Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 biturbo jarrupalojen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Mulla on redstuffit (edessä, jos Mika tarkoitti takapaloja, niin siellä on originaalit) ja ihan tyytyväinen olen. Kylmänä ekat kovemmat jarrutukset rutisuttaa abseja, mutta parin kunnon polkaisun jälkeen ottaa varsin hyvin, mutta pehmeästi kiinni. Ei siis mikään on/off tyylinen. Radalla en ole kokeillut, että mahdollisesta hiipumisesta ei ole tietoa.

    Pitänee lähiaikoina tarkastaa mitä niistä on jäljellä kun Jani meinaa, että kuluvat nopeasti. Nyt on 40 tkm takana.

    Comment


      #32
      Täällä on kanssa redstuffit ja takana suunnilleen 50 tkm ja hyvin viellä palaa jäljellä. Repsikan puolen takapalat eivät halunneet pysyä paikoillaan, kuten kuvasta näkyy. Tämä siis puolentoista vuoden ajon jälkeen. Nyt on uudet palat ollu alla jo pari kuukautta, myöskin redstuffit. Ja omassa on myös redstuffin levyt, mallia en tähän hätään muista, mutta uritetut.

      Ja kokemukset ovat Ipsin kanssa samaa linjaa.
      Attached Files

      Comment


        #33
        Yellowstuffia itse laittaisin. Hinta "sama", mutta toimii myös -30C lämmöissä heti ekasta polkaisusta, eikä ole myöskään on/off pala.

        Viime talvena oli itselläni aika jänniä tilanteita kun mov'it vakiopalat eivät purreet niin hyvin kuin takana olleet yellowstuffit :D
        Viimeksi muokannut gedu; 14.10.2011, 17:30.

        Comment


        • #34
          Paloista

          Osaisiko kukaan sanoa onko allekirjoittaneessa autossa etujarrujen palat 4-vai 8 osaset? Kävisin kattomassa mutta auto ei ihan kulmantakana tällä hetkellä.

          Comment


            #35
            Biturboa on sekä 4- että 8-palaisilla. Voi olla, että varustelistan koodeista selviää kumpi, mutta minusta varmin keino on kurkata sinne satulaan.

            Comment


              #36
              Ja 8 palasiakin on ainakin paria eri versiota. Mulla on yhet versiot hyllyssä (redstuffit), siis uudet palat. Ei sopinu omaan meinaa ;)

              Comment


                #37
                Tuossa on bitukan jarrujen varustekoodeja: 1LB, 1LE, 1LT, 1LF, 1LG tai 1LA.
                Mulla oli 1LA (2 palaa/satula)
                Viimeksi muokannut 8866; 8.3.2012, 21:44.

                Comment


                • #38
                  Noh

                  Tilasinpa nyt red stuffin palat joka nurkkaan mut eipä myyjä mitään sanonut noista tyypeistä, kysy vain että onko 4 vai 8 osaset. Saapa nähdä mitä tulee. :D

                  Comment


                    #39
                    Ei minustakaan EBC:n katalogi erottele kuin 4-ja 8-palaiset. Urssissa mulla oli B5S4 satulat (8-pala) ja niihin ostin redit. Nyt tuossa bitukassa on 4-pala redit. Mitkäs Ristolla oli EBC:n koodit noille?

                    Comment


                      #40
                      Nämä oli väärät omaan yksilöön: DP31094C (saa ostaa pois ;))

                      Ja oikeat tais olla nämä: DP31348C (ei 100% varmuutta, koska töissä ei ole noita dokumentteja).

                      Hiukan noissa on kokoeroa, kuten alla olevista kuvista voi katsoa.



                      Comment


                        #41
                        Minusta kataloogi tarjosi bitukkaan vain noita 31348 (ne oli mulla urssissa), mutta voin muistaa väärinkin.

                        Comment


                          #42
                          Jos taas en itse ihan väärin muista, niin taisin teikäläiseltä nuo palat ostaa joskus aikoinaan ;)

                          Comment


                            #43
                            Ei kai ne sopimattomat? Eikös mun setti ollut justiin tuo 31348? Ja kuten sanoin, muisti on hatara, kuin emmental, aina välillä jotain jää sinne reikiin piiloon. :-p

                            Tai no, minähän kataloogista katsoin B5 S4 satuloihin sopivia kun sellaiset hidastimet urssiin tuli laitettua. Käsittääkseni kyllä noita ihan samoja on kutosen biturboissakin.

                            Comment


                              #44
                              Juurikin nuo sopimattomat. Sitä en enää muista, mistä tuon koodin kaivoin niille. Ja ei tuo omakaan muisti niin hyvä ole, hyvä jos omaa ikää joskus edes muistaa =P

                              Itseasiassa nyt kun muistelin mistä noita kattelin niin nuo sopimattomat palat on 97-99 biturboon (A6) ainakin. Näin kyllä muistelin, kun kävin marmorillakin kyselemässä hintoja, niin jäi vähän kysymysmerkille, kun noita kasipalasiakin on useampia.

                              Comment


                              • #45
                                Mistäs kandeis syyllistä lähteä hakemaan kun nuo A8 D2:sen jarrut teki seuraavanlaisen tenän. (eli juurikin samanlaiset kuin näissä olevat, neljä palaa per puoli. Jos en nyt vallan väärässä ole.)
                                Etujarruissa *yksi* pala kahdeksasta on kulunut. Muissa reilusti jäljellä, mutta tämä yksi on vain finaalissa. Kyseessä kuskinpuolen ylempi sisäpala. Arvelin pistäväni greenstuffit seuraavaksi sisään, mutta sitä ennen voisi hiukan huolehtia ettei seuraaville paloille käy noin.
                                Viimeksi muokannut Oko^^; 6.5.2012, 15:46.

                                Comment


                                  #46
                                  Hannun ekasta viestistä lunttasin että noita 4 palaa/satula jarruissa ei tarvitse satulaa irrottaa ollenkaan paloja vaihtaessa. Kuinkas nuo sisemmät palat saa sieltä pois? Itse kun tuossa pihalla äsken pikaseen tutkin, niin en äkkiseltään äkännyt, kuinka sais mäntiä sisään päin, että saa palat pois.

                                  Rupesin siis tutkimaan jarruja kun, kun jarruttaessa rupesi kuuluumaan hirveä rutina. Kuskin puolelta edestä on alempi pala kokonaan loppu, ylempi, jossa on anturi on jäljellä vielä noin puol senttiä, eli ei ole edes anturi vielä herjannut.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                                    Hannun ekasta viestistä lunttasin että noita 4 palaa/satula jarruissa ei tarvitse satulaa irrottaa ollenkaan paloja vaihtaessa. Kuinkas nuo sisemmät palat saa sieltä pois? Itse kun tuossa pihalla äsken pikaseen tutkin, niin en äkkiseltään äkännyt, kuinka sais mäntiä sisään päin, että saa palat pois.

                                    Rupesin siis tutkimaan jarruja kun, kun jarruttaessa rupesi kuuluumaan hirveä rutina. Kuskin puolelta edestä on alempi pala kokonaan loppu, ylempi, jossa on anturi on jäljellä vielä noin puol senttiä, eli ei ole edes anturi vielä herjannut.
                                    Palojen poisto: työnnä mäntä takaisin kelluvan rungon avulla eli laita esim. ruuvimeisseli ulommaisen palan ja kelluvan rungon väliin ja väännä ulospäin. Siis kaikki jarrupalat ovat vielä paikoillaan. Sen jälkeen ensin poistetaan ulommaiset palat.

                                    Comment


                                      #48
                                      Eikö noiden palojen epätasainen kuluminen (samalla puolella) ole merkki siitä, että männät jumittaa osittain. Mulla oli aikoinaan biturbossa toinen mäntä niin jumissa että sitä ei meinattu saada mitenkään irti. Toinen pala oli kuin uusi ja toinen loppu. Tuohon auttaa satulan purkaminen/herkistäminen. Noiden jälkeen alkoi jarrutkin toimimaan niin kuin pitää. Ex-kasissa (D2) oli samat oireet (samat jarrutkin) mutta ei onneksi noin pahasti jumissa. Puhdistuksen/herkistelyn jälkeen tuli se toinen tyyppivika eli satuloiden kolina, mutta se onkin eri juttu...

                                      Comment


                                        #49
                                        Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
                                        Palojen poisto: työnnä mäntä takaisin kelluvan rungon avulla eli laita esim. ruuvimeisseli ulommaisen palan ja kelluvan rungon väliin ja väännä ulospäin. Siis kaikki jarrupalat ovat vielä paikoillaan. Sen jälkeen ensin poistetaan ulommaiset palat.
                                        Tämä selventääkin jo paljon, kiitoksia. Yritin suoraan saada sisempiä paloja ensin pois :)

                                        Ja tuohon epätasaiseen kulumiseen olikin tarkoitus kysyä, että eikös ESP kuluta sisempiä paloja enemmän vai olenko ihan hakoteillä?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Mulla olisi tuo palojen vaihto myös edessä tällä viikolla, redstuffit eteen ja taakse. Tätä kun luin niin toivottavasti mulle tulee Englannista oikeat palat, 312€ toimituskuluineen koko satsi muistaakseni. Mulla on edessä ne neljän palan jarrut. Nämä tulossa:

                                          eteen DP31348C
                                          taakse DP3680C
                                          Viimeksi muokannut TN69; 25.6.2012, 10:19. Perustelu: jarrupalojen mallit lisätty

                                          Comment


                                            #51
                                            Omassa kulkineessa ainakin on samat palat. Eteen tilasin myöskin itse eilen illalla palat Englannista, kun selvisi tuo ongelma :) 246e tuli paloille hintaa kuluineen (ebcbrakeshop.co.uk mistä omat tilasin).

                                            Comment


                                              #52
                                              Hetkonen... eikös ässässä ole jäähdytetty takalevy? Omaani haluisin myös jäähdytetyt takalevyt ja jos palat on samat, niin eikös satulatkin ole äkkiseltään samat? Näin ollen vois mennä siis heittämällä ässän levyt taakse? Alastarolla tätä spekuloitiin, mutta siellä tultiin tulokseen, että ei välttämättä menis heittämällä.

                                              Hiukan hain specsejä;
                                              Biturbo:
                                              Brake Disc Measurements
                                              Diameter: 255mm
                                              Height: 48mm
                                              Thickness New/Min: 10/9
                                              Solid
                                              5 Bolts/Holes

                                              Ässä (itseasiassa ässään on kahta vaihtoehtoa, toinen on 265mm ja toinen tämä alla oleva:
                                              Brake Disc Measurements
                                              Diameter: 256mm
                                              Height: 48mm
                                              Thickness New/Min: 22/20
                                              Vented
                                              5 Bolts/Holes


                                              Eli venyykös tuo normi satula myös ässän levyille?
                                              Viimeksi muokannut RistoEe; 25.6.2012, 09:53. Perustelu: lisäys

                                              Comment


                                                #53
                                                Äkkiseltään väitän ettei onnistu, vaikka mittoja ei olekkaan tiedossa, niin väitän että jäähdytetty on paksumpi joten palat ei mahdu satulan ja laikan väliin.

                                                Eli uskoisin että jäähdytetyissä on eri satulat myös.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Näin minäkin epäilen, mutta kun ei tässä työkoneella ole raamattua, niin ei pääse tarkistamaan asiaa. Tosin toivon että menis heittämällä niin sais taaksekin jäähdytetyt :)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                                                    Omassa kulkineessa ainakin on samat palat. Eteen tilasin myöskin itse eilen illalla palat Englannista, kun selvisi tuo ongelma :) 246e tuli paloille hintaa kuluineen (ebcbrakeshop.co.uk mistä omat tilasin).
                                                    ebcbrakeshop.co.uk mäkin ne tilasin. Mä en ole vielä kurkkinut sinne takajarruihin mutta lähteekö satula lenkkiavaimilla vai vaatiiko 7mm kuusiokoloavaimen? Mä olen noita Audin paloja vaihdellut taakse aikaisemminki ja todennut toimivaksi työkaluksi tavallisen ruuvipuristimen, työntää ja kiertää samalla :) Halvempi (3€ Biltema) kuin se varsinainen 15€ työkalu.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Lenkkiavaimilla lähtee takasatula. Näin ainakin omassa, kuten tuolla ylempänä selviää, ja on jopa ihan video aiheesta viestissä #27 :)

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                                                        Näin minäkin epäilen, mutta kun ei tässä työkoneella ole raamattua, niin ei pääse tarkistamaan asiaa. Tosin toivon että menis heittämällä niin sais taaksekin jäähdytetyt :)
                                                        Perhealbumista tutkailtua, takajarruvaihtoehdot vuosimalliin 2000:

                                                        245x10mm (prefacelift sedaneissa)
                                                        255x10mm (Avantin vakiolevy)
                                                        269x22mm jäähdytetty (8 sylinteriset)

                                                        Muita en löytänyt, ja ilmeisesti jäähdytetyt levyt on olleet ainoastaan 8 sylinterisissä ja panssaroiduissa erikoisversioissa. Facelift ei tuonut tähän muutosta.

                                                        Kaikkiin mainittuihin käy samat palat, mutta satula ja kannakerauta on eri jäähdytetylle levylle. Palojen osanumero vaihtuu faceliftin yhteydessä, mutta samanikäiset käyvät edelleen ristiin eri levytyyppien välillä.
                                                        Viimeksi muokannut alpi; 25.6.2012, 13:20.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Kiitoksia tästä infosta. Pakko kai se on luovuttaa asian suhteen, kun ei jaksais satuloita alkaa vaihtaa.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Eikös se epätasainen kuluminen johdu siitä kelluvasta satulasta kun männät on vain toisella puolella? Jos olisi molemmin puolin mäntiä, niin menisi tasaisesti? Tai ainakin tasaisemmin.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ei se homma mennyt kuin Strömsössä. Etupalat oli helppo vaihtaa mutta homma tyssäsi takapaloihin. Ensin mulla ei ollut 15mm lenkkiavainta, ja sitten kun oli niin niin ei se mäntä liikkunut mun vanhalla keinolla (ruuvipuristin). Sitä paitsi männän tiivistekumi on palasina. Eli ostamaan sellainen oikea työkalu ja marmorilta uudet tiivisteet molemmille puolille varmuuden takia.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X