Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kesäkiekot alle - kokemuksia

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Kesäkiekot alle - kokemuksia

Sen verran tähän DOT-leimaan, että itse tilasin rengas-online.comista Nokian NRY 225/40/18,
    hintaa 599,20e.

DOT 1205, eli valmistettu viikolla 12 kuluvaa vuotta, renkaat saapuivat minulle viikolla 15 joten mielestäni suht tuoreet renkaat sain.

Sen verran tuosta uraherkkyydestä että reilusti vähemmän se vetelee nyt kuin 195/65/15 koossa olevilla Euromaster "100" renkailla.
    Sekin veteleminen mitä ilmenee on erittäin minimaalista, menee kuin juna eikä tarvitse pitää kahdella kädellä kiinni ratista.

Jouni: Miten vanhaa paistoa tuo ensimmäinen kierros oli ja mitä tämä nykyinen?

Mulla näkyy luottokorttilaskulla myös veloittajana Reifen-Berg, kuvittelin näiden olevan samaa firmaa.

Comment

Juujuu sama firma se on. Reifen Berg on se firma ja niillä vaan on tuollainen verkkokauppa, jonka nimi on reifenversand.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja mjkr
        itse tilasin rengas-online.comista Nokian NRY 225/40/18, hintaa 599,20e.
        Minä maksoin nokian nry 225/40/18 renkaista suomessa 600? alle laitettuna;-)) "sukulaissuhteella"

Comment

Minä maksoin nokian nry 225/40/18 renkaista suomessa 600? alle laitettuna;-)) "sukulaissuhteella"
          Sain siis vielä 80 centtiä halvemmalla kun asennus ei maksanut mitään =D

Comment

Mielenkiintoinen toteamus, että ei reagoi uriin lainkaan. Jos pitää paikkansa Toyoilla, niin niitä pitää kokeilla seuraavaksi.
            Minulla oli talvella samat kitkat ja samalla koolla kuin sinulla; urilla ei merkittävää vaikutusta. Kesärenkaat ovat ContiSportContact 2 235/45-17 ja talven jäljiltä erissa varsin epämiellyttävät. Pyrkivät voimalla nousemaan urasta pois. Tulee ikävä "tavallisia" renkaita. Mitäpä sitä turhamainen ihminen ei uhraisi ulkonäön vuoksi :). Sileällä renkaat toimivat hienosti mutta mistä sellaisia löytyy päivittäiseen ajoon.
            Voisin jopa tarjota päikseen vaihtoa Audin alkuperäisiin 16" aluvanteisiin renkaineen.

Comment

Nyt on paineina 2.7; yrittää ylös urista. Kiusallinen ajettava. Mielestäni paineiden nosta lasku ei oleellisesti vaikuta asiaan.
              Olisi mukava kuulla rehellisiä mielipiteitä muiltakin ja vallankin A6:n omistajilta.
              Oma -03 Q on ContiSportContact 2 235/45-17 renkailla on levoton. Voihan olla mahdollista, että ohjauskulmissa on häikkää.

Comment

Pistetään nyt tähän samaan viestiin, eli onko porukalla kokemuksia BFGoodrichin renkaista. Sen takia tiedustelisin että menen tässä lähipäivinä ostamaan vanne/rengas-paketin, joten kannattaako noista edes kysyä tarjousta vai jättää hyllyyn. Nokian Z:sta on tällä hetkellä edullisin tarjous näistä "merkkirenkaista", joten risuja ja ruusuja niistäkin jos vaan joltain löytyy kokemusta.

Comment

Nokian Z 235x45x17 ovat hieman raskaan ja "löysän" tuntuiset BFGoodrichien jälkeen. Paineet edessä 2.6 ja takana 2.7. BF:t olivat paremman tuntuiset mutta melu 50 - 80 nopeudella oli kova. BF:n tyyppi oli Profiler, misukan Pilot Sportin rungolla rengasmyyjän mukaan. Hinnaltaan olivat edullisemmat, 520? kierros, kuin nokialaiset 600?.

Comment

No joo, itellä on nyt alla hiihtoliiton hyväksymät renkaat kokoa 205/55R16, ja tuleva koko on 225/40R18, joten luulisin että mikä tahansa rengas tuntuu jäykemmältä kun kokoluokka muuttuu ton verran.

Comment

Onkohan Toyo Proxes T1R ja T1S renkaissa sitten noinkin iso ero ajettavuudessa? Itselläni ovat juuri nuo T1S renkaat kokoa 215/45 R17 ja 235/40 R17 ja vesikelin pito suurilla nopeuksilla on kyllä olematonta. Eli nousevat helposti veden pinnalle. Eivät renkaat tosin uudet ole, mutta eivät vielä lähelläkään sakkorajoja.
                      Myöskin meteli on mielestäni ärsyttävän kova. Ulina varsinkin hitaissa nopeuksissa on melkoista. Toisaalta uraherkkyyttä ei juurikaan ole havaittavissa verrattuna entisiin 225/50 R 15 Ventuksiin ja Pirelli P6000:iin. Mutta tuo vesikelin pito kyllä ihmetyttää. Tuntui noilla vanhoilla renkailla olevan prempi ajaa moottoritien vesilammikoista, vaikka ajoinkin ne todella slikseiksi ennen vaihtoa.

Comment

Working...
                      X