Laita ennemmin 245/35r19. Ja ei, ei varmasti raavi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 4F vanne/rengasasiaa.
Collapse
X
-
Mulla on juurikin nuo nexenit alla, hinta- laatusuhde kohdallaan. Äänekkäämmät kuin esim goodyearit. Mitäs tuo ylikoko haittaa? Mittarivirhe poistui sekä kaariin tuli mukavasti täytettä. Mulla on auto esillä tuolla näyteikkunan puolella niin sieltä näet tuon 35-profiilin. Oma mielipide on että 19" näyttää liian pieneltä tässä korissa, mutta mielipiteitä on niin monia.
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=124983
Takana 17mm lätty ja edessä 15mm. Ottaa takaa kiinni isommssa heitoissa sisäloksuun ja edessä raapasee ääriasennossa sisäloksun kiinnitys ruuviin jos sattuu joustamaan enemmälti samaan aikaan.
Vanteet 8,5x19 et 45 245-35-19 nexen n8000
Comment
-
kumin ja vanteen valinnassa olen tässä etsinyt itsekkin useampaan otteeseen sitä "oikeaa". Juuri vaihdoin kesäkiekot alle, kun jommasta kummasta takavanteesta on paino lähtenyt irti ja rupesi ravistamaan.
Talvirengastus: 245/40/18/8 et 43 (RS6 old OEM)
Kesärenkaat: 245/40/18/8 et 35 (A7 10-spoke)
Eli 8mm heitto vanteiden osalta. Alustana ilmajousitus, joka on tällä hetkellä neitseellinen, mutta tarkoitus olisi madaltaa. Alustavalla päättelyllä lähtisin 245/35/20/9 et 40 setillä kokeilemaan. Jätetään sitten madallusta vähäisemmäksi jos rupeaa raapimaan jostain syystä. Nappia kääntämällä kun se kerran onnistuu.
Onneksi ilmeisesti Risu on tätä setuppia alle laittanut ja päässyt jo testaamaan. Millainen ero on etuvanteen ja takavanteen istuminen lokarin kaaren kanssa tasan? takapää kun tuntuu olevan aavistuksen sisempänä.
Enää vain pitäisi päättää millaiset vanteet sitä hankkisi. RS6 old olisi kyllä sopiva, mutta marmorilla tuon vanteen hinta on noin 1300€/kpl.
Comment
-
Tuolla s-line alustalla takapäässä vanteen yläreuna on prikulleen kaarella. Etupäässä yläreuna onkin sitten sisässä varmaan noin 5-10mm johtuen camperista kenties? Tämä siis ihan päinvastoin kuin esim. B7 A4:ssa jossa muistaakseni edessä oli paljon kapiampi kotelo.
dr_ink: Jos meinaat laittaa alhaisen kantavuusindeksin renkaan niin mikset laittais sitten vaikka 235/35:ia? Tulee sopiva ja nätti veny 9":lle vanteelle. Omaan silmään tuo 245/35 on täydellinen rengaskoko tuolle leveydelle ja kantavuuskin riittää (93).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja dr_ink Näytä viestiMites 9x20 ET35? 255/30 kumilla?
Auto ilma-alustalla.
Comment
-
Kiitos Risu, Tarkemmin tutkittuna tosiaan korkeus vaikuttaa kuinka vanne tuntuu tulevan kaarelle edessä ja takana.
Pienen mittailun ja tarkistelun puolesta tosiaan varsin optimaalinen rengastus on siis tuo Risun käyttämä tai Pro mitoitus mikä Dukella oli. Mutta siis tuleviin miettimisiin lähtisin siis käyttämään jo keskustelussa mainittua työkalua:
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
Vasemmalle puolelle kun syöttää tiedot 245/35/20 ja 9" ET 40 voidaan todeta, että s-line alustalla tämä toimisi. Pyörän tulisi olla kantavuudelta 93 tai suurempi (Kumi & Vanne, vanteet nyt yleensä onkin. ehkä jotkut pinnavanteet saattavat olla heikompia). Oikealle puolelle voikin sitten syöttää millaista on autoon suunnitellut. Vastaavasti pohjana voi käyttää jo ennalta mainittuja mittoja vasemmalla puolella ja verrata niitä omaan hankintaan. Itsellä siis tuntunut ihan hyvältä tuo orginaali rengastus 18" koossa, jossa vainne 8" ja kumi 245/40r18. Tosin nyt ehkä ottaisin 245/45r18 mittarivirheen ja rangaskotelon täyttymisen myötä, mutta tosiaan isommalla vanteella ;)
Eli suuremmat ulkonemat vanteella tai kumilla vaatii tarkempaa tarkastelua ja madaltamisessa malttia.
Tässä Duken vanha 4f Ja tässä Risun kulkine
Comment
-
-
Kevään tultua alkanut taas pyryttämään oikein huolella ja tullut hommattua säädettävä alusta jo valmiiksi, sekä nyt olis mahdollisesti tulossa 10x20 vannetta ympäriinsä offsetillä 45. Kertokaas nyt joku viisaampi mikä tuolla tuennassa ensimmäisenä tulee vastaan, kun sovitetaan "hiukan" leveämpää pyörää alle? Takakaaret ainakin aika naftit, mutta muuta? Renkaiksi kaavaillut 245/30r20 kokoa (miedolla venytyksellä siis), niin saa kunnolla madallattua... Autohan siis hommattiin täysin käyttikseksi.
Comment
-
Kysytyään nyt vielä kerran ihan suoraan, kun alkuviikosta pitäs panna kumet päälle niin ois kiva jos ois sitten oikean mittaiset putitkin heti suoraan renkaisiin...
Eli lyhyesti:
A6 Avan 3.0TDIq -06, 30mm alustasarja. Mahtuuko raapimatta alle 245/35/19, 8,5" vanteella ET50?
Vai tarviiko spacereita?
Comment
-
Itseasiassa pelkäänkin enemmän sitä että ottaa kiinni sisäpuolelta... Siksi juuri noita spacereitakin ihmettelen, kun tuollaiset 20mm keskittävät on nyt talvirenkaissakin.
Kuten jossain jo laitoinkin niin toinen talvirengassarja (225/45/19, 7,5x17, ET45) tulee noilla 20mm spacereilla ihan millilleen kaaren tasalle. Toki erilevynen vanne yms.
On vaan noissa vanteilla olevissa kaljuissa jonkinlaiset oudot jäljet sisäreunassa, ihan kuin olis raapinu. Siks hiukka pelkään että jostain ne kraapii. Toisaalta taas 20mm spacer tuo rengasta varmaankin hieman liian ulos, mutta ainakin katsastuksen kannalta olis helpompi hengittää kun ei tarvis spacereitten kanssa käydä näyttämässä. Varmaankin paras kompromissi olis joku 13mm spacer noiden kanssa, pitää tutkiskella kun niitä alle sovittaa.
Comment
-
18" ja silti mukavuutta
Moikka!
Ikä lisäntyy ja mukavuudenhalu myös :) noh, en tiiä mutta talven ajelin 225/55R17 nastoilla ja tykkäsin tosi paljon. Nyt kun tuli laitettu 18 tuumaset 245/40R18 renkaat alle alkoi varsinkin kaupungin huonot tiet jotenkin korostumaan ja ehkä myös melutaso lisääntyi hivenen.
Onko hyviä vinkkejä, löytyy 18 tuumaselle mukavampaa rengasta mikä mahtuu 4F alle, vai pitääkö vaihtaa astetta pienempään tuumakokoon eli 17 tuumaseen? Jos tulee 17 tuumanen, niin varmaankin valitsisin saman 225/55R17, eli hieman ylikokoa, mutta vastaava 225/50R17 näyttää jotenkin pieneltä pyöräkuopaissa.
18 tuumast vanteet näyttää kyllä hyvältä, joten jos meno saisi pehmeämmäksi ilman tuumakokoa pienentämättä se olisi ratkaisu aika hyvä.
Kiitos vinkeistä.
Comment
Comment