Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hammastangon säätö TT:ssä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hammastangon säätö TT:ssä?

    Haulla löytyi paljon asiaa hammastangon säädöstä, mutta en löytänyt varmaa tietoa, onko vanhakoppasessa TT quattrossa mahdollista säätää hammastankoa?

  • #2
    Itseänikin kiinnostaisi sama asia,onko jollain tietoa?

    Comment


      #3
      Hammastankoa on mahdollista kiristää ihan mutteria vääntämällä. Autoa pitäisi saada keulasta ylös, en muista tarkkaan tarvitsiko edes pohjapanssaria ottaa irti mutta takaa päin katsottuna vasemmalla reunalla hammastangossa on mutteri, (about 17-19mm?) jota normaalisti kiristäen hammastanko ns. tiivistyy. Räikällä ja jatkovarrella selviää hommasta.

      Comment


      • #4
        Suuret kiitokset vastauksesta, jos saadaan tiukattua löysät pois niin voi keskittyä isojen vanteiden metsästykseen ;)

        Comment


        • #5
          Kyseisestä mutterista sai ohjausta tiukattua ja löysättyä, mutta itse väljään ei vaikuttanut millään lailla.

          Comment


          • #6
            Mikäli välykseen ei löydy muuta lääkettä kuin vaihtaa ehjä tilalle niin täältä löytyy vaihtoehto:
            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=84559

            Comment


            • #7
              Meinaatko että sulla on siis ohjauksessa "klappia" eli kolisee kun nytkyttää vai onko se ihan selvää väliä ratti vs renkaan kääntyminen?

              Comment


              • #8
                Lyhentääkö se mutterin kääntö mahdollisesti jo ennestään lyhytikäisen hammastangon toimintaikää? Mitä se käytännössä tekee se mutterin vääntö?

                Tekisi nimitäin gutaa täälläkin vähän löysiä ottaa pois ohjauksesta.

                Comment


                • #9
                  Meitähän alkaa olemaan tässä jo kohtalaisen iso joukko, ketä haluaa löysästä eroon...

                  Comment


                  • #10
                    Hep täältäkin, ei auttanut A3:n mutterin vääntö välykseen, ainut keino taitaa olla uusi hammastanko. Viime päivinä ohjaus tuntunut muutenkin ihmeen tahmealta ja kuulunut selvää narinaa, liekkö kohta leviää lopullisesti. Tehostimen nesteet näytti olevan melko vähissä, tosin vuotoja ei näkynyt että on varmaan ollut jo hetken aikaa.

                    Comment


                      #11
                      Kyllähän se vähän niin on että jos ohjauksessa alkaa olemaan väljää/klappia ja tehostinöljyä häviää, niin uutta hammastankoa vain kehiin. Se ei ole vika vaan ominaisuus näissä :) Kaverin ´00 TTq:sta eilen tiputettiin hammastanko alas, joskus syksyllä 09 havaittiin vuotoa ja kokeiltiin tiukata hammastankoa mutta eipä se tosiaan väljyyteen/vuotoon auta. Viime viikolla se sitten alkoi sylkeä kaikki tehostinöljyt pihalle joten homma oli selvä. Perheen ´98 Passattiin vaihdettiin myöskin hammastanko pari viikkoa sitten laajemman luokan vuodon johdosta. Ihan perusasioita siis :)

                      Comment


                      • #12
                        Jos ja kun tuo hammastanko nyt menee vaihtoon niin mihin hintaan Clubilaiset ovat sitä saaneet tingittyä, ettei nyt ihan marmoritiskillä tulisi kusetetuksi?

                        Comment


                        • #13
                          Se kun on vaihto-osa niin siitä on paha tinkiä, kun katetta niissä ei ole paljon mitään. Vaihdattakaa ne sisäpallojen suojakumitkin, niistä pääsee herkästi vettä sisään ja tuhoavat osaltaan pallonivelet ja luultavasti hammastankoakin.
                          Oma hampitanko oksenti öljyt pihalle viime talvena.

                          Comment


                          • #14
                            830e vaihto osana.

                            Comment


                            • #15
                              Tuli muuten mieleen että se kun on vaihto osa, niin on vissiin kunnostettu, eli lieneekö samaa kuraa kun entiset?

                              Comment


                              • #16
                                Kunnostettu = Uudet hilut vaihdettu ja mitä luultavimmin ne hilut ei ole samoja mitä sillon tehtaalta lähtiessä, vaan paranneltuja. Eli vian aiheuttamat osat vaihdettu paremmilla.

                                Tai sitten säästö syistä ei ole panostettu vaan samaa kuraa.. tiä noista.

                                Comment


                                  #17
                                  Aika useasti tuo vaihto-osa meinaa vain sitä, että valurunko vain kierrätetään.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X