Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 A4:sen pyöränlaakerien osanumero?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B6 A4:sen pyöränlaakerien osanumero?

    Eilen tuli muun rempan yhteydessä havaittua alkava laakerivaurio vasemmassa etupyörässä.

    Voisiko joku perhealbumin omaava katsoa mikä olisi etupyörän laakerien (vasen/oikea) osanumero(t).

    Jos albumista tai muusta selviää, niin kiinnostaisi myös tietää onko tässä vanhanmalliset paikoilleen prässättävät laakerit vain uudemmat pulttikiinnitteiset.

    Potilas: Audi A4 Avant quattro, Moottori 2.5TDi (AKE), vuosimalli 2002

    Kiitos etukäteen vaivannäöstä.

    #2
    8E0 498 625A näyttäs olevan ja kuvan mukaan pultattava.

    Comment


    • #3
      Joko Ilkka vaihdoit lakrun, millainen homma oli, ja saiko pelkän laakerin ostettua vai pitikö ostaa napakin?

      Comment


        #4
        Tänään vaihdetaan tuo Ilkan laakeri. Ei tule napa mukana ainakaan tarvikelaakerissa.

        Neljällä zxn-kantaisella pultillahan laakeri on kiinni autossa, sitten pitää napa koputella irti laakerista ja puristaa uuteen laakeriin.

        Comment


          #5
          ja saiko pelkän laakerin ostettua vai pitikö ostaa napakin?
          Kävin hakemassa Motonetista laakerin, kun orkkis oli, öh... melkoisen arvokas. Paketissa oli pulttikiinnitteinen laakeri, ilmeisesti vetonivelen pultti ja neljä laakerin XZN-pulttia. Saksalainen tarvike tuo tällä kertaa, hintaa jotain 80?.

          Comment


          • #6
            Mulla olis kans etulaakerijumppa edessä. A4 B6. Tarviiko siinä hommassa jotain erikoisavaimia? Ainakin tuo XZN-kärki pitää hommata. Onko hajua minkä kokoinen?
            Ilmeisesti operaatio ei muuten pitäisi olla kovin paha rasti, vai mitä sanoo kokeneemmat?

            Ediittiä: Voisiko joku olla niin ystävällinen, että laittaisi vaikka yv:llä tms laakerin vaihto-ohjeet siitä Elsasta, vai mikä se nyt oli?
            Viimeksi muokannut Jondetski; 29.3.2010, 16:47.

            Comment


              #7
              Tuollainenko? Tuohan näyttää jopa järkevältä kun ei tarvitse prässiä.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Iso kiitos haraldh:ille! Sä rupeet oleen jonkinlainen sankarihahmo täällä mun silmissä :D

                Joo näköjään ei prässille ole käyttöä, siksi uskallankin itse kokeilla urakkaa! Ans kattoo vaan miten noitten tukivarsien ja nivelien kanssa käy. Meinaan että lähteekö irti..

                Comment


                  #9
                  Noi ohjeet on yleensä aluksi ihan selkeät, mutta kahden tunnin päästä kun ehtinyt vasta toisen pultin irroittamaan ja kolmas tulossa työn alle rupeaa kyllä nuo tuollaiset ohjeet sitten kuitenkin kypsyttämään. "Kohta 3: irroita pultti 2". Right.

                  Prässi on iso laite jossain kaukana. Nimimerkillä B5:en takanapaa pitkin lauttasaarta kanniskellut, piti pysähtyä tauolle vähän väliä.

                  Comment


                  • #10
                    Nooh, eipä nuo niin kauheasti mulla vielä äännä, että jos rupee tuntuun ettei tästä mitään tuu, niin aina voi lyödä hanskat tiskiin. Katotaan nyt mitä tulee, pessimisti ei pety!

                    Comment


                      #11
                      Meni ainakin mulla prässihommiksi tuo. Piti irroittaa navan keskiö vanhasta ja prässätä se uuteen.

                      Comment


                      • #12
                        Juu, ja jos on alutolppa, niin luultavasti on jässähtänyt se laakeri kiinni. Ainakin itsellä oli, ja tosi tiukassa, 50T prässillä sentään lähti ;-)

                        Comment


                        • #13
                          Eipä se laakerinvaihto sitten ihan putkeen mennyt. Alussa kaikki meni kuin elokuvissa, napapultti ja tukivarsien mutterit lähti kun ajatus auki, mutta sitten tuli tenä. Sopivaa työkalua tukivarsien irroitukseen (huom. ehjänä!) ei ollut, joten siihen jäi se homma. Taidanpa vaan suosiolla vaihdattaa ne jossain pajalla, siirtyy ainakin vastuu tukivarsien rikkomisesta muille :)

                          Comment

                          Working...
                          X