Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takalasin pyyhkijän irroitus A3 SB - ei irtoo millään!

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Takalasin pyyhkijän irroitus A3 SB - ei irtoo millään!

Moi,

Nämä VW-konsernin pirssien takalalasin pyyhkijät näyttää olevan enemmän tai vähemmän tyyppivikoja. Omasta A3:sta lopetti takalasin moottori toimintansa kovien pakkasten aikoihin ja nyt se ei toimi ollenkaan. Olen yrittänyt irroittaa takalasin pyyhkijää jotta saisin sen jälkeen pyyhkijän moottorin irti, mutta tuo pyyhkijä ei lähde millään irti.

Olen kokeilut irroitusta nätisti, voimalla, ruosteenirroittajalla että ulosvetäjällä, mutta pyyhkijä ei inahda mihinkään. Ulosvetäjäkin näyttää vaan rikkovan pyyhkijän kannan muovit kun ne antaa ruuvatessa periksi. Ja siis muovisuoja, suutin ja ja pultti on jo irroitettu tieltä, joten niistä homma ei ainakaan jää kiinni..

Eikö tähän tosiaan auta muu kuin pistää päreeksi/sahata irti koko pyyhkijä? :(

Siis sitä pyyhkimen sulan varttako yrität saada irti siitä akselista? Jos ei se ulosvetäjällä muka lähde, niin sitten ei tule lähtemään ilman hajottamista. Mutteri toki päähän jengoille, ettet ulosvetäjälle paina akselin päätä kasaan.

Raidetangon pään ulosvetäjällä olen yleensä pyyhkimiä irrotellut. Tosin takalasin pyyhkijän ropaamiseenhan on reilusti tilaa, joten sen vaikka dremelillä varovasti leikkaa halki ilman akselin tuhoamista.

Vissiin muuten sitten samanlainen se pyyhkimen varsi kuin Golfissa? Muovivarren keskellä metallinen holkki valettuna? Se varren muovi halkeaa sitten erittäin todennäköisesti siitä holkin vierestä. BTDT.

Comment

Juurikin yritän saada vartta irti siitä akselista ja veikaan että on täysin samanlainen patentti kuin Golffin vastaava, eli metallinen holkki on valettuna siihen sulan varteen/juureen. Käyttämäni ulosvetäjä on mallia "Bilteman kaksipäinen" ja sillä ei ainakaan toistaiseksi ole lähtenyt irti..

Comment

Working...
      X