Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 1,8S jarrut?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 1,8S jarrut?

    Kyseessä otsikon mukainen laite, 1989-mallinen. Ilmeisesti siis B4-koria, typ89 ? Mitä nuo sitten tarkoittavatkaan. :D Olen hieman n00b näiden Audien kanssa, pitäisi tuohon emännän kasikymppiin jarrupalat vaihtaa. Mistähän tietää ovatko kyseessä Girling, Lucas vai ATE jarrut? Ja onko palojen kulumisenvaroitin ollut lisävaruste tuon ikäisessä? Noita palojakin kun näyttäis olevan kahdenlaisia, varoittimella ja ilman. Hakua koitin pikaisesti, mutta äkkiseltään en mitään löytänyt.

    #2
    Rekisteriotteen kanssa varaosaliikkeen tiskille, niin saavat katsottua runkonumeron mukaan ne osat, jos se arveluttaa.
    Motonetti näkyy antavan 2 vaihtoehtoa... Jos et tarvitse kulumisenvaroittimia, niin ota toki halvemmat :)

    Ja tietysti, jos purat palat pois ja menet niiden kanssa varaosaliikkeeseen, niin saat varmasti oikeat palat.

    Comment


    • #3
      Juu, pointtina juurikin se, että mikäli puran palat kätösiin, niin sitten olisi jarruton auto jolla käydä paloja vaihtamassa. ;D Pitää muistaa napata tuo rekisteriote reissuun. Mutta, näkeehän sitä tosiaan sitten vanhat ja uudet palat kädessä käykö vaiko eikö. Kulumisenvaroittimet toisaalta saattaisivat tässä naisen käytössä olevassa autossa olla ihan tarpeen, katselemma jos sieltä johdot löytyisivät. :) Niin, ja lähinnä noita liukutappeja, tai -kumeja etsiessä motonetissä näytti olevan useampi vaihtoehto (girling, ate, lucas).

      Comment


        #4
        Aijuu ei ole toista autoa käytettävissä...

        Sen kulumisenvaroittimen näkee jos nykyisiltä paloilta lähtee johdot ja menevät liittimen läpi jonnekin konehuoneen syövereihin.

        Comment


          #5
          Ei ole ollut tuossa mallissa kulumisen varoitinta. Ja malli on type89, tai jossain yhteyksissä käytetty myös nimitystä B3. B4 on uudempi korinen. Satulan valmistajasta riippumatta samat palat käy.

          Palojen VAG-OEM numero:
          8A0 698 151 B

          Tuolla pitäs varaosaliikkeestä löytyä.

          Comment


          • #6
            Vielen danke! Kiitän suurimmalti. (=

            Comment


            • #7
              Audi 80 1.8S -87 jarrupainesäädin asiaa

              Heissan.
              Olisin kysynyt että kuinkapäin tuon jarrupainesäätimen pitäis toimia taka-aksilalla? Nyt asennettu toimiva painonmukaan säätävä säädin mutta minusta toimii väärinpäin. Siis asennettu vanhojen putkien mukaan samoihin kohtiin. Nyt kun on vipu vedettynä ulos niin takajarrut toimii hyvin. Sitten kun laittaa vivun pohjaan niin jarrupoljin menee puoleenväliin ja silloin vasta alkaa ottamaan jarrut kiinni. Elikä onko vaikutusta jarruputkilla onko tulevat ylä vaiko alapuolella säädintä..
              Nyt kun paino vetää kahvasta mäntää ilmeisesti kiinnipäin niin jarrut huonot. Nyt ilman jousta jarrupoljinkaan ei mene kovin syvälle. Tällähetkellä yläpuolella on jarrusylintereille menevät putket.
              Leimalla hajos jarruputket ko autosta

              Comment


              • #8
                Näinhän se kuuluu toimia. Periaatteessa ei ole väliä kummalla puolella on tulo ja lähtö koska kyseessä on vain kuristusventtiili. Kuorman lisääntyessä auton perä painuu alaspäin ja löysää jousta->päästää vipua "aukeamaan" ->jarrututeho lisääntyy.
                Viimeksi muokannut evinrude; 6.1.2018, 13:18. Perustelu: kirotus vireitä korjailtu

                Comment

                Working...
                X