Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vetoakselin vaihto c4 q

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vetoakselin vaihto c4 q

    Vetoakselin sisempi murros etupyörään tarvii vaihtaa.Kysymys kuuluukin tarviiko ripustus purkaa , vai irtoaako vetoakseli kokonaisena kun kaikki pultit on irroitettu,MAHTUUKO kääntymään kokonaisena pois paikoiltaan .

  • #2
    Ei ole kyseisen auton kanssa kokemusta, mutta eikös tuo vaihtaminenkin mene kovin vaikeaksi jos ei ota ensin ulommaista niveltä pois paikaltaan?
    Alapallonivel ja mahdollisesti raidetangon pää irti. Jo vain on sen jälkeen tilaa temmeltää.Jarrusatulakin saattaa olla vähän tiellä.ABS-anturinkin voi ottaa irti varmuuden vuoksi.

    Comment


    • #3
      Sepä voisikin olla helpompi irroittaa tuolleen, ettei tarvi ottaa alapalloa ja sun muita heebeleitä irti.Pääsisi vain vähemmällä purkamisella , järjellä ajateltuna toimii noin.Toki ulomman nivelen pultti irroitetaan ensin ja sitten sisemmän pultit vaihteiston laipasta, niin mahtuuko kääntymään/tulemaan pois paikoiltaan ? Vai pitääkö purkaa pidemmän kaavan mukaan.Kerron tämän sitten lauantaina kun saan nivelen vaihdettua.

      Comment


        #4
        En usko että mahtuu tulemaan ilman alapallojen avausta :/

        Comment


          #5
          Ei tarvitse purkaa mitään pois tieltä, mutta homma helpottuu jos ottaa raidetangon pään irti niin pääsee pyöräyttään tolppaa ylitse käännön rajojen.

          Comment


          • #6
            Juurikin näin, ei tarvii alapalloa päästää irti. Ulomman murroksen vaihto on näihin jopa lapsellisen helppoa. Ulosvedinkin vakiona : keskipultti irti, nivelen kääntö pois paikaltaan, pultti paikalleen ja mutteripyssyä, *plops*nivel on irti!

            Onkos kukaan muu etuiskareita hienosti yläkautta vaihtanut? Pikkusen heleppo, menee ehkä vartti kun vaihtaa!

            Jotenkin musta tuntuu että nämä on oikeasti suunniteltu niin että niitä on kiva ja nopea huoltaa.

            Comment


              #7
              On noita iskareita tullu yläkautta vaihdettua, työkalukin kun löytyy Biltemasta aika sopuisaan hintaan.

              Comment


              • #8
                Onko 100:ssa mimmonen se yläpään rakenne? Onko yläpään laakeri konepellin alta suoraan irrotettavissa -> sen jälkeen tolppa pois? Sais tuossa kasissakin olla samanlainen...

                Comment


                  #9
                  UFO-tolppa on sama urssissa ja kasissa, ylämutteri auki, camber säädöt auki, laakeri pois tieltä ja ylhäältä julmetun pitkä hylsy jolla iskari irti tolpasta.

                  Lötkön perua tuo konstruktio on :)

                  Comment


                  • #10
                    Noniin,vaihdoin tuon vetoakselin sisemmän murroksen.Ei tosiaan tarvi irroittaa muutakuin nuo edellä mainitsemani pultit.En edes nostanut autoa tunkilla ylös,renkaat käänsin oikealle ja murros irtosi nätisti tilaakin oli runsaasti.Tarvii vain 12*8 tähtipää avaimen sisemmän murroksen avaamiseen ja 17 mm kuuskulma avaimen ulomman pultia aukaisuun ja hivenen auton työntelyä ja se on siinä.Aikaa taisi mennä työkalujen etsimisen kanssa noin 45 min.

                    Comment

                    Working...
                    X