopivia rengas/vanneyhdistelmiä, kiitos.
        (ja kokemuksen ääni käykö tuo mun yhdistelmä vai ei, kiitos)
        Tästäkään linkistä ei ollut apua, koska ei tunne -93 valmistettuja Audeja..... http://www.wheelsmaster.com/rt_specs.jsp
        Viimeksi muokannut Zimi; 19.3.2010, 22:39. Perustelu: lisäys

Comment

B3 <> 3B

Comment

Mulla siis -93 Coupe 8B 3B (eikös se näin ole oikein), vaikka jossakin sanottiin, et Coupe on aina Typ89, vajaavetoinen tomaatti.
            Coupe on typ89. 3B on S2:n moottorikoodi.
            Tämähän on siis aivan off topic, vai mitä Pasi? Eli en ymmärrä miksi tähän piti JÄLLEEN puuttua..
            Älä sitten kysy, jos et halua vastausta. Typ89 = B3, 8B:tä ei ainakaan tällä foorumilla juuri käytetä.

225/45R17 on toimiva. 225/40R18 on toimiva. Jossain toimii leveämmätkin, jossain saattavat renkaat hieman raapia joskus. Pyöränkulmat ja vanteiden ET vaikuttavat asiaan, kuten myös puslien kunto ja madallus.

Comment

9" menee helposti. Tosin sopivampi ET noilla ois 20-25. Mut jos kauppias vakuuttaa että mahtuu, niin hänen vastuullaan on sittten se että ei raavi. Jos raapii voi kaupan purkaa.

Coupe = Type89/B3
              3B = 2.2L 20V turbo(S2 jakajalla)

Comment

Kiitokset Villelle ja Juholle asiallisista vastauksista, ne ovat juuri sitä mitä haen.
                Tälläiset vastaukset ovat juuri niitä joita haen, en off topiccina alkaneesta keskustelusta mallimerkinnöistä.

Ihmetelenkin moderaattoreiden toimintaa/vastauksia asiassa. Mielestäni heidän tulisi valvoa asiallista ajatusten vaihtoa ja poistaa asiattomat ja asiaan kuulumattomat viestit, ei itse aiheuttaa asiatonta viestittelyä.
                Näin ainakin toimitaan esim. HDCF:n sivuilla. Em. clubin toiminnassa olen ollut mukana vuosikausia (itse aluepäällikkö) ja siellä homma toimii.

Sorry vaan avautuminen, mut tuntuu et täällä (ACF) on liikaa "insinöörejä", jotka eivat edes halua noviisien saavan asiallista tietoa.

Edelleen haluaisin tietoa toimivista vanne/rengas kombinaatioista, voin vaikka kerätä siitä myöhemmin oman taulukon tulevaisuudessa käytettäväksi.
                Samoin, jos joku tietää tuo wheelmaster'in tapaisen linkin, jonka avulla voisi tarkistaa vanne/rengas yhdistelmän sopivuuden suoraan, olisi tervetullut.

Comment

Ihan rauhassa Zimi. Miun silmin katsottuna siun alkuperäisessä postauksesssa oli kirjoitusvihre (luki 3B vaikka ilmeisesti tarkoitit kirjoittaa B3). :)

Comment

Sorry nyt avautuminen Zimi, mutta otappas se herneepalko vai onko se koko pelto jo siellä sieraimessa. Sinä esitit selkeästi kysymyksen mallinimen perässä vaikka kysymysmerkki puuttuikin:

Mulla siis -93 Coupe 8B 3B (eikös se näin ole oikein)
                    ja tähän tuli täysin asiallinen vastaus, jolla vielä saatiin ensimmäisessä oleva väärä toisia aihetta myöhemmin lukevia hämäävä tieto korjattua, olkoonkin että oli kirotusvire. Ota huomioon, että autot profiilissa vaihtuvat ja monella Coupe 3B:stä tulee mieleen S2.

Comment

Siirretään asiaankuulumaton keskustelu muualle..

Juu ihan rauhallisesti mä otan, ja ei mulla mee herneet nenuun (mä käytän ne soppaan..), taisi jollakulla muulla mennä soppa-aineet hengityselimiin. Mulla on jo sen verran ikää, et osaan ottaa asiat asioina, en henkilökohtaisuuksina, kuten tuntuu joillekin tapahtuvan....

Mua vaan ihmetyttää toi tyyli jolla hyökätään, mä vaan esitin oman mielipiteeni mallimerkinnöistä. Lopetan sen asian käsittelyn tässä yhteydessä. Keskustelu jatkukoon (asiallinen) toisaalla.

Edelleen hakusessa sopivat rengas/vanneyhdistelmät, tietty mua kiinnostaa eniten 2.8 vajaaveto, mut kaikki ovat tervetulleita, kun vaan puhutaan Coupe malleista(ei TT).

Comment

Working...
                      X